Το τραύμα, η κάθαρση και ο Μαζέπιν

Το τραύμα, η κάθαρση και ο Μαζέπιν

7' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η περσινή χρονιά έκλεισε με ανοιχτό τραύμα. Αμφισβητείται η εγκυρότητα του παγκοσμίου τίτλου για τον Μαξ Φερστάπεν αφού στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα, η προσπέραση που πέτυχε εις βάρος του επτάκις πρωταθλητή επετεύχθη σε συνθήκες που εφεσίβαλαν την εγκυρότητα. Παρόλο που τελικώς η Mercedes, ο Χάμιλτον, ο αγωνιστικός επικεφαλής και εταιρικός μέτοχος Τότο Βολφ, δεν προέβησαν στην κατάθεση της περιβόητης προσφυγής στα διεθνή αθλητικά δικαστήρια, διατηρώντας εντός της «οικογενείας» της Φόρμουλα. Ένα τα παράπονα και την ελπίδα ότι η ανοχή τους στην αδικία που υπέστησαν θα είχε μελλοντικώς θετικά αποτελέσματα για το άθλημα που υπηρετούν. Το πόρισμα της επιτροπής των αγωνοδικών της ομοσπονδίας αποφάνθηκε ονομάζοντας την παρατυπία “ανθρώπινο λάθος” του διευθυντή αγώνα Μάικλ Μάσι, μεταθέτοντάς τον σε άλλη θέση και αναθέτοντας σε δύο άτομα την διεκπεραίωση των αγωνιστικών δυσκολιών από τη νέα χρονιά. Επίσης, θεσπίστηκε μηχανικός υπολογισμός προσπεράσεως του αυτοκινήτου ασφαλείας από τα αυτοκίνητα που υπολείπονταν γύρο. Δηλαδή δεν θα επεμβαίνει άνθρωπος στη διευθέτηση αναλόγου καταστάσεως με την περσινή. Εν ολίγοις όλα καλά. Το πρόβλημα λύθηκε ενδοοικογενειακά και άλλη μία επίλυση πιθανής διαμάχης ανατέθηκε στους υπολογιστές. Όμως η πληγή δεν έχει κλείσει. Φαίνεται καθαρά από τον τρόπο που αντιμετωπίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Oλλανδός οδηγός -παρόλο που δεν είναι φταίχτης. Φάνηκε στην ατμόσφαιρα αμηχανίας και ατονίας των οδηγών μετά τη λήξη των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου. Ελειπε ο Χάμιλτον αφού το αυτοκίνητο της Mercedes δεν είναι ικανό για τις πρώτες θέσεις και ήταν σαν να έλειπε ο καθοδηγητής τους ή ο ιδανικός ανταγωνιστής τους. Αποκαλύφθηκε ως λύτρωση των εμπλεκομένων και αποκατάσταση της αδικίας εν γένει, όταν στον τελευταίο γύρο του αγώνα της περασμένης Κυριακής εγκατέλειψαν και τα δύο αυτοκίνητα της Red Bull παραχωρώντας τη δεύτερη θέση στον Σάινθ και την τρίτη θέση στον Χάμιλτον. Όλοι ένιωσαν ανακουφισμένοι, γιατί το μίασμα της πτώσεως, ο φόβος της απωλείας πιθανόν να εξιλεώθηκαν και το κακό να εξευμενίστηκε. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι και ο ίδιος ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής ένιωσε ξαλαφρωμένος με τη βλάβη στην τρόμπα της βενζίνης, που του στέρησε μεν 18 βαθμούς αλλά του επέτρεψε να πληρώσει ένα τίμημα για το καθοριστικό πλεονέκτημα που του δόθηκε στην πίστα του Άμπου Ντάμπι στον τελευταίο αγώνα της περσινής χρονιάς, στον τελευταίο γύρο αυτού. Γιατί είναι σε όλους γνωστό, ακόμη και όταν υπό το κάλυμμα του επιστημονικού ορθολογισμού δεν γίνεται αποδεκτό, ότι βαθιά μέσα μας θα θέλαμε έναν κόσμο αρμονικό που η αδικία δεν θα υπάρχει και το κυριότερο η τυχαιότητα θα έχει εξαλειφθεί. Το βιβλικό σχήμα πτώσις, δοκιμασία, αποκατάσταση επανέρχεται αδιαλείπτως με επιτακτικό τρόπο, για να διατηρήσει την ελπίδα μιας τελικής κρίσεως που φέρνει μαζί της την λύτρωση. 

Μερικές απαραίτητες και γνωστές πληροφορίες

Το πράσινο φως για το Bahrain International Circuit δόθηκε τον Δεκέμβριο του 2002. Όπως και στο Yas Marina Circuit στο Αμπού Ντάμπι, οι κατασκευαστές είχαν να δουλέψουν με έναν κενό, αμμώδη καμβά και με αυτόν διαμόρφωσαν την τεχνική πίστα 5,4 χιλιομέτρων που σχεδίασε ο Hermann Tilke.

Ήταν το 2004 όταν οι οδηγοί παρατάχθηκαν για πρώτη φορά κάτω από έναν ασυνήθιστα συννεφιασμένο ουρανό για το εναρκτήριο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν. Στον αγώνα κυριάρχησαν (όπως και σε πολλούς άλλους το 2004) οι δύο Ferrari, με τον Michael Schumacher να κερδίζει τον Rubens Barrichello, ενώ τα πλήθη παρακολούθησαν επίσης μια κυνομαχία μεταξύ της Jaguar του Mark Webber και της Renault του Fernando Alonso.

Ένας γύρος με μονοθέσιο της Φόρμουλα Ένα

Η ζώνη DRS βρίσκεται στην ευθεία των pit στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν (από το 2012), οπότε η στροφή 1 (“στροφή του Μίκαελ Σουμάχερ”) είναι η κύρια ευκαιρία για προσπέρασμα. Η ίδια η στροφή είναι απίστευτα στενή- ένα τυπικό μονοθέσιο της F1 πρέπει να φρενάρει περίπου 100 m (110 yd) πριν από τη στροφή και να κατεβάσει πρώτη ταχύτητα. Το πλάτος της πίστας αυξάνει περαιτέρω τις δυνατότητες προσπέρασης. Οι στροφές 2 και 3 είναι επίπεδες και η επίτευξη μιας καλής εξόδου μπορεί να δημιουργήσει μια ευκαιρία προσπέρασης στη στροφή 4. Η ευθεία που οδηγεί στη στροφή 4 είναι πολύ μεγάλη με μια ζώνη DRS και η πίστα στην ίδια τη στροφή είναι απίστευτα φαρδιά, περίπου τριάντα μέτρα. Οι στροφές 5, 6 και 7 αποτελούν ένα αριστερό-δεξί-αριστερό τμήμα “S” υψηλής ταχύτητας που οδηγεί στη στροφή 8, μια δεξιά φουρκέτα.  Οι στροφές 9 και 10 είναι πολύ δύσκολες, καθώς είναι δύο τυφλές αριστερές στροφές όπου τα αυτοκίνητα πρέπει να φρενάρουν, να κατεβάσουν ταχύτητα και να στρίψουν ταυτόχρονα – πηγαίνουν από 205 km/h (127 mph) με ταχύτητα 5 σε 63 km/h (39 mph) με ταχύτητα 1, ενώ προσπαθούν να αποφύγουν το μπλοκάρισμα των μπροστινών ελαστικών τους. Η ευθεία οδηγεί στις στροφές 11, 12 και 13, ένα σύμπλεγμα στροφών μεσαίας ταχύτητας. Η στροφή 11 είναι μια αριστερή στροφή τέταρτης σχέσεως που οδηγεί αμέσως στην επίπεδη δεξιά στροφή της 12, στη συνέχεια στη δεξιά στροφή τρίτου κιβωτίου της 13, η οποία απαιτεί μια καλή έξοδο για να κερδηθεί ταχύτητα στην επόμενη ευθεία. Αξίζει να φρενάρεις αρκετά νωρίς στη στροφή 14 για να κερδίσεις ταχύτητα στην κύρια ευθεία. Αν φρενάρεις περίπου 100 μέτρα (110 yd) πριν την κορυφή, τότε είναι εύκολο να διατηρήσεις την τάξη στην αργή δεξιά στροφή και μπορείς επίσης να κατεβάσεις τη δύναμη νωρίς και να κερδίσεις ταχύτητα σε όλη τη διαδρομή μέχρι τη στροφή 15 και την κύρια ευθεία (που είναι η ζώνη DRS).

Συνήθως μπορείτε να περιμένετε σπουδαίους αγώνες και αξιοπρεπείς ποσότητες προσπεράσεων στο Μπαχρέιν, ενώ οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν τον άνεμο, τους αγώνες υπό τους προβολείς και τη δυσκολία να βρουν ένα αξιοπρεπές στήσιμο με τις μεγάλες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας μεταξύ των περιόδων. Το πιο απαιτητικό σημείο της πίστας είναι η στενή, κατηφορική, εκτός καμπύλης αριστερή στροφή 10, ενώ η γρήγορη διαδρομή μέσα από τη στροφή 12 είναι ένα άλλο κορυφαίο σημείο, επιτρέποντας στους οδηγούς να νιώσουν πραγματικά τα μονοθέσιά τους να ζωντανεύουν.

Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός πεντηκοστός όγδοος (1058) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022 στην πίστα Sakhir στο Μπαχρέιν. 

Το τραύμα, η κάθαρση και ο Μαζέπιν-1

Εκτός…πίστας ο Μαζέπιν εξαιτίας των κυρώσεων για τους Ρώσους ολιγάρχες 

Η εκκίνηση του αγώνα δεν επεφύλασσε εκπλήξεις. Οι διαβαθμισμένοι οδηγοί των πρώτων θέσεων στις  κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου διατήρησαν την αντίστοιχη πρωτοπορία. Στον 5/57 γύρο ο Ράσελ πραγματοποιεί την πρώτη του προσπέραση ως οδηγός της Mercedes επί του Μάγκνουσεν της Haas, ο οποίος επέστρεψε μετά από απουσία ενός έτους λόγω της “απελάσεως” των Μαζέπιν, πατέρα και υιού, αποτέλεσμα τιμωρίας για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Την προηγούμενη χρονιά η Haas είχε απωθέσει τις ελπίδες επιβιώσεως της στον βασιλιά των ρωσικών λιπασμάτων που ως βασικός χρηματοδότης είχε επιβάλλει τον γιό του Νικήτα ως έναν από τους δύο οδηγούς της αμερικανικοιταλικής ομάδας. Η Haas έχασε τον στηλοβάτης της αλλά διατήρησε την αξιοπρέπειά της συντονιζόμενη στο, σχεδόν, παγκόσμιο κλίμα δυσφορίας κατά του Πούτιν και των κυρώσεων έναντι των πράξεων του. Στον 7/57 γύρο ο επικεφαλής Λεκλέρ επιβεβαιώνει την τακτική με την κωδική φράση “θα ακολουθήσουμε το plan A”, που όπως φάνηκε αργότερα, στα τρία pit stop που πραγματοποιήθηκαν, o Mπινότο είχε αποφασίσει να ακολουθήσει μία τακτική αποκρίσεων στις κινήσεις του δεύτερου, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν ο Φερστάπεν. Στον 9/57 γύρο είναι φανερό ότι ο ρυθμός του Χάμιλτον πέφτει. Στον επόμενο γύρο τον προσπερνά με ευκολία ο Πέρεζ και φυσικά όλοι αναρωτιούνται εάν η γερμανική ομάδα θα μπορέσει να ξεπεράσει γρήγορα τα προβλήματα αεροδυναμικής που φαίνεται να αντιμετωπίζει στο νέο μονοθέσιο. Στον 12/57 ο Βρετανός αλλάζει τα μαλακά λάστιχα σε σκληρά σε μία προσπάθεια να βρει ρυθμό. Ακολουθεί ο ομόσταυλός του με επιλογή μεσαίων ελαστικών. Στον 15/57 ο Φερστάπεν καλείται για αλλαγή σε μαλακά, εκ νέου, ελαστικά. Ακολουθεί ο Λεκλέρ που όμως βγαίνει σε απόσταση αναπνοής μπροστά από τον Φερστάπεν αφού έχει σπαταλήσει τη διαφορά των 4 δευτερολέπτων που είχε. Ακολουθεί μία μονομαχία για γερά νεύρα αφού οι δύο οδηγοί εναλλάσσονται στην πρωτοπορία τρείς φορές με τελικό νικητή τον μονεγάσκο της Ferrari. Στον 22/57 οριστικώς ο Ολλανδός μειώνει το ρυθμό, μάλλον εκνευρισμένος με τις οδηγίες του μηχανικού του και της ομάδας που την θεωρεί υπεύθυνη για τη δεύτερη θέση. Στον 26/57 η διαφορά του πέμπτου Χάμιλτον από τον πρωτοπόρο Λεκλέρ είναι 27 δευτερόλεπτα. Το βάθρο του αγώνα θα διεκδικήσουν αποκλειστικά η Red Bull με τη Ferrari. Στον 33/57 οι δύο πρώτοι μπαίνουν κατά τη γνωστή σειρά στα pit. Ο Φερστάπεν είναι απογοητευμένος από τις οδηγίες που του δίνει ο μηχανικός του: να μην πιέσει τα ελαστικά στον out lap γύρο. Έχει άδικο, η εποπτεία του είναι περιορισμένη σε σχέση με τους ανθρώπους της ομάδας του. Στον 40/57 ο ρυθμός των γερμανικών μονοθεσίων είναι απαγορευτικός για μία θέση στην τετράδα. Στον 45/57 οι δύο πρωτοπόροι αλλάζουν για τελευταία φορά λάστιχα. Ο Λεκλέρ βγαίνει με σχετική άνεση μπροστά από τον Φερστάπεν. Διαφαίνεται ότι στα χέρια του νεαρού πιλότου βρίσκεται η πρώτη νίκη της Ferrari μετά από δύο σεζόν. Στον 46/58 γύρο ο Γκαζλί εγκαταλείπει το φλεγόμενο αυτοκίνητο του. Αυτοκίνητο ασφαλείας βγαίνει στην πίστα και οι μνήμες ζωντανεύουν. Ο Αγγλος σχολιαστής, ως συνεπής εμπειριστής, δυσανασχετεί με τη “φιλολογία” περί της προσπεράσεως των υπολειπομένων γύρου αυτοκινήτων (unlapped) και τον μεταφυσικό συσχετισμό με το περιστατικό της προηγουμένης χρονιάς. Στον 51/57 γύρο έχουμε εκκίνηση και στον 54/57 γύρο ο Σάινθ προσπερνά τον Φερστάπεν, ο οποίος λίγο αργότερα εγκαταλείπει όπως και ο ομόσταυλός του στον τελευταίο γύρο, δίνοντας ανέλπιστα “δικαίως” στον Χάμιλτον την τρίτη θέση και στον Σάινθ την δεύτερη. Ο Λεκλέρ σε θύελλα επευφημιών τερματίζει πρώτος χαρίζοντας 26 βαθμούς στην Ferrari και όνειρα στους tifosi.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή