Εκκίνηση της ιπποδύναμης

4' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρωινό ξύπνημα της ερχόμενης Κυριακής δεν θα έχει μόνο προεκλογικό χαρακτήρα. Στο νότιο ημισφαίριο, την ώρα που θ’ ανοίγουν οι κάλπες στην Ελλάδα, 20 μονοθέσια (εκτός απρόοπτου) θα στηθούν στη γραμμή εκκίνησης, στην πίστα του Αλμπερτ Παρκ. O μεταλλικός ήχος των αγωνιστικών κινητήρων θα «γλυκαίνει» την ατμόσφαιρα, εκατοντάδες κόσμος θα ενθαρρύνει με κάθε τρόπο από τις εξέδρες τους αγαπημένους του οδηγούς και ομάδες, δεκάδες πολύχρωμα μπαλόνια και σημαίες θα κυματίζουν στον ουρανό της Μελβούρνης και εκατομμύρια τηλεθεατές θα περιμένουν με αγωνία να δουν την ικανότητα των οδηγών και μηχανικών, την τακτική των ομάδων, την αντοχή των μηχανών και ελαστικών, τον μεγάλο νικητή, το μπάνιο με τις σαμπάνιες. O μαγικός κόσμος της F1 θα ζωντανέψει! H φετινή χρονιά δεν έχει αποχωρήσεις από πλευράς ομάδων. Μόνο κάποιες αλλαγές στους πιλότους. H πλειοψηφία του κόσμου, όμως, θέλει αλλαγή στον πρωταθλητή. Μέχρι και ο ισχυρός άνδρας της F1, Μπέρνι Εκλεστόουν, ο οποίος δήλωσε: «Ο,τι έκανε ο Σουμάχερ ήταν πολύ καλό, αλλά δεν χρειαζόμαστε άλλους κατακτητές στις πίστες. Φέτος θα στοιχημάτιζα όλα μου τα λεφτά στον Ραϊκόνεν».

Ο 35χρονος Μίχαελ Σουμάχερ, πάντως, παρά τους έξι παγκόσμιους τίτλους, τις 70 νίκες και τα πολλά ρεκόρ, εμφανίζεται έτοιμος για νέες διακρίσεις. «Είμαι σαν το κρασί. Οσο πιο παλιό τόσο πιο καλό. Είμαι πανέτοιμος για τη νέα πρόκληση. Είμαι πεινασμένος όπως ήμουν και στην αρχή της καριέρας μου. Θέλω να κατακτήσω ξανά το πρωτάθλημα. Αν και το 2006 συνεχίσω ν’ αισθάνομαι όπως τώρα ανταγωνιστικός, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσω. Το μόνο που χρειάζομαι είναι τιμόνι και τέσσερις ρόδες. Μου είναι πολύ εύκολο να βρω κίνητρα», είπε ο Γερμανός πιλότος μιλώντας στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων. Λίγο αργότερα, ο Μίχαελ έστελνε το δικό του μήνυμα στους υπόλοιπους μνηστήρες του φετινού τίτλου. Οδήγησε τη Ferrari τόσο γρήγορα που «διέλυσε» το ρεκόρ πίστας στην Ιμολα (1΄ 19΄΄664) και μάλιστα υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες (συννεφιά, 6 β. Κελσίου). H F 2004 δείχνει και φέτος πολύ ισχυρή, ενώ όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι της «σκουντερία» έχει πολλές σημαντικές λεπτομέρειες από πέρυσι, που θα φανούν στους αγώνες.

Την ίδια ώρα ο Κίμι Ραϊκόνεν προβλημάτιζε με τις δηλώσεις του. O νεαρός Φινλανδός, ούτε λίγο ούτε πολύ, υποστήριξε πως δεν βλέπει να τερματίζουν οι MP 4-19! «Δεν έχω μεγάλες προσδοκίες από τον πρώτο αγώνα. Αυτήν τη στιγμή μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να καταφέρουμε να τερματίσουμε», δήλωνε λίγα 24ωρα πριν από την πρεμιέρα. Εάν επιβεβαιωθεί ο Ραϊκόνεν, τότε θα πρέπει να πέσουν κεφάλια σε Βρετανία και Γερμανία, αφού η ΜαcLaren-Μercedes μετράει ήδη μία αποτυχία!

Η Ferrari ξεκινά και φέτος ως φαβορί. O Μίχαελ Σουμάχερ στοχεύει στον έβδομο τίτλο του και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο τη δεύτερη θέση, που θα βοηθήσει την ομάδα να πάρει τον τίτλο των κατασκευαστών. H ΜαcLaren-Μercedes θα προσπαθήσει ν’ αξιοποιήσει το ταλέντο και την ικανότητα του Ραϊκόνεν, ώστε να στεφθεί πρωταθλητής, ενώ ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ στην τελευταία του χρονιά θα θελήσει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις.

Η Williams-BMW ευελπιστεί να διορθώσει τα περσινά λάθη της, που της στέρησαν τον τίτλο. O Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, στην τελευταία του χρονιά στην ομάδα (το 2005 θα τρέχει με τη ΜαcLaren-Μercedes), στοχεύει στον τίτλο. O Ραλφ Σουμάχερ αισθάνεται ανασφάλεια και σκέφτεται την ανανέωση του συμβολαίου, ενώ δεν δίστασε να επιτεθεί ακόμη και στον σερ Φρανκ Γουίλιαμς γι’ αυτό.

Η Renault είναι μία από τις πιο αξιόπιστες ομάδες. O Φερνάντο Αλόνσο θεωρείται το μεγάλο αστέρι του πρωταθλήματος, ενώ ο Γιάρνο Τρούλι αρκετά γρήγορος. H BAR Honda στα δοκιμαστικά κάνει κορυφαίους χρόνους και θα βασιστεί στους Τζένσον Μπάτον και Τακούμα Σάτο. H Saubert Petronas αναμένεται να περάσει μια δύσκολη χρονιά. O Τζανκάρλο Φισικέλα θεωρείται από τους σταθερούς πιλότους, ενώ ο Φελίπε Μάσα θέλει εμπειρίες για να βοηθήσει τους Ελβετούς.

Η Jaguar θα είναι και φέτος το μεγάλο ερώτημα. Βασίζεται στον ταλαντούχο Μαρκ Ουέμπερ (αξίζει καλύτερη τύχη) και τον νεαρό Αυστριακό Κρίστιαν Κλιν. H Toyota διαρκώς βελτιώνεται έχοντας υψηλούς στόχους. Εχει τον γηραιότερο πιλότο του πρωταθλήματος, τον 38χρονο Ολιβιέ Πανίς, και τον ικανό Βραζιλιάνο Κριστιάνο ντα Μάτα. H Jordaαφήνει καλές εντυπώσεις μέχρι στιγμής, αλλά οι οδηγοί της (Νικ Χάιντφελντ, Τζόρτζιο Παντάνο) θέλουν βελτίωση. H Minardi θα συνεχίσει τον αγώνα επιβίωσης. O Τζανμαρία Μπρούνι θεωρείται μεγάλο ταλέντο, ενώ ο Ζολτ Μπαουμγκάρτνερ δεν εντυπωσιάζει ούτε απογοητεύει.

Θα μπορέσει, λοιπόν, ο Ραϊκόνεν να σταματήσει την ξέφρενη πορεία του Μίχαελ Σουμάχερ; Ή μήπως το καταφέρει ένας από τους Μοντόγια, Ραλφ, Μπαρικέλο, Αλόνσο, Μπάτον; Θα μπορέσει μία από τις ΜαcLaren-Μercedes, Williams-BMW να κατεβάσει από τον θρόνο τη Ferrari;

Οι απαντήσεις ίσως χρειαστεί να δοθούν στις 24 Οκτωβρίου. Το σίγουρο είναι πως η αδρεναλίνη θα είναι στα ύψη και η αγωνία θα μας κρατήσει μέχρι τέλους καθηλωμένους στην… πολυθρόνα του οδηγού.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TOY 2004

Αυστραλία, Μελβούρνη (7/3, 58 γύροι, 307,574 χλμ.). Μαλαισία, Σεπάνγκ (21/3, 56, 310,408). Μπαχρέιν, Μανάμα (4/4, 57, 308,769), Σαν Μαρίνο, Ιμολα (25/4, 62, 305.609). Ισπανία, Βαρκελώνη (9/5, 66, 305,256). Μονακό, Μόντε Κάρλο (23/5, 78, 260,520). Ευρώπη, Νίρμπουργκρινγκ (30/5, 60, 308,769). Καναδάς, Μόντρεαλ (13/6, 70, 305,270). ΗΠΑ, Ινδιανάπολις (20/6, 73, 306,016). Γαλλία, Μάνι Κουρ (4/7, 70, 308,586). Βρετανία, Σιλβερστόουν (11/7, 60, 308,355). Γερμανία, Χοκενχάιμ (25/7, 67, 306,458). Ουγγαρία, Ουγγαρόρινγκ (15/8, 70, 306,663). Βέλγιο, Σπα (29/8, 44, 306,812). Ιταλία, Μόντσα (12/9, 53, 306,720). Κίνα, Σαγκάη (26/9, 56, 305,256). Ιαπωνία, Σουζούκα (10/10, 53, 307,573). Βραζιλία, Ιντερλάγκος (24/10, 71, 305,909).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή