Ο Ρον Ντένις λέει «αντίο» σε ΜακΛάρεν και F1

Ο Ρον Ντένις λέει «αντίο» σε ΜακΛάρεν και F1

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η παρουσίαση της νέας McLaren MP4-24, στο Ουόκινγκ, έκρυβε μια μεγάλη έκπληξη. Ο Ρον Ντένις ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ηγεσία της ομάδας. Μια επιλογή που αποτελεί σημαντικό πλήγμα για τη F1. Και αυτό, γιατί ο 61χρονος Βρετανός είναι η ζωντανή ιστορία της McLaren, με την οποία έχει κατακτήσει από το 1981, 10 τίτλους στους οδηγούς και επτά στους κατασκευαστές.

Από 1ης Μαρτίου τον ρόλο του επικεφαλής θ’ αναλάβει ο διευθύνων σύμβουλος, Μάρτιν Γουίτμαρς, ενώ ο Ντένις θα ασχοληθεί κυρίως με το τμήμα παραγωγής υπεραυτοκινήτων.

Η ζωή του Ρον Ντένις είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους αγώνες. Αφησε το σχολείο σε ηλικία 16 χρονών και πήγε στο Guildford Technical College, όπου παρακολούθησε μαθήματα τεχνολογίας αυτοκινήτου. Εκανε πρακτική στο γκαράζ των Thompson & Τaylor.

Η ευκαιρία να δουλέψει στη γραμμή παραγωγής και κατασκευής Formula 2 και Formula 3 Coopers τού δόθηκε στην Cooper Car Company. Σε ηλικία 18 ετών γίνεται μηχανικός της Cooper Formula 1 και δουλεύει με τον αυστριακό πιλότο Γιόχεν Ριντ. Το 1968, τον ακολούθησε στη Brabham, στην οποία πήρε μεταγραφή και έμεινε ως μηχανικός του Τζακ Μπράμπαμ, όταν την επόμενη χρονιά ο Ριντ έφυγε για τη Lotus.

Το 1971, η ομάδα της Brabham αποσύρεται από τη F1. Ο Ντένις μαζί με τον Νιλ Τραντλ δημιουργούν, τον Φεβρουάριο του 1972, δική τους ομάδα, τη Rondel Racing, με έδρα το Ουόκινγκ. Το ντεμπούτο έγινε στο Μallory Park, τον επόμενο μήνα, με οδηγούς τους Κάρλος Ρότιμαν και Γουόλεκ. Το 1975 δημιουργεί νέα ομάδα και την ονομάζει Project Three. Αργότερα, έγινε ICI March και στη συνέχεια, Procar Racing. H oμάδα κέρδισε το βρετανικό πρωτάθλημα F3 (1979, 1980) με τους Σέρα, Γιόχανσον, την πρώτη χρονιά, και τον Νίκι Λάουντα τη δεύτερη.

Τον Σεπτέμβριο του 1980 γίνεται η ένωση με τη Marlboro και η McLaren εξαγοράζει την Project Four, που μετονομάζεται σε McLaren International. To 1981 o Ντένις γίνεται απόλυτος ρυθμιστής στην ομάδα και την επόμενη χρονιά μαζί με τον Μανσούρ Οχε αρχίζουν να συνεργάζονται με την Porsche για κινητήρες V6 τούρμπο. Αυτή η συνεργασία Marlboro, ΤΑG, McLaren, Porsche θα αποτελέσει την αρχή μιας μεγάλης πορείας.

Το 1984 κέρδισε το πρωτάθλημα F1 με τον Νίκι Λάουντα και το 1985 και 1986 με τον Αλέν Προστ. Το 1988 ξεκινάει η συνεργασία με τη Honda και οι δύο McLaren-Honda με τους Αϊρτον Σένα και Αλέν Προστ κερδίζουν τους 15 από τους 16 αγώνες, ενώ ο Βραζιλιάνος στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής. Την επόμενη χρονιά, τον τίτλο κερδίζει ο Προστ, αλλά αμέσως μετά φεύγει κι ο Σένα παίρνει δύο σερί τίτλους.

Την ίδια χρονιά, εμφανίζεται στην F1, η Williams. Το γκρουπ TAG ΜcLaren προχωράει και στην κατασκευή υπεραυτοκινήτων. Η Honda αποσύρεται, ο Σένα αφήνει την ομάδα το 1993. Από τότε αρχίζει μια παρατεταμένη πτώση. Πέρασαν τέσσερα χρόνια μέχρι η συνεργασία McLaren – Mercedes αρχίζει να αποδίδει. Στην ομάδα τότε υπάρχουν οι Χάκινεν, Κούλθαρντ. Ο πρώτος καταφέρνει να στεφθεί πρωταθλητής το 1998 και το 1999. Τότε, ο Ντένις πουλάει το 10 από το 40% του στην DaimlerClrysler AG. Σήμερα, κατέχει μόνο το 15%.

Από το 1999 μέχρι και το 2008 η McLaren-Mercedes ήταν στη σκιά των Ferrari και Renault. Παρά το γεγονός ότι διέθετε καλούς πιλότους (Μοντόγια, Ράικονεν, Αλόνσο), δεν κατάφερε να στεφθεί παγκόσμια πρωταθλήτρια. Μέχρι που πέρυσι το κατάφερε με το νέο αστέρι του αθλήματος, τον Λιουίς Χάμιλτον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή