ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Θα «προκαλέσουν» και πάλι τα μελτέμια

tha-prokalesoyn-kai-pali-ta-meltemia-2336006

Μόλις ολοκληρωθεί ο αγώνας ορκίζονται ότι θα είναι ο τελευταίος που πήραν μέρος. Λίγες ημέρες μετά αρχίζουν να κάνουν σχέδια για τον επόμενο. Αυτό συμβαίνει μόνο σε δύο ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις, τις ιστορικότερες της χώρας, το Ράλλυ Αιγαίου και τον Αγώνα της Άνδρου. Έτσι και εφέτος, ελάχιστες ώρες ύστερα από τις έντονες, γεμάτες αδρεναλίνη, στιγμές που έζησαν οι ιστιοπλόοι, οι οποίοι συμμετείχαν στην 52η διοργάνωση της Άνδρου, οι διοργανωτές αποφάσισαν να τους φέρουν αντιμέτωπους με τα μελτέμια και το 2020. Έτσι, ο 53ος Διεθνής Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Άνδρου θα διεξαχθεί από τις 27 έως τις 30 Αυγούστου 2020.

«Είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε ένα τριήμερο, γεμάτο ένταση, αδρεναλίνη και συγκινήσεις σε θάλασσα και σε στεριά. Οι νικητές ήταν αυτοί που βρήκαν τη λεπτή γραμμή μεταξύ μάξιμουμ ταχύτητας και αυτοκαταστροφής. Οι διοργανωτές δίνουν ραντεβού από τις 27 έως τις 30 Αυγούστου 2020 σε όσους ιστιοπλόους θελήσουν να αναμετρηθούν και πάλι με τα μελτέμια και να γευτούν τις γλύκες της Άνδρου», υπογράμμισε ο ταμίας του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος Χριστόφορος Στράτος.

Η συνδιοργάνωση του Ναυτικού Ομίλου Άνδρου και του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος θεωρείται από τους δυσκολότερους αγώνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η ιδιομορφία του θαλάσσιου στίβου, το πολυτραγουδισμένο Κάβο Ντόρο, και τα εποχιακά μελτέμια φέρνουν αντιμέτωπους τους ιστιοπλόους με τα… στοιχειά της φύσης σε έναν αγώνα που μπορεί να μοιάζει άνισος, αλλά η θάλασσα και ο άνεμος μοιάζει να έχουν τους δικούς τους κανόνες για όσους τους σέβονται. Νικητές, τυπικά, μπορεί να είναι αυτοί που ανεβαίνουν στο βάθρο, αλλά στην πραγματικότητα όλοι είναι νικητές. Μετράνε τις δικές τους δυνάμεις και των σκαφών τους, υπερβαίνουν τις δυνατότητές τους αντιμέτωποι με ανέμους που έφτασαν ή και ξεπερνούσαν τους 40 κόμβους, ρισκάρουν τις ζωές τους όσο σε ελάχιστα αθλήματα, και περνάνε τη γραμμή του τερματισμού ικανοποιημένοι από τους εαυτούς τους.

«Ο Αγώνας της  Άνδρου απέδειξε και εφέτος ότι είναι, όπως χαρακτηρίζεται, “the toughest race”, γεγονός που χαροποίησε ιδιαίτερα τους ιστιοπλόους, παρά κάποιες μικρές ζημιές σε σκάφη. Ευχόμαστε του χρόνου να έχουμε ακόμα πιο μεγάλη συμμετοχή σκαφών, να μεγαλώσει περισσότερο ο Αγώνας, και να ανοιχτούμε με περισσότερες συμμετοχές και από το εξωτερικό. Στόχοι μας είναι να αποτελέσει η διοργάνωση ένα πολύ μεγάλο ιστιοπλοϊκό γεγονός και η Άνδρος να γίνει ένα κέντρο ιστιοπλοΐας», δήλωσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Άνδρου Λεωνίδας Πολέμης.
Άνθρωποι της θάλασσας οι Ανδριώτες έχουν το δικαίωμα να ονειρεύονται μία ιστιοπλοϊκή διοργάνωση που θα συγκεντρώσει, όπως και στο παρελθόν, ανθρώπους από το παγκόσμιο ιστιοπλοϊκό jet set. Στις πρώτες διοργανώσεις συμμετείχαν βασιλιάδες, πρίγκιπες και, φυσικά, οι Έλληνες «άρχοντες των θαλασσών». Για ένα μικρό διάστημα ο Αγώνας είχε φθίνουσα πορεία, αλλά τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια να αποκτήσει την παλιά αίγλη. Οι καιρικές συνθήκες της περιοχής προκαλούν τους τολμηρούς. Η αδρεναλίνη, όμως, που κυλάει στις φλέβες των ανθρώπων της θάλασσας είναι λες και απαντάει στο κάλεσμα που κάνουν τα… στοιχειά της φύσης και αυτά, με τη σειρά τους, είναι έτοιμα για να προσφέρουν στα πληρώματα μοναδικές στιγμές.      

Για την ιστορία, στην 52η διοργάνωση νικητής στα ORC, στη γενική κατάταξη, αναδείχθηκε το «Optimum 3 – Samos Steamship» με κυβερνήτη τον Περικλή Λιβά.

Στον αγώνα πήραν μέρος και σκάφη στην κατηγορία των Super Yacht, τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο θαυμασμού για την ομορφιά τους, τις ωραίες γραμμές τους και το μέγεθος της ιστιοφορίας τους.

Την πρωτιά στη γενική κατάταξη κατέκτησε το «Spirit Of Galatea – Equinox Maritime LTD» των Α. Αντωνίου – Δ. Χριστοφόρου.