Formula 1: Κάϊν και Αβελ… σε νέες περιπέτειες

Formula 1: Κάϊν και Αβελ… σε νέες περιπέτειες

Ο τέταρτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός (1.060) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 10 Μαρτίου 2022 στην πόλη της Ίμολα

6' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο τέταρτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός (1.060) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 10 Μαρτίου 2022 στην πόλη της Ίμολα και την αντίστοιχη πίστα της επαρχίας Αιμιλία-Ρωμανία στην Μπολόνια της Ιταλίας.

Ο Σάινθ αμέσως μετά την εκκίνηση του κυριακάτικου αγώνα συγκρούστηκε με τον Ρικιάρντο και εγκατέλειψε. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη ατυχία του. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι συνέβη μετά την ανανέωση του συμβολαίου του για δύο ακόμα έτη με τη Ferrari. Αυτονόητα συμπεραίνει κανείς ότι μετά την ανανέωση και τη σταθερότητα που αυτή παρέχει, εξυψώνεται το ηθικό του οδηγού και μεγιστοποιούνται τα οφέλη από την απόδοσή του. Επομένως πού οφείλεται η δυστοκία στην κεφαλοποίηση αυτής της κινήσεως; Γιατί εξακολουθεί να υποφέρει από ένταση ο ισπανός οδηγός; Κύριος άξονας σχολιασμού είναι η σχέση των ομοσταύλων (teammates, αγγλιστί), στη γενική μορφή της, αρχικώς, και στη συγκεκριμένη, ειδικότερα. Το υπόβαθρο της σχέσεως μπορεί να φτάσει στη μυθική αποτύπωση των βιβλικών αδελφών Κάιν και Άβελ.

Formula 1: Κάϊν και Αβελ… σε νέες περιπέτειες-1

Με αναφορά στους πρώτους αδελφούς

Στο βιβλίο της Γεννέσεως στην Παλαιά Διαθήκη της Βίβλου, στο κεφάλαιο τέσσερα αναπτύσσεται η ιστορία των δύο αδελφών στη σχέση τους με τον Θεό. Ο Άβελ (στα εβραϊκά σημαίνει “πνοή”, “μηδαμινότητα”) ο δευτερότοκος γιος του Αδάμ και της Εύας, δολοφονείται από τον πρωτότοκο Κάιν (στα εβραϊκά σημαίνει “απόκτημα”). Ο λόγος είναι ότι ο Κάϊν δεν μπορεί να ανεχθεί τα εύσημα που δόθηκαν από τον Θεό στον δευτερότοκο Αβελ για τη θυσία των πρωτοτόκων προβάτων του κοπαδιού του και μάλιστα από τα παχύτερα μέρη των ζώων.

Η αντίστοιχη θυσία των καρπών του γεωργού Κάιν αποδείχθηκε κατώτερη των προσδοκιών του Θεού. Το σημαντικότερο είναι ότι ο απόλυτος άρχων αντιμετωπίζει την οργή του Κάιν αυστηρά, ζητώντας του να φανεί αντάξιος μιας σωστής συμπεριφοράς χωρίς να εξηγεί την αυθαίρετη προτίμησή του στον μικρότερο αδερφό. Μετά το φόνο και την παιδική προσπάθεια άρνησης της πράξης, ο Κάιν βαπτίζεται από τον Κύριο φυγάς και περιπλανώμενος. Στην εύλογη ανησυχία του φονιά ότι θα είναι έρμαιο στις εκδικητικές διαθέσεις των άλλων ανθρώπων, ο Θεός τον καθησυχάζει λέγοντάς του ότι όποιος τον πειράξει θα αντιμετωπίσει επταπλάσια τιμωρία.

Μία εύλογη απορία που πρέπει να διατυπωθεί είναι το αβάσιμο του διωκτικού φόβου που πλημμυρίζει τον Κάιν αφού μέχρι εκείνη την στιγμή μοναδικοί άνθρωποι επί γης είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Η μόνη εξήγηση που φαίνεται λογική είναι ότι ο Θεός έχει αποφασίσει να χρίσει τον αδελφοκτόνο Κάϊν, γενάρχη της οικουμένης, δεσμεύοντας τη θέλησή του στο ένοχο παρελθόν και στην προστασία που παρέχει σε αυτόν. Τον εξωθεί στο φόνο στην προσπάθειά του να μην υπάρξει άλλος φόνος. Ο Αδάμ και η Εύα δεν εμφανίζονται ξανά.

Formula 1: Κάϊν και Αβελ… σε νέες περιπέτειες-2

Η Formula 1 έχει ως κινητήριο άξονα τη σχέση των δύο “αδελφών” πιλότων. Κάθε ομάδα περιβάλλει με φροντίδα και αγάπη ως άλλη μητέρα τα δύο τέκνα της. Το δύσκολο ρόλο του πατέρα επωμίζεται ο επικεφαλής που, ως άλλος πατέρας, πρέπει να επιβάλλει την πρωτοκαθεδρία του πρωτοτόκου ή ο πρώτος πιλότος πρέπει να κατισχύσει αφ’εαυτού, αφού εδώ δεν υπάρχει απόλυτος άρχων να τακτοποιήσει τη γενέθλιο συνθήκη της υπάρξεως της οικουμένης.

Οι πρωταθλήτριες ομάδες είναι αυτές που έχουν διακεκριμένη και άνευ αμφισβητήσεων τη θέση του πρωτοτόκου. Στη Mercedes, επί σειρά ετών ο Τότο Βόλφ περιβάλλει τον Χάμιλτον με την προστασία ενός ακίνδυνου οδηγού όπως ο Μπότας και στην Red Bull η επιλογή του Μάρκο στον Φερστάπεν είναι αδιαμφισβήτητη. Στη Ferrari δεν φαίνεται ο Μπινότο να έχει βρει τη συνταγή του πρωτότοκου και ο Λεκλέρ -γιατί αυτός είναι ο εκλεκτός, δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιβάλει την κυριαρχία του επί του Σάινθ. Εδώ πρέπει να δούμε τον σπουδαίο μύθο του ασώτου υιού στην Καινή Διαθήκη, όπου προβάλει μία άλλη δυνατότητα. Ο δεύτερος γιός αμφισβητεί την πατρική εξουσία υπό την επιδίωξη μίας πιο προσωπικής επιλογής.

Ευτυχώς δεν πάθαμε τίποτα

Αναδύεται ένας νέος τύπος ανθρώπου που θα επιδιώξει με μεγάλη επιτυχία την προσωπική βούληση παίρνοντας την μοίρα στα χέρια του και θα αναφέρεται περισσότερο σε μία προσωπική ηθική παρά σε έναν θεϊκό ή πατρικό νόμο. Στην μετα-Καινής Διαθήκης εποχή όπου η ατομική βούληση γίνεται ένα είδος ταυτίσεως με τον άλλο άνθρωπο φαίνεται να θολώνει το εξατομικευμένο περίγραμμα του ανθρώπου. Εξού και οι δηλώσεις του Λεκλέρ μετά τον αγώνα της Τζέντα: ”ανεξαρτήτως του ανταγωνισμού το σημαντικό είναι ότι τερμάτισαμε σώοι και αβλαβείς μετά από έναν δύσκολο, σωματικά και νοητικά, αγώνα”.  Ο Λεκλέρ ως διαδικτυακή ύπαρξη δεν αντλεί αξία από την αυστηρά οικογενειακή, τοπική ή εθνική καταγωγή του αλλά από την ταυτισιακή σχέση του με τους άλλους. Εδώ δεν χωράει η “παλαιά” έννοια της συγκρούσεως ως θεμέλιος λίθος κατανοήσεως της υπάρξεως. Όμως, ο αρχέγονος ανταγωνισμός πάνω στον οποίο βασίζεται η Formula 1, αφήνει περιθώρια για μία τέτοια εξέλιξη; Δεν θα το μάθουμε σύντομα. Όμως μπορούμε να παρακολουθήσουμε τους αγώνες έχοντας κατά νου αυτήν την παράμετρο.

Ο αγώνας δεν είχε κάτι εντυπωσιακό. Στην εκκίνηση ο Λεκλέρ έχασε δύο θέσεις που δεν κατάφερε να ανακτήσει. Στην τελευταία του προσπάθεια, λίγους γύρους πριν τον τερματισμό στην προσπάθεια του να προσπεράσει τον δεύτερο Πέρεζ έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, γλίτωσε τα χειρότερα και τερμάτισε έκτος. Παρά την τέταρτη θέση του Ράσελ η Mercedes φαίνεται ότι δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα του porpoising (δελφινισμός), των διακυμάνσεων ισορροπίας ανάμεσα στην σταθερότητα (downforce) και την ταχύτητα ή οπισθέλκουσα (drag). Oι επιτυχημένες προσπάθειες της γερμανικής ομάδας να διατηρήσει την αξιοπιστία της, τηρουμένων των συνθηκών, δεν φαίνεται να την πηγαίνει πέραν της τρίτης θέσεως στην κατάταξη των κατασκευαστών. Για τους υπολοίπους το πρωτάθλημα θα είναι, όπως πάντα, ένας αγώνας διαψεύσεων και ελπίδων. Η τρίτη θέση του Νόρις έφερε χαμόγελα στην Maclaren και τον ίδιο.

Formula 1: Κάϊν και Αβελ… σε νέες περιπέτειες-3

Περιγραφή του κυριακάτικου αγώνα

Στην εκκίνηση ο Λεκλέρ περνά στην τέταρτη από την δεύτερη θέση. Στο τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν εντόπισε ως κυρίαρχο παράγοντα της νίκης του το αποτέλεσμα της έναρξης. Ο Σάιθ εγκαταλείπει μετά από επαφή με τον Ρικιάρντο, ο οποίος μπαίνει στα pit για επισκευή του αυτοκινήτου, βγαίνει τελευταίος και τελικώς δεν προσφέρει βαθμό στην ομάδα του.

6/63: Ο Χάμιλτον προσπερνά τον Αλόνσο και ανεβαίνει στην ενδέκατη θέση. Ίσως ήταν η μοναδική του προσπέραση στον αγώνα. Από τον 44ο γύρο ενεπλάκει σε έναν τρενάκι DRS με το Γκαζλί που έληξε στον τερματισμό. Κανένας βαθμός για την Mercedes και την Alfa Tauri.

8/63: Ο Λεκλέρ παίρνει την τρίτη θέση από τον Νόρις.

13/63: Ο Ράσελ ανεβαίνει στην πέμπτη θέση έχοντας κερδίσει συνολικά μετά από την πολύ καλή του εκκίνηση δέκα θέσεις.

14/63: Ο Χάμιλτον κάνει ότι μπορεί να κρατηθεί σε ρυθμό οδηγώντας στην βρεγμένη γραμμή της πίστας για να ανακουφίζει το “πράσινα¨ελαστικά του. Είναι φανερό ότι το διακύβευμα του αγώνα θα είναι η σωστή απόφαση των ομάδων στον χρόνο αλλαγής που θα επιλέξουν σε ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Μέχρι εκείνη την στιγμή ο διευθυντής του αγώνα δεν έχει επιτρέψει την ενεργοποίηση του DRS, για άγνωστους μέχρι τώρα λόγους.

17/63: Ο Ρικιάρντο είναι ο πρώτος που επιλέγει αλλαγή σε “λεία” ελαστικά. Βάζει την μέση γόμα με το κίτρινο σιρίτι. Ακολουθούν οι υπόλοιποι.

35/63: Επιτέλους ενεργοποιείται το DRS (Drag Reduction System: ελάττωση της οπισθέλκουσας δυνάμεως). Πάντως έως το τέλος του αγώνα δεν θα παίξει κάποιο ρόλο.

50/63: Στα πλαίσια του στρατηγικού στόχου της Ferrari για την δεύτερη θέση, αφού η πρώτη αποτελούσε ανέφικτο στόχο, κάνει αλλαγή των ελαστικών του Λεκλέρ σε μαλακή γόμα με το κόκκινο σιρίτι.

51/63: Ο μονεγάσκος προσπερνά τον Νόρις και απειλεί τον δεύτερο Πέρεζ.

54/64: Το κυνηγητό, δυστυχώς για τους πολυπληθείς ιταλούς tifosi αποφέρει ένα τετακέ και την υποβάθμιση του πιλότου της Ferrari την ένατη θέση.

63/63: Στον τελευταίο γύρο ο Λεκλέρ κατακτά την έκτη θέση, γεγονός που τον τιμά ιδιαίτερα για την ψυχραιμία και την αποφασιστικότητα του.

Ο Λεκλέρ και η Ferrari εξακολουθούν να προηγούνται σχετικώς άνετα της αντιπάλου Red Bull μέ τρίτη ομάδα στην κατάταξη την Mercedes. Φυσικά είναι πολύ νωρίς, όχι μόνο για προβλέψεις, συνήθεια δημοφιλής στους θεατές, ειδικώς σε αυτούς που προέρχονται από πολιτισμούς που απεχθάνονται την εμβίωση του χρόνου τις διαδικασίας και τις ψυχικές δυσκολίες που συνεπάγεται προτιμώντας  ένα σενάριο με βέβαιο και αίσιο τέλος όπως ο γάμος στην ελληνική ταινία.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή