Νίκη Χάμιλτον και ζωής

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Είχε άγιο ο Κούμπιτσα» έγραψε στο σύνολό του ο διεθνής και εγχώριος Τύπος, την επομένη του γκραν πρι του Καναδά. Και πώς να μην επιλεγεί αυτός ο τίτλος τη στιγμή που όλος ο κόσμος είδε την BMW Sauber του Πολωνού ν’ ακουμπά στην Toyota του Τρούλι, ν’ απογειώνεται στα κερμπς, να πέφτει με 275 χλμ. στον προστατευτικό τοίχο και ν’ αναποδογυρίζει δύο φορές, προτού καταλήξει και πάλι σε τοίχο και αφού φυσικά είχε γίνει μια άμορφη μάζα ανθρακονημάτων.

Οσοι παρακολουθούσαν εκείνη τη στιγμή τον αγώνα, είτε από τις κερκίδες της πίστας είτε από την τηλεόραση, πίστεψαν ότι ο 22χρονος οδηγός είχε τραυματιστεί άσχημα, καθώς επρόκειτο για ένα περιστατικό που σου κάνει το αίμα να παγώνει. Ο Κούμπιτσα μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο του Μόντρεαλ και σύμφωνα με το ιατρικό ανακοινωθέν είναι καλά στην υγεία του. Φέρει ελαφριά τραύματα στο κεφάλι (υπέστη διάσειση) και στον αριστερό του αστράγαλο (διάστρεμμα). Βέβαια, η κατάστασή του θα επαναξιολογηθεί σήμερα το πρωί. Ο τεχνικός διευθυντής της BMW παραδέχτηκε ότι ο Κούμπιτσα έχασε προσωρινά τις αισθήσεις του όταν το μονοθέσιό του ακινητοποιήθηκε μετά το ατύχημα.

Ωστόσο, το γεγονός ότι ο Πολωνός πιλότος γλίτωσε με κάποιες… γρατζουνιές (πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις τα τραύματά του, εάν έχεις δει δεκάδες φορές το βίντεο), καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την κορυφαία παθητική ασφάλεια που διαθέτουν τα σημερινά μονοθέσια της F1. Εάν το συγκεκριμένο περιστατικό είχε συμβεί πριν από 15 χρόνια, σίγουρα θα είχε κοστίσει τη ζωή του οδηγού.

Μετά τον θάνατο του Αϊρτον Σένα στην πίστα της Ιμολα, την Πρωτομαγιά του 1994, η φιλοσοφία κατασκευής του κόκπιτ έχει αλλάξει άρδην. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και αποτελεί πραγματικό «κελί επιβίωσης» (φέτος η ταχύτητα των δοκιμών πρόσκρουσης αυξήθηκε από τα 14 μ./sec σε 15 μ./sec) για τον εκάστοτε οδηγό στην περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει από τον έλεγχό του.

Το κόκπιτ, σήμερα, έχει νέα σχεδίαση ειδικά για να μη σπάει, με τρεις στρώσεις ινών. Αρχικά υπάρχει η αλουμινένια κυψελοειδής στρώση, στη μέση έχουμε άνθρακα και fiber και καταλήγουμε στο λεγόμενο επίπεδο zylon. Αυτά τα υλικά είναι και το μυστικό της μεγιστοποίησης της ασφάλειας των πιλότων.

Ο Κούμπιτσα πιθανότατα θα χάσει το κυριακάτικο γκραν πρι της Ιντιανάπολις. Τη θέση του αναμένεται να πάρει ένας εκ των Τίμο Γκλοκ και Σεμπάστιαν Βέτελ, οι οποίοι είναι οι δοκιμαστές της BMW Sauber. Εάν τελικά επιλεγεί ο Γερμανός, θα κάνει και ντεμπούτο.

Στο καθαρά αγωνιστικό μέρος ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την πρώτη του νίκη στη F1 και έγινε ο νέος ήρωας της Μ. Βρετανίας. Ο 22χρονος οδηγός της McLaren πανηγύρισε έξαλλα την επιτυχία του στο βάθρο των νικητών, καθώς χάρη σ’ αυτή πέρασε μόνος πρώτος στην κορυφή του πρωταθλήματος, με οκτώ βαθμούς μπροστά από τον ομόσταυλό του Φερνάντο Αλόνσο.

Ο Χάμιλτον έγινε επίσης ο πρώτος πιλότος που κερδίζει αγώνα στην πρώτη του χρονιά, μετά τον Μοντόγια το 2001. Η απόδοσή του γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή, αν σκεφτεί κανείς ότι δεν είχε ξανατρέξει στη ζωή του στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ του Μόντρεαλ. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε ο Νικ Χάιντφελντ, ο οποίος χάρισε στην BMW Sauber την καλύτερη θέση της ιστορίας της και την τρίτη ο Αλεξ Βουρτς (Williams).

Ο Χάικι Κοβαλάινεν (Renault) τερμάτισε τέταρτος (καλύτερη επίδοση στην καριέρα του), τη στιγμή που είχε εκκινήσει τελευταίος! Πίσω του ένας άλλος Φινλανδός, ο Κίμι Ράικονεν (Ferrari), ενώ ο Τακούμα Σάτο τερμάτισε μπροστά από τον Αλόνσο, στην έκτη θέση, για να χαρίσει στη Super Aguri την καλύτερη επίδοση της ιστορίας της. Την τελευταία θέση της βαθμολογούμενης οκτάδας πήρε ο Ραλφ Σουμάχερ (Toyota).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή