ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Τι γραφει ο ξενος τυπος

DER SΡΙΕGΕL«Αθώος» ο Ραλφ

Το γεγονός ότι ο Ραλφ Σουμάχερ βγήκε πρόωρα από το αυτοκίνητό του στο comeback του στην Κίνα, θα μπορούσε να έχει συνέπειες. O επικεφαλής της ομάδας, Φρανκ Ουίλιαμς, θεωρεί αντιαθλητική τη συμπεριφορά του, ο ίδιος όμως δηλώνει αθώος. «Δεν μπορώ να αποδεχθώ τη στάση του Ραλφ. Το περιστατικό θα μπορούσε να έχει συνέπειες για τον πιλότο», δήλωσε ο Ουίλιαμς στην εφημερίδα Bild. O 62χρονος αναφερόταν στην απροθυμία του Σουμάχερ να συνεχίσει την κούρσα στη Σανγκάη την περασμένη Κυριακή. Μετά από ένα πρόβλημα στη ρόδα κατά τον 38ο γύρο από τους συνολικά 56 γύρους, ο Σουμάχερ δεν μπορούσε να μεταβεί στα πιτς, επειδή είχε ήδη μεταβεί εκεί για σέρβις ο Κολομβιανός συνάδελφός του, Χουάν Πάμπλο Μοντόγια. Στην επόμενη κούρσα στις 10 Οκτωβρίου στη Σουζούκα είναι πιθανό να αντικατασταθεί ο Σουμάχερ από τον Αντόνιο Πιτσόνια. O Σουμάχερ, ο οποίος θα μεταπηδήσει μετά την ολοκλήρωση της σεζόν από τη BMW-Williams στην Toyota δεν μπορεί να αντιληφθεί το θόρυβο. «Συμπεριφέρθηκα αντιαθλητικά; Δεν με ήθελαν στο Box, επειδή περίμεναν το Μοντόγια. Μόλις έσβησα τη μηχανή, έπρεπε ξαφνικά να επιβιβασθώ εκ νέου. Τότε όμως βρισκόμουν ήδη ένα λεπτό πίσω», εξήγησε ο 29χρονος οδηγός.

SΡΟRΤ ΒΙLD

Ανυπόμονος ο Ράνγκνικ

Ο Ραλφ Ράνγκνικ είναι ο νέος προπονητής της Σάλκε. O 46χρονος προπονητής επρόκειτο να χρισθεί χθες το μεσημέρι διάδοχος του Γιουπ Χάινκες, ο οποίος απεπέμφθη πριν από 13 μέρες. «Ανυπομονώ να αναλάβω τα νέα μου καθήκοντα. Είχα δηλώσει ήδη όταν βρισκόμουν στο Αννόβερο ότι θα ήθελα ο επόμενος σταθμός μου να είναι μία ομάδα με μεγαλύτερη προοπτική. H περίπτωση της Σάλκε είναι τέτοια, παρ' όλο που αυτήν τη στιγμή δεν πάνε τόσο καλά τα πράγματα», ήταν η πρώτη αντίδραση του Ράνγκνικ, ο οποίος αποχώρησε από το Αννόβερο στις 7 Μαρτίου, έχοντας προηγουμένως εργασθεί και στη Στουτγκάρδη. Αύριο θα βρεθεί στον πάγκο του προπονητή στον αγώνα με τη Λιεπάχιας Μεταλούργκς για το κύπελλο UEFA. Είναι ο πέμπτος προπονητής της Σάλκε από την 1η Ιουλίου του 2002, μετά το Φρανκ Νόιμπαρτ, το Μαρκ Βίλμοτς, το Χάινκες και τον Εντι Αχτερμπεργκ. O τελευταίος, ο οποίος είχε αναλάβει προσωρινός προπονητής με έναν απολογισμό μόλις μίας ήττας έναντι τριών νικηφόρων παιχνιδιών, θα εκτελεί χρέη συνεργάτη του Ράνγκνικ. Πριν από την τοποθέτησή του στη Σάλκε, ο Ράνγκνικ θεωρείτο υποψήφιος για τη θέση του βοηθού του ομοσπονδιακού προπονητή, Γιούργκεν Κλίνσμαν. Ακόμη και η Αϊντραχ Φρανκφούρτης διεκδικούσε τον προπονητή, βρέθηκε όμως αντιμέτωπη με μία απερίφραστη απόρριψη. «Σε αυτήν την ομάδα δεν βλέπω κάποια προοπτική», δήλωσε ο Ράνγκνικ, ερμηνεύοντας την άρνησή του.

  LΙΒΕRΑΤΙΟΝ

«Αγκάθια» στα πεντάλ

Κατά τη διάρκεια σύσκεψης προχθές στη Μαδρίτη, οι διοργανωτές των τριών μεγαλύτερων ποδηλατικών αγώνων του κόσμου (Γύρος της Γαλλίας, Ισπανική Βουέλτα και Τζίρο ντ'Ιτάλια) ένωσαν τις φωνές τους απορρίπτοντας την πρόταση για Επαγγελματικό Γύρο της UCI. Οι τρεις διοργανωτές ζητούν τώρα την αναβολή θεσμοθέτησης της διοργάνωσης και της επιτροπής της, που θα αναλάβει δράση την 1η Ιανουαρίου 2005. O πρόεδρος της UCI, Χάιν Βερμπρούγκεν, προσπαθεί να δημιουργήσει επίλεκτη ομάδα, αποτελούμενη από τις 18 καλύτερες ποδηλατικές ομάδες. Οι διοργανωτές των μεγάλων ποδηλατικών αγώνων, όμως, που είναι επίσης υπεύθυνοι για άλλες σημαντικές διοργανώσεις, όπως τον αγώνα Παρίσι-Ρουμπέ και τον Μιλάνο-Σαν Ρέμο, διαμαρτύρονται για τη σιωπή της UCI στα «θεμιτά αθλητικά και ηθικά τους ερωτήματα». H οργή τους προκαλείται κυρίως από την πρόθεση της παγκόσμιας ομοσπονδίας να καταργήσει τα παραδοσιακά προνόμια που απολαμβάνουν οι διοργανωτές τοπικών αγώνων. Εδώ βρίσκεται και το αγκάθι. Οι γαλλικές ομάδες εξασφάλιζαν παραδοσιακά τις επευφημίες και το ενδιαφέρον του κοινού, παρά τις μέτριες αθλητικές τους επιδόσεις. H προσοχή αυτή κινδυνεύει τώρα να μειωθεί, εφόσον το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαμβάνει ποδηλάτες μεγάλης κλάσης στον αγώνα του σχεδιαζόμενου ProTour. Το ίδιο απασχολεί και τις ιταλικές ομάδες, που είχαν πάντα μεγάλη απήχηση στο Γύρο Ιταλίας, παρά τη χαμηλή αγωνιστική τους ποιότητα. Στο μεταξύ, η UCI διατηρεί την πίεση, καθώς στελέχη της δηλώνουν ότι το ProTour θα διεξαχθεί οπωσδήποτε.

LΙΒΕRΑΤΙΟΝ

Πολιτική με μπάλα

Η ατμόσφαιρα σε κάθε αγώνα της τσετσενικής ποδοσφαιρικής ομάδας Τέρεκ Γκρόζνι είναι ιδιαίτερη, ενώ τέτοια αναμένεται να είναι και αύριο στη Βασιλεία. Στον πρώτο της αγώνα κατά της ελβετικής Μπαλ στο στάδιο Λοκομοτίφ της Μόσχας στις 16 Σεπτεμβρίου, η Τέρεκ πέτυχε ισοπαλία 1-1, ενώ κανείς Ελβετός φίλαθλος δεν τόλμησε να παρακολουθήσει τον αγώνα, μάλλον για το φόβο των τρομοκρατικών ενεργειών. Νικήτρια του κυπέλλου Ρωσίας τον περασμένο Μάιο, η Τέρεκ Γκρόζνι μετέχει για πρώτη φορά στην ιστορία της στο κύπελλο UEFA. H Τέρεκ είναι ένα από τα ελάχιστα περίτεχνα προπαγανδιστικά όργανα της Μόσχας στην πολύπαθη Τσετσενία. H ομάδα έχει έδρα το Κισλαβόντσκ, ρώσικη πόλη σε απόσταση 200 χλμ. από την τσετσενική πρωτεύουσα, ενώ οι Τσετσένοι φίλαθλοι αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα να φθάσουν μέχρι εκεί, λόγω των αμέτρητων ελέγχων ασφαλείας. Την ώρα που η μικρή δημοκρατία του Καυκάσου βρίσκεται σε πόλεμο, η Μόσχα αποστέλλει -εκτός από τεθωρακισμένα και στρατό- πολλά εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση του ποδοσφαιρικού συλλόγου, σε μία προσπάθεια να αποδείξει ότι η περιοχή «ομαλοποιείται». Ρώσοι αθλητικογράφοι εκτιμούν ότι η επιχορήγηση της Τσέρεκ είναι της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, επιτρέποντας στην ομάδα να καταλάβει την πρώτη θέση της δεύτερης κατηγορίας στη Ρωσία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο καταζητούμενος Τσετσένος τρομοκράτης Σαμίλ Μπασάγεφ, υπεύθυνος για το πρόσφατο μακελειό στο σχολείο του Μπεσλάν, διετέλεσε ποδοσφαιριστής και πρόεδρος της Τσέρεκ από το 1996 έως το 1998.

ΜΙRRΟR

Το νέο Ανφιλντ

Το πράσινο φως για την κατασκευή του νέου της γηπέδου έλαβε η Λίβερπουλ. Το «στολίδι» της ομάδας αναμένεται να κοστίσει περί τα 150 εκατομμύρια ευρώ. O αντιπρόεδρος της βρετανικής κυβέρνησης Τζον Πρέσκοτ ενέκρινε τα σχέδια για την κατασκευή του νέου σταδίου των 55.000 θέσεων, που θα υψωθεί στο Στάνλεϊ Παρκ του Λίβερπουλ, λίγες δεκάδες μέτρα απόσταση από το υπάρχον γήπεδο του Ανφιλντ. Αν και οι περίοικοι του προγραμματισμένου σταδίου προέβαλαν μακροχρόνια δικαστική αντίσταση, το έργο πρόκειται να θεμελιωθεί την ερχόμενη άνοιξη. O πρόεδρος της Λίβερπουλ Ρικ Πάρι χαιρέτισε την είδηση της κυβερνητικής έγκρισης, αλλά τόνισε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν μόνον εφόσον έχει εξασφαλισθεί η πλήρης χρηματοδότηση του έργου. Το προγραμματισμένο κόστος έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις, που το έφερναν στα 80 εκατομμύρια ευρώ. «Το κόστος θα είναι σίγουρα αυξημένο, όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα πράγματα. Θα προχωρήσουμε με προσοχή, δεν πρόκειται να οδηγήσουμε το σύλλογο σε πτώχευση επειδή ξεπεράσαμε τις δυνατότητές μας», είπε ο Πάρι.