Το στοίχημα της επιτυχίας

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εάν το Ράλι Αιγαίου έμπαινε σε κουπόνι στοιχήματος, το απόλυτο φαβορί θα ήταν το σκάφος «Booker» με κυβερνήτη τον Δημήτρη Δεληγιάννη. Εμπειρος ιστιοπλόος, Ολυμπιονίκης και παγκόσμιος πρωταθλητής, έχει διαψεύσει τα στατιστικά στοιχεία και τα τελευταία τέσσερα χρόνια πήρε τρεις πρωτιές και μία δεύτερη θέση. Το «πέλαγος των ποιητών» είναι γνώριμο στον Δεληγιάννη, ο οποίος έτρεξε για πρώτη φορά σε Ράλι Αιγαίου στα 15 του. Στα 50 του εξακολουθεί να λατρεύει την ιστιοπλοΐα. Βλέπει τη ζωή και τους αγώνες σαν ένα γλυκό στοίχημα χωρίς κέρδος. Και πού κολλάει το στοίχημα εν προκειμένω; Από το ότι βάζει στοιχήματα για την ιστιοπλοΐα, χωρίς χρήματα, φυσικά. Και από αυτό προέρχεται το προσωνύμιο «Μπούκης» που τον ακολουθεί από παιδί.

«Ετρεξα για πρώτη φορά σε Ράλι Αιγαίου πριν από 35 χρόνια. Παράλληλα, με την Ολυμπιακή μου πορεία, έπαιρνα μέρος σε αγώνες ανοικτής θάλασσας. Τα τελευταία 10 χρόνια έχω δική μου ομάδα», δηλώνει στην «Κ» ο νικητής και της φετινής διοργάνωσης.

Η σχέση του με την ιστιοπλοΐα ξεκίνησε σε ηλικία επτά ετών. Πήρε μέρος τρεις φορές σε Ολυμπιακούς Αγώνες και ως πλήρωμα του Τάσου Μπουντούρη έφτασε στην 6η θέση το 1984. «Ηταν η χειρότερη στιγμή της καριέρας μου. Ημασταν πρώτοι. Στην 6η κούρσα αρρώστησα και το σκάφος έτρεξε απλά για τη συμμετοχή. Χάσαμε το μετάλλιο», θυμάται. Εχει κατακτήσει διακρίσεις σε παγκόσμια και ευρωπαϊκά πρωταθλήματα και Μεσογειακούς Αγώνες.

Το χρυσό μετάλλιο στο παγκόσμιο του 1993 τον ώθησε να σταματήσει την Ολυμπιακή ιστιοπλοΐα, παρόλο που ήταν μόλις 32 ετών. «Ηθελα να σταματήσω όσο ήμουν στην κορυφή», μας λέει αλλά ακόμα και σήμερα, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, δεν βλέπει τηλεόραση γιατί νιώθει… σαν ψάρι έξω από το νερό.

Το υδάτινο στοιχείο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του. Από την αρχή της χρονιάς αρχίζει να εργάζεται με στόχο τη νίκη σε αγώνες ανοικτής θάλασσας. «Αρχικά ψάχνουμε σκάφος να ταιριάζει στα ελληνικά νερά. Το φέρνουμε στην Ελλάδα, κάνουμε τις απαραίτητες μετατροπές και αρχίζουμε τις προπονήσεις. Φέτος τρέξαμε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Κροατίας. Εκεί κυβερνήτης ανέλαβε ο Σίμος Καμπουρίδης και εγώ έκανα τακτική. Αγωνίστηκαν 119 σκάφη. Σε τέτοιες προσπάθειες πρέπει να υπάρχει χορηγός και θα ήθελα να ευχαριστήσω την «Amita Motion» για τη βοήθεια».

Το Αιγαίο ασκεί ιδιαίτερη μαγεία στους ιστιοπλόους. Ας ταξιδέψουμε νοερά μέσα από τα λόγια του Ολυμπιονίκη: «Στο Ράλι Αιγαίου μου έχουν μείνει οι διαδρομές με ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες. Είναι ωραίο να είσαι βράδυ στο τιμόνι με αέρα που αγγίζει τα 8-9 μποφόρ. Πρόκειται για μοναδική εμπειρία. Το Ράλι διαρκεί 10 ημέρες αλλά το αποτέλεσμα μπορεί να ανατραπεί το τελευταίο πεντάλεπτο της τελευταίας ιστιοδρομίας. Αυτό μας κρατάει σε συνεχή αγωνία», λέει και αναφερόμενος στον θεσμό προσθέτει: «Πέρα από το αγωνιστικό κομμάτι, η διοργάνωση στηρίζει τον ελληνικό τουρισμό. Τα νησιά στα οποία πηγαίνει ο στόλος, αποκτούν ζωντάνια και ενισχύονται οικονομικά. Οι ξένοι που αγωνίζονται, αποτελούν τους καλύτερους διαφημιστές μας διότι εντυπωσιάζονται από τις συνθήκες».

Η νίκη στο Ράλι Αιγαίου ήταν, όπως μας λέει, συλλογική προσπάθεια. Δίπλα στον Δεληγιάννη βρέθηκαν οι Σ. Καμπουρίδης, Στ. Χαμπάκης, Π. Σπύρου, Ν. Παταρά, Γ. Τσιγκούλης, Ακης Τσαρούχης, Π. Σέκουρης και Γ. Τζαβελάκος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή