Φόρμουλα 1: Το δράμα της Ferrari συνεχίζεται

Φόρμουλα 1: Το δράμα της Ferrari συνεχίζεται

Ο δωδέκατος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός όγδοος (1.068) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 24-07- 2022 στο Le Castellet της νότιας Γαλλίας, στην πίστα Paul Ricard

8' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο δωδέκατος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός όγδοος (1.068) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 24-07- 2022 στο Le Castellet της νότιας Γαλλίας, στην πίστα Paul Ricard. 

Το δράμα της Ferrari συνεχίζεται. Κάθε αγωνιστική Κυριακή εμφανίζεται μία καινούργια πτυχή του. Η πρώτη αντίδραση του ασθμαίνοντος Λεκλέρ, όταν βγήκε εκτός πίστας στην περιβόητη στροφή (ανοιχτή φουρκέτα) Beausset (όπου το μονοθέσιο έρχεται από μία δεξιά στροφή των 290 χλμ/ώρα και ο πιλότος δέχεται επιτάχυνση πενταπλάσια αυτής της βαρύτητος), ήταν να καταραστεί την τύχη του για το πεντάλ ταχύτητος που προφανώς (;) είχε κολλήσει. Η μνήμη ανέσυρε αυτόματα τον προηγούμενο αγώνα στο Spielberg όπου ο Μονεγάσκος είχε οδηγήσει τους τελευταίους πέντε γύρους επαναφέροντας με το πόδι το πεντάλ. Για άλλη μία φορά η ιταλική ομάδα πάσχει στην ακρίβεια, στη λεπτομέρεια και τελικώς στην αξιοπιστία; 

Και ο Λεκλέρ έχει ψυχή

Μετά το τέλος του αγώνα γίνεται γνωστό ότι ο Λεκλέρ αναφερόταν στη μη απόκριση του πεντάλ στην όπισθεν όταν προσπάθησε να βγει από τις μπαριέρες, αφού η ζημιά από την σύγκρουση δεν φαινόταν σοβαρή. Όπως και να ‘χει είναι η τέταρτη φορά στη φετινή αγωνιστική χρονιά που ο Λεκλέρ εγκαταλείπει ενώ βρίσκεται στην πρώτη θέση. Στον 18ο από τους 53 γύρους της γαλλικής πίστας. Όμως, στη διάρκεια του 46ου γύρου μία νέα έκπληξη κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον θεατών και ακροατών της TVF1. Σε μία σύντομη συνέντευξη του Λεκλέρ με την Ρέιτσελ -ρεπόρτερ του καναλιού στα paddocks, o αγαπητός οδηγός αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την ευθύνη για την εγκατάλειψη επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: “Εάν χάσω το πρωτάθλημα για 32 βαθμούς θα είναι οι 25 που έχασα σήμερα και οι 7 στην Ίμολα. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική μου”. Μία τρίτη έκπληξη συνοδεύει την ερώτηση της δημοσιογράφου: “Μήπως χρειάζεσαι κάποια επιπλέον βοήθεια;”, εννοώντας σαφώς την επικουρία ενός ειδικού των ψυχών. Εάν πηγαίναμε μερικούς αιώνες πριν την γέννηση του σύγχρονης ψυχανάλυσης θα εννοούσε την ανάγκη πρόσληψης ενός αλήπτη, πνευματικού ή σωματικού. Στην αρχαία Ελλάδα εκείνος που άλειφε με λάδι (αλήπτης) τον αθλητή οικειοποιείτο το ρόλο ενός άτυπου ψυχαναλυτή αφού λειτουργούσε ως κάτοπτρο για τον αγωνιζόμενο και τις αγωνίες του. Το 18ο αιώνα οι κληρικοί που βοηθούσαν στο μαρτύριο και τον ακόλουθο θάνατο του μετανοούντος χριστιανού που είχε πρωτίστως μεταστραφεί σε μουσουλμάνο, ονομάζονταν πνευματικοί “αλήπτες” και οδηγούσαν τον νεομάρτυρα στη λύτρωση και τον εξαγιασμό. Ο Λεκλέρ, αγνοώντας, μάλλον, τα παραπάνω απαντά ότι οι άνθρωποι που συμβουλεύεται στην ομάδα, καθώς και οι τεχνικοί αναλυτές είναι αρκετοί για τη βοήθεια που χρειάζεται. 

KGB, τρομοκράτες και…αλήπτες

Παρεμπιπτόντως, και με την επιείκεια που θα ήθελα να κριθώ για τυχόν κενά, παραλείψεις ή διαστρεβλώσεις της μνήμης μου, σε ένα ντοκιμαντέρ το 2002, για το τρομοκρατικό χτύπημα στους δίδυμους πύργους στην Νέα Υόρκη, ένας από τους καλεσμένους ήταν ο αντιπρόεδρος της ρωσικής κρατικής εταιρείας καυσίμων gasprom. Φυσικά στην προηγούμενη ζωή του ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος της σοβιετικής κρατικής υπηρεσίας πληροφοριών KGB. Επισήμανε μετ’εμφάσεως ότι κάθε τρομοκράτης πρέπει να έχει μία υποστηρικτική ομάδα 50 ατόμων μεταξύ των οποίων εξέχουσα θέση θα κατείχε ο “αλήπτης”, ο άνθρωπος που θα τον οδηγούσε στην θυσία. Η Angela Cullen, η νεοζηλανδή φυσικοθεραπεύτρια του Χάμιλτον, είναι η πιό γνωστή “αλήπτρια” ή “αλήπτης” -εάν προτιμάτε, που έχει εμφανιστεί απ’αρχής των αγώνων της Formula 1. Συντροφεύει τον Βρετανό πρωταθλητή με μεγάλη επιτυχία. 

Έτερος ρεπόρτερ του αγώνα, μετά από λίγο αποκαλύπτει, στους μη μυημένους, ότι από πέρσι η Ferrari έχει προσλάβει τον Joke Clear γι’αυτή την δουλειά. Ο Αγγλος μηχανικός έχει εργαστεί σε θέσεις συμβούλου οδηγών σε αρκετές ομάδες της Formula 1. Τέταρτη έκπληξη. Ο Λεκλέρ είχε αρνηθεί την παρουσία του ή τέλος πάντων δεν την είχε αξιολογήσει ως τέτοιας βαρύτητος. 

Φόρμουλα 1: Το δράμα της Ferrari συνεχίζεται-1

Το φιλί της ζωής στο αφηνιασμένο αλογάκι της Ferrari 

Υποψίες, εικασίες, προβλέψεις εμφανίζονται εκούσες, άκουσες. Η στροφή 11, κατά τα λεγόμενα του Ρόζμπεργκ, τον άπαξ παγκόσμιο πρωταθλητή, δεν δικαιολογεί την απώλεια ελέγχου που υπέστη το αυτοκίνητο του Λεκλέρ, εκτός εάν συνέβαινε κάτι έκτακτο. Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι το υψηλής αντώσεως (high downforce) set-up που επέλεξε η Ferrari για τον συγκεκριμένο αγώνα έδινε στο μονοθέσιο ένα πλεονέκτημα 15 χλμ/ώρα σε σχέση με αυτό της Red Bull, στην συγκεκριμένη στροφή. Αυτό έδινε την άνεση στους οδηγούς της ιταλικής ομάδας να μπαίνουν με ηρεμία στη στροφή και να επιταχύνουν εντός της με τον κίνδυνο, όμως, να χάσουν το πίσω μέρος εάν πατούσαν τη λευκή γραμμή και έχαναν την πρόσφυση, δημιουργώντας μία έντονη υποστροφή. Παρόλα αυτά, σχολιάζοντας την αρχική αντίδραση του οδηγού της Ferrari θα μπορούσε να πεί κάποιος ότι ήταν αυθεντική ή ότι προσπάθησε να ρίξει την ευθύνη σε κάποια ανύπαρκτη τεχνική βλάβη αποφεύγοντας να δεχτεί τυχόν σφάλμα του; Μπορεί ένας πιλότος σε συνθήκες πλήρους εντάσεως και με δεδομένη μία ανυπόφορη ζέστη, να κάνει τόσο πολύπλοκες σκέψεις; Κατά τη ραδιοφωνική του εμφάνιση λίγο πριν το τέλος του αγώνα δήλωσε ότι το σφάλμα τον βαραίνει αποκλειστικά γιατί “σκεφτόμουν πολύ κατά την διάρκεια του αγώνα”. Θα μπορούσε κάποιος να μετονομάσει το “σκεφτόμουν” σε “φοβόμουν” για να έχει μία πληρέστερη εικόνα της ψυχικής του καταστάσεως; Δηλαδή φοβόταν ότι δεν πρέπει να κάνει λάθος και τελικώς έκανε; Ο Λεκλέρ χαίρει ιδιαιτέρας συμπαθείας από την πλειονότητα θεατών, ακροατών, σχολιαστών, καθώς και παραγόντων του αθλήματος. Είναι αυτό που κάποιος θα έλεγε “καλό παιδί”. Χαμογελαστός, συναινετικός, με ενσυναίσθηση ίσως υπερβολική για ένα τόσο ανταγωνιστικό άθλημα. Παρά την αναμφισβήτητη ανικανότητα του επικεφαλής Μπινότο να δώσει στον πρώτο οδηγό του την άνεση που χρειάζεται για να αποδώσει τα μέγιστα, δεν έχει παραπονεθεί ούτε μία φορά. Ούτε καν για τα εξόφθαλμα σφάλματα τακτικής που του στέρησαν βαθμούς, δεν κατηγόρησε κανέναν. Στην καθιερωμένη συνέντευξη, μετά τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, αναφέρθηκε ευχαριστιακά τρείς φορές στον Σάινθ για το slipstreaming που του προσέφερε και την αναμενόμενη βοήθεια για την κατάκτηση της πρώτης θέσης, παρόλο που είναι μία συνηθισμένη τακτική στις ομάδες, ειδικώς όταν ο δεύτερος οδηγός δεν διεκδικεί θέση στις αρχικές θέσεις κατάταξης. Ουδέποτε ο Σάινθ  επέδειξε ανάλογη συμπεριφορά. Ως κατακλείδα των παραπάνω σκέψεων θα μπορούσαν να αναφερθούν σχόλια που εμφανίστηκαν στις διαδικτυακές πλατφόρμες, ειδικώς από ανθρώπους με κοινοτιστική κουλτούρα, με τα οποία εκθειάζεται η πιθανή προσπάθεια του Λεκλέρ να αποκρύψει το τεχνικό λάθος για να προστατεύσει την ομάδα. Αυτή θα ήταν η αρχή της χειρότερης κατάστασης με την πιό ολέθρια κατάληξη για τον σπουδαίο οδηγό. Υπόλογος των ενοχών του, στην καλύτερη περίπτωση, θα καταρρεύσει σύντομα και βίαια. Στην χειρότερη περίπτωση θα σέρνεται επί μακρόν αναπολώντας ένα ανύπαρκτο παρελθόν επιτυχιών, συνήθεια διαδεδομένη σε κοινωνίες χωρίς μέλλον. Η στιγμή είναι κρίσιμη. Πιθανώς διαμορφώνεται εντός του Λεκλέρ ένα ψυχικό υπόβαθρο ενοχών, χειραγωγούμενο εν μέρει από τον Μπινότο (φαίνεται από τον προστατευτικό και ελαφρώς αυστηρό τρόπο που του μιλάει – “εγώ τα λέω για το καλό σου”, θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί ότι του λέει). Στις ομάδες ή τις κοινωνίες που δεν μπορούν να μπουν στο μέλλον και ζουν με τα επιτεύγματα του παρελθόντος είναι μία εύκολη λύση να ρίχνουν πάνω στα πιό δραστήρια μέλη τους την ενοχή της αποτυχίας τους. Διατηρείται ένα είδος ζωής που στερείται χυμών. Μιας ζωής αποπετρωμένης και ανούσιας, η οποία προβάλει ένα σύμβολο που δεν μπορεί να ανανεώσει το περιεχόμενο του. Το αφηνιασμένο αλογάκι της Ferrari από το 2008 φαίνεται να ξεμένει από ανάσα. Ο Λεκλέρ προσπαθεί να του δώσει το φιλί της ζωής. Ο Μπινότο θέλει να του το στερήσει, διατηρώντας τον άψυχο θρύλο του. 

Φόρμουλα 1: Το δράμα της Ferrari συνεχίζεται-2

Το χρονικό του αγώνα

Εκκίνηση: Ο Χάμιλτον προσπερνά τον Πέρεζ και παίρνει την τρίτη θέση. 

09/53: Ο Μάγκνουσεν είναι ο πρώτος που μπαίνει στα pit. O αγώνας φαίνεται ότι θα εξελιχθεί σε one-stop pit. Παρά τις υψηλές θερμοκρασίες τα μεσαία ελαστικά αντέχουν, κυρίως τα πίσω. Ο Φερστάπεν πιέζει τον Λεκλέρ σε ένα παιχνίδι τακτικής φθοράς των εμπρός ελαστικών. Ο Πέρεζ δεν φαίνεται ικανός να ακολουθήσει τον ομόσταυλό του. Παραμένει τέταρτος χωρίς να απειλεί τον Χάμιλτον. 

13/53: Ο Ράσελ απειλεί τον Πέρεζ. Ο Σάινθ από την τελευταία θέση που ξεκίνησε, λόγω ποινής για αναβαθμίσεις, έχει φτάσει στην δέκατη. 

16/53: Ο Φερστάπεν μπαίνει στα pit. Σχετικά νωρίς. Φαίνεται ότι τα μεσαία ελαστικά έχουν φθαρεί αρκετά. Ο Λεκλέρ δεν ακολουθεί. Μένει έξω και πιέζει ελαφρώς για να κερδίσει χρόνο στην πίστα. Ο Ολλανδός βγαίνει έβδομος στην πίστα με σκληρή γόμα. Ευελπιστεί σε ένα και μοναδικό stint με αυτά τα ελαστικά. Εάν το πετύχει ο αγώνας θα είναι δικός του. 

18/53: Ο Φερστάπεν προσπερνά τον Νόρις για την έκτη θέση και γυρίζει πιό γρήγορα από τον Λεκλέρ, ο οποίος μπαίνει μάλλον απρόσεκτα στην στροφή 11, χάνει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου λόγω υποστροφής και πέφτει στις μπαριέρες. Δεν μπορεί να επανέλθει. Ο αγώνας παραδίδεται στο αυτοκίνητο ασφαλείας, οι ομάδες μπαίνουν για ένα “φτηνό” pit, των 16 δευτερολέπτων και ο Φερστάπεν τίθεται επικεφαλής. Ο Σάινθ εντός των pit δέχεται ποινή 5 δευτερολέπτων για κίνδυνο συγκρούσεως. 

27/53: Ο Σάινθ κινείται γρήγορα και απειλεί τον Ράσελ. 

30/53: Ο Σάινθ προσπερνά τον Ράσελ πριν από την στροφή 10. 

37/53: Ο Σάινθ απειλεί τον Πέρεζ, χωρίς προφανή λόγο αφού υπολείπεται ποινής 5 δευτερολέπτων. Είναι με μεσαία γόμα και η φθορά έρχεται. 

42/53: Αλαλούμ στην επικοινωνία του Σάινθ με τον μηχανικό του. Τη στιγμή της προσπέρασης επί του Πέρεζ του ζητά να μπει στα pit. Ο Ισπανός αρνείται. Τελικώς μπαίνει στον επόμενο γύρο γιατί η ομάδα φοβάται πιθανή κατάρρευση των ελαστικών προς το τέλος του αγώνα. 

43/53: Σχεδόν επαφή του Ράσελ με τον Πέρεζ στην στροφή 10. Ο Βρετανός γκρινιάζει, μάλλον παιδιαρίζει. Ο Βολφ αναγκάζεται να τον επαναφέρει στην τάξη. Στην γερμανική ομάδα τα πράγματα είναι καθαρά: “Σκάσε και οδήγα”. 

46/53: Ο Σάινθ είναι έκτος. Λίγο αργότερα προσπερνά τον Αλόνσο για την τέταρτη θέση. 

50/53: Το VSC (εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας) δίνει στον Ράσελ την δυνατότητα να εκμεταλλευτεί την αδράνεια του Πέρεζ στην πράσινη σημαία και τον προσπερνά χωρίς μάχη. Οι δύο οδηγοί της Mercedes ανεβαίνουν για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Ο Φερστάπεν κατακτά την έκτη φετινή νίκη του. 

Ο Φερστάπεν προηγείται στην κατάταξη των οδηγών με 63 βαθμούς διαφορά από τον Λεκλέρ, με τρίτο τον Πέρεζ που υπολείπεται αυτού κατά 13 βαθμούς. Η Red Bull προηγείται της Ferrari στην κατάταξη κατασκευαστών του πρωταθλήματος με 82 βαθμούς. Η Mercedes είναι τρίτη, με 44 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο. Η Red Bull οδηγεί με ασφάλεια την κούρσα.

Ο επόμενος αγώνας θα γίνει σε μία εβδομάδα στην πίστα Hungaroring στην πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, την Βουδαπέστη. Η έλλειψη ευθειών προσιδιάζει το σιρκουί με πίστα καρτ και οι ομάδες επιλέγουν ρυθμίσεις downforce ίδιες με του Μονακό. Η πρωτοκαθεδρία της Red Bull δεν απειλείται. Η πίστα όμως φαίνεται ιδανική για την Ferrari. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή