ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

«Μεταγραφή» για την κατάκτηση της τρίτης θέσης

Ο Φελίπε Μάσα έμεινε μόνο με την επιθυμία. Η επιστροφή του στην αγωνιστική δράση μετατέθηκε για τη νέα σεζόν και όχι για το γκραν πρι της Βραζιλίας, που ήθελε ο ίδιος.

Οι νευρολογικές και οφθαλμολογικές εξετάσεις που έκανε στην αρχή της εβδομάδας, σε ειδικευμένη κλινική στο Μαϊάμι, από τον διάσημο γιατρό Στιβ Ολβεϊ, έδειξαν ότι η πορεία της αποθεραπείας του βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Ωστόσο, η Ferrari δεν θέλησε να ρισκάρει οτιδήποτε με την υγεία του και τον κράτησε εκτός.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μία περίοδο στην οποία δεν έχουν κοπάσει ακόμη οι πανηγυρισμοί της πρώτης φετινής νίκης της «σκουντερία», με τον Κίμι Ράικονεν. Ο Φινλανδός έκανε θαυμάσιο αγώνα στην πιο ταιριαστή του πίστα και κατάφερε ν’ ανέβει στο ψηλότερο σκαλί, μετά την άνοιξη του 2004!

«Σε αυτή τη δύσκολη χρονιά για μας, στόχος μου ήταν να κερδίσω τουλάχιστον έναν αγώνα και να προσπαθήσω να τερματίσω τρίτος στο πρωτάθλημα. Ελπίζω να πάρουμε κι άλλα καλά αποτελέσματα ώς το τέλος», είπε χαρακτηριστικά.

Βέβαια, ο Ράικονεν για να καταφέρει να τερματίσει στην τρίτη θέση θα χρειαστεί να είναι (σχεδόν) αλάνθαστος στους πέντε εναπομείναντες αγώνες του πρωταθλήματος. Μέχρι στιγμής βρίσκεται στην 5η θέση με 34 βαθμούς και οι δύο πιλότοι της Red Bull, Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Ουέμπερ, έχουν 53 και 51,5, αντίστοιχα.

Πιο εφικτό φαίνεται το σενάριο της κατάκτησης της τρίτης θέσης της Ferrari στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Η ιταλική ομάδα έχει 56 β. πίσω από τις Brawn GP (128) και Red Bull Racing (104,5), τις οποίες είναι αδύνατο να περάσει, ενώ απειλείται από την McLaren Mercedes (44).

Στη «σκουντερία» δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο θέμα της κατάταξης. Και γι’ αυτό αποφάσισαν να πάρουν για δεύτερο οδηγό τους τον Τζιανκάρλο Φιζικέλα. Μια απόφαση που, εκτός των άλλων, κάνει πραγματικότητα το όνειρο του 36χρονου Ιταλού, ο οποίος ήθελε από μικρό παιδί να οδηγήσει για λογαριασμό της Ferrari.

Η αλλαγή ήταν αναμενόμενη, αφού ο Λούκα Μπαντοέρ δεν τα κατάφερε. Ο Ιταλός πιλότος μπορεί τα τελευταία οκτώ χρόνια να έχει γράψει αμέτρητα χιλιόμετρα σε δοκιμές εξέλιξης για λογαριασμό της Ferrari, αλλά στον αγώνα συμπεριφέρθηκε σαν μαθητευόμενος.

Ο Φιζικέλα ήταν μαζί με τον Κουμπίτσα οι βασικοί υποψήφιοι για τη θέση, με τον Ιταλό να παίρνει τελικά το χρίσμα, μετά και την εντυπωσιακή του εμφάνιση στον αγώνα του Σπα, όπου πήρε την «pole position» και τερμάτισε στη δεύτερη θέση, οδηγώντας με μαεστρία το μονοθέσιο της Force Ιndia.

Στη 14ετή θητεία στη F1, έκανε το ντεμπούτο του στις 10 Μαρτίου 1996 στην Αυστραλία, οδηγώντας για την Minardi Ford Cosworth, ενώ έχει αγωνιστεί με έξι ομάδες (Μinardi, Jordan, Benetton, Sauber, Renault, Force India). Εχει πάρει μέρος σε 225 αγώνες, έχει τρεις νίκες, τέσσερις «pole positions» και δύο ταχύτερους γύρους.

Συνολικά, μετράει 19 παρουσίες στο πόντιουμ, 74 εγκαταλείψεις και 275 βαθμούς. Καλύτερη χρονιά του ήταν το 2006, όταν με τη Renault κατέλαβε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα.