Ποινές βάσει πορίσματος ΕΕΑ

Ποινές βάσει πορίσματος ΕΕΑ

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις ποινές της αφαίρεσης 12 βαθμών από την Ξάνθη και 7 βαθμών από τον ΠΑΟΚ από τον βαθμολογικό πίνακα του τρέχοντος πρωταθλήματος επέβαλε το πρωτοβάθμιο μονομελές πειθαρχικό όργανο της Σούπερ Λιγκ 1. Στην Ξάνθη επιβλήθηκε ποινή αφαίρεσης πέντε βαθμών για παραβίαση του νόμου περί απόκτησης μετοχών ΑΑΕ και ποινή αφαίρεσης επτά βαθμών για πολυϊδιοκτησία. Οσον αφορά τον ΠΑΟΚ, η ποινή αφαίρεσης επτά βαθμών αφορά την πολυϊδιοκτησία με την Ξάνθη.

Η ένσταση του Πανιωνίου κατά του κύρους του αγώνα με την Ξάνθη απορρίφθηκε. Οι ποινές είναι εφέσιμες και επιβλήθηκαν βάσει του πορίσματος της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, που διαπίστωσε τις παραβάσεις, κατόπιν καταγγελίας του Ολυμπιακού. Η άσκηση έφεσης είναι δυνατή εντός προθεσμίας δύο εργάσιμων ημερών για τους διαδίκους και πέντε εργάσιμων ημερών για τον υπεύθυνο άσκησης πειθαρχικής δίωξης της ΕΠΟ από την επομένη της κοινοποίησης της απόφασης. Σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση θα εκδικαστεί στην Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ, που απαρτίζεται από τακτικούς εφέτες δικαστές.

Οπως προκύπτει από την ανάγνωση των σκεπτικών που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το πειθαρχικό όργανο επέβαλε ποινές που προβλέπονται από τον νόμο, ο οποίος τροποποιήθηκε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, αμέσως μετά το πόρισμα της ΕΕΑ. Ο νόμος προβλέπει αφαίρεση από πέντε έως δέκα βαθμούς για όλες τις παραβάσεις που διαπιστώνει η ΕΕΑ, ενώ ο πειθαρχικός κώδικας της ΕΠΟ για παραβάσεις που η ΕΕΑ χαρακτηρίζει στο πόρισμά της «βαρείες» όπως εν προκειμένω, προβλέπει ποινές από υποβιβασμό έως αποβολή από τα επαγγελματικά πρωταθλήματα.

«Μετά την τελευταία τροποποίηση της ως άνω διάταξης (σ.σ. της τροπολογίας που ψηφίστηκε) και δεδομένου ότι πλέον σε αυτήν δεν προβλέπεται ακριβώς ορισμένη ποινή, αλλά η ποινή ορίζεται σε κατώτατο και ανώτατο όριο (“ποινή αφαίρεσης βαθμών πέντε έως δέκα βαθμών από το τρέχον επαγγελματικό πρωτάθλημα…”), τυχόν αξιολόγηση της βαρύτητας της παράβασης των διατάξεων του άρθρου 69 Ν. 2725/1999 δεν είναι δεσμευτική για το “οικείο δικαιοδοτικό όργανο”, αλλά το τελευταίο έχει την αρμοδιότητα να επιβάλει την προβλεπόμενη ποινή αφαίρεσης βαθμών προσδιορίζοντας ακριβώς αυτήν αναλόγως της βαρύτητας της παράβασης, κρίνοντας δηλαδή ταυτόχρονα και αναγκαία τη βαρύτητά της (…)», αναφέρεται στο σκεπτικό. Επίσης από το σκεπτικό προκύπτει ότι το πειθαρχικό όργανο δεν μπήκε στην ουσία των υποθέσεων και αποδέχθηκε όσα αναφέρονταν στο πόρισμα της ΕΕΑ, αφού όπως αναφέρεται «δεν έχει τη δυνατότητα να κρίνει (εκ νέου) την ουσιαστική ή νομική βασιμότητα της διαπιστωθείσας παράβασης ή τη νομιμότητα της σχετικής έκθεσης της Επιτροπής…».

Οσον αφορά την Ξάνθη, η παραβίαση του νόμου περί μετοχικής σύνθεσης δεν θίγει το «δημόσιο συμφέρον» και γι’ αυτό δεν επιβλήθηκε υψηλότερη ποινή από αυτήν της αφαίρεσης πέντε βαθμών για τη συγκεκριμένη παράβαση. Συγκεκριμένα στο σκεπτικό αναφέρεται ότι: «…Στο «δημόσιο συμφέρον εμπίπτουν ιδίως οι οφειλές προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς», έχει δηλαδή απαλειφθεί «η τήρηση των όρων νομιμότητας των διοικήσεων και των μετόχων των ΑΑΕ και η προέλευση των πόρων των μετόχων των ΑΑΕ», δηλώνοντας ρητά ο νομοθέτης ότι τα άνω δεν εμπίπτουν πλέον στην έννοια του δημοσίου συμφέροντος και κατ’ επέκταση ούτε στην έννοια της «βαρείας παράβασης».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή