Φόρμουλα 1: Ο μαγικός κόσμος του Μπινόττο απειλεί τη λογική και… τη Φεράρι

Φόρμουλα 1: Ο μαγικός κόσμος του Μπινόττο απειλεί τη λογική και… τη Φεράρι

Ο δέκατος τρίτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός ένατος (1.069) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 31-07- 2022 στην πίστα Hungaroring της Βουδαπέστης

9' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο δέκατος τρίτος  αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός ένατος (1.069) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 31-07- 2022 στην πίστα Hungaroring της Βουδαπέστης.

O Ματτία Μπινόττο (Mattia Binotto) είναι επικεφαλής της ομάδας (team principal) της Ferrari από την εβδόμη Ιανουαρίου 2019, ημέρα Δευτέρα, κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο, το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα στον Δυτικό κόσμο και έχει επικρατήσει, ουσιαστικά, παγκοσμίως. Φυσικά δεν είναι ο μοναδικός τρόπος μετρήσεως του ημερολογιακού χρόνου. Αντιθέτως. Όμως ακόμα και οι φυλές του Αμαζονίου που αδιαφορούν για την ύπαρξη του χρόνου -πόσο μάλλον για την μέτρηση του-, εάν θελήσουν κάποτε να έρθουν σε επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο θα στηριχθούν στη χρονομέτρηση η οποία βρίσκεται σε χρήση από τον 1ο αιώνα π.Χ. Είχε προταθεί από τον Ναπολιτάνο γιατρό Αλοΐσιους Λίλιους και θεσπίστηκε από τον Πάπα Γρηγόριο ΙΓ΄, από τον οποίο πήρε το όνομά του, στις 24 Φεβρουαρίου 1582. 

Οι αβάσταχτες δικαιολογίες του Ματίας Μπινόττο

Ο Ελβετοϊταλός μηχανικός, την τελευταία Κυριακή του Ιουλίου 2022, διένυσε την χιλιοστή τριακοστή δέκατη πέμπτη (1315) ημέρα του στο “τιμόνι” της θρυλικής ιταλικής ομάδας, η ιστορία της οποίας είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη των αγώνων της Formula 1. Εντός τριών ετών και 217 ημερών η μόνη του επιτυχία είναι να επινοεί, με παραδειγματική άνεση, δικαιολογίες για τις αυτοκαταστροφικές ενέργειες της ομάδας, δηλαδή του ιδίου. Θα ήταν παράλογο και παράδοξο υπό την τυπική λογική, να ταυτιστούν οι ενέργειες μιας ομάδας με αυτές ενός ανθρώπου. Όμως, επειδή είναι ο επικεφαλής, είναι αυτονόητο ότι φέρει την ευθύνη των πράξεων των ανθρώπων που αποτελούν την ομάδα, κυρίως γιατί έχει τον τελικό λόγο στις εισηγήσεις των αγωνιστικών μηχανικών και σχεδιαστών. Αυτή είναι η δουλειά του. Να κρατάει ενωμένους όλους εκείνους που βλέπουν, εκ της θέσεως τους, αποσπασματικά τη συνολική εικόνα της ομάδας. 

Φόρμουλα 1: Ο μαγικός κόσμος του Μπινόττο απειλεί τη λογική και… τη Φεράρι-1

Ο Μπινόττο, στον αγώνα της Βουδαπέστης, αποφάσισε να γίνει το τρίτο stint του Λεκλέρ με “σκληρά” ελαστικά. Γέλασαν και οι πέτρες, όταν βγήκε στην ψυχρή αγωνιστική άσφαλτο το μονοθέσιο. Έδινε την εντύπωση καλλιτεχνικής παγοδρομίας. Πριν από την έναρξη του αγώνα οι Φερστάπεν και Πέρεζ αρνήθηκαν κατηγορηματικά την επιπόλαιη απόφαση της ομάδας τους να τρέξουν με σκληρή γόμα, διότι στους γύρους ζεστάματος των ελαστικών στις υπάρχουσες κρύες συνθήκες, δεν μπορούσαν να σταθούν στον ασφαλτοτάπητα. Φυσικά, τελικώς, ξεκίνησαν με μαλακή γόμα. Οι δύο Alpine έκαναν ένα διαδικαστικό αγώνα πάνω στα ελαστικά με το λευκό σιρίτι. Ευτυχώς που τερμάτισαν. 

Αυτός που απειλεί την πολύτιμη λογική των πραγμάτων

Μετά το τέλος του αγώνα, ο Μπινόττο με το γνωστό περισπούδαστο ύφος του αρνήθηκε το λάθος, αρνούμενος συγχρόνως εξηγήσεις: “Σήμερα τα μονοθέσιά μας δεν είχαν ανταγωνιστική ταχύτητα”, είπε, ως άλλη Πυθία, η οποία ως συνεπής μάντισσα στις απαντήσεις της ήταν βεβαιωτική μιας καταστάσεως, δεν προσδιόριζε ευκρινώς τον τόπο και τον χρόνο, ενώ αντί για τα πρόσωπα αναφερόταν στις ιδιότητες τους: “Προσέξτε, το παιδί που θα γεννηθεί θα σκοτώσει τον πατέρα του” είχε πει στον βασιλιά της Θήβας. Ναι, βεβαίως, αλλά ποιός είναι ο πατέρας; Έτσι λοιπόν ο “Χάρι Πότερ” των paddocks αναγνωρίζει το προφανές χωρίς να προσδιορίζει τις αιτίες του. Μία τέτοια αντίληψη της πραγματικότητας θα ήταν λογική και αρεστή σε κονωνίες ή δραστηριότητες μαγικού ρεαλισμού στην καλύτερη περίπτωση ή σε μυθικούς κόσμους στη χειρότερη. Όμως ο κόσμος της Formula 1 βασίζεται στην ανάλυση δεδομένων, στον προσεκτικό σχεδιασμό του αγώνα και στον εξοντωτικά λεπτομερή σχεδιασμό της αεροδυναμικής των αυτοκινήτων και την αξιοπιστία των μηχανών τους. Θεατές και πρωταγωνιστές συγκινούνται από την ανυπέρβλητη ανθρώπινη προσπάθεια να επιβληθεί στον χαοτικό κόσμο που μας περιβάλλει. Τονώνεται το ηθικό μας όταν η σύμβαση ως απόρροια της λογικής του αποχρώντος λόγου, δηλαδή της αιτίας και του σκοπού των πραγμάτων επιβάλλεται στο παράλογο και τον ανεξέλεγκτο σύμμαχο του, το συναίσθημα. Η ανθρωπότητα εφηύρε τα γράμματα και τους αριθμούς, ακριβώς για να περιορίσει την λαίλαπα του σχετικού και την μηδενιστική επιρροή του στη ζωή αυτού στον πλανήτη. Οι συμβάσεις του αντικειμενικού δίνουν βεβαιότητα στην ύπαρξή μας. Το γρηγοριανό ημερολόγιο ως παγκόσμια ημερολογιακή συμφωνία, ως κοινή σύμβαση, μας δίνει την δυνατότητα του πλαισίου για να πετύχουμε μία συνάντηση. Οι χρονομετρήσεις, οι αναλύσεις και οι πιθανοί συνδυασμοί τους με τα κατάλληλα ελαστικά προσφέρουν τη δυνατότητα μιας προσδοκίας που μπορεί τελικώς να γίνει νίκη ή ήττα -αναλόγως με τον αντίπαλο στον κόσμο των αγώνων- και τον λυτρωτικό τους ρόλο στον κατευνασμό της εγγενούς ανθρώπινης επιθετικότητας. Οι αγώνες θεσμοθετήθηκαν για να βρει ειρηνική διέξοδο η γενέθλιος ανθρώπινη συνθήκη του πολέμου. Οι χρονομετρημένοι αγώνες είναι ένα άλμα προς μία πιό πνευματική ύπαρξη σε έναν κόσμο πιό αντικειμενικό, λόγω της τάξεως που φέρει μαζί του και την κατάργηση της αοριστίας που επιδιώκει. Ο Μπινόττο εξακολουθεί να βασίζεται σε μία ψυχολογική δομή όπου το προγονικό χαρακτηριστικό του μυθικού κόσμου επανεμφανίζεται διεκδικώντας θέση στον πιό προηγμένο σύγχρονο τομέα της τεχνολογίας και της πνευματικότητας που το δημιούργησε, κατά συνέπεια.  Ο Μπινόττο απειλώντας μέσω του αταβισμού του την λογική των πραγμάτων απειλεί την ανθρωπινότητά τους.

Φόρμουλα 1: Ο μαγικός κόσμος του Μπινόττο απειλεί τη λογική και… τη Φεράρι-2

Το χρονικό του αγώνα

Εκκίνηση: Ο Χάμιλτον κερδίζει δύο θέσεις εκμεταλλευόμενος την κίνηση του Οκόν να υπερασπιστεί τη θέση του από τον ομόσταυλό του Αλόνσο. Οι πρώτοι του grid “φοράνε” μαλακή γόμα εκτός από τις Ferrari που θα τους ανταγωνιστεί στο πρώτο stint με μεσαία γόμα. Η σκληρή γόμα είχε πριν από λίγο απορριφθεί από τους δύο πιλότους της Red Bull διότι εξαιτίας των κρύων και υγρών συνθηκών της ατμόσφαιρας, δημιουργούσε προβληματική πρόσφυση μετατρέποντας την πίστα σε παγοδρόμιο. Οι τακτικές των ομάδων προοιωνίζονταν ποικίλες και μη αναμενόμενες λόγω του καιρού αλλά και μιας πίστας η οποία ευνοεί την υπερκέραση (undercut ή overcut) του αντιπάλου κατά τις αλλαγές των ελαστικών. Η υψηλή άντωση (high downforce) που απαιτεί μία πίστα με πολλές στροφές και μικρές ευθείες δεν διευκολύνει την απομάκρυνση των μονοθεσίων ίδιας δυναμικότητας στην διάρκεια του αγώνα. Εάν συνυπολογιστεί το μικρής διάρκειας pit stop (19,4 δευτερόλεπτα) τότε γίνεται κατανοητό πόσο σημαντική είναι η χρονική στιγμή της απόφασης για την είσοδο στο pit lane. Το διπλό pit δεν είναι δραματικά πιό αργό από το άπαξ.  

17/70: Μέχρι την είσοδο του Ράσελ στο pit έχουν πραγματοποιηθεί αρκετά προσπεράσματα, ενδεικτικό της διαφοράς που έχουν φέτος τα μονοθέσια λόγω του νέου σχεδιασμού τους. Η μαλακή γόμα του Βρετανού τον έκανε πιό αργό κατά 4/10 του δευτερολέπτου από τις Ferrari οι οποίες πλησίαζαν τόσο ώστε να τον αναγκάσουν σε αλλαγή ελαστικών. Το ίδιο συνέβη με τον Φερστάπεν ο οποίος βγαίνει όγδοος αλλά με προοπτική να υπερκεράσει τον Χάμιλτον ο οποίος είναι, ακόμα, έξω με τα μεσαία ελαστικά του. 

20/70: Ο Χάμιλτον βγαίνει από το pit με μεσαία ελαστικά πίσω από τον Αλόνσο και τον Φερστάπεν. 

22/70: Ο Λεκλέρ βγαίνει στην πίστα με τα μεσαία ελαστικά του υπερκεράζοντας τον Σάινθ. Ο Χάμιλτον είναι 5ος, ο Ράσελ 1ος και ο Φερστάπεν 4ος. Ο Σάινθ βρίσκεται στην 3η θέση. 

27/70: Ο Ράσελ απειλείται από τον Λεκλέρ, ο οποίος τον προσπερνά από την εξωτερική στην στροφή ένα και γίνεται επικεφαλής του αγώνα. Φαίνεται ότι οι προσδοκίες των tifosi θα γίνουν πραγματικότητα εάν η διαχείριση είναι αποτελεσματική εκ μέρους των ιθυνόντων της ομάδας. Φερστάπεν και  Χάμιλτον είναι σαφώς πιό γρήγοροι από τον Ράσελ. Ο Πέρεζ συμπληρώνει την πρώτη εξάδα χωρίς να απειλεί. Ο Νόρις έρχεται 7ος σε απόσταση, παραπονούμενος για την ολισθηρότητα της πίστας. 

39/70: Η Hannah Schmitz, ως επικεφαλής μηχανικός τακτικής του αγώνα, προτείνει για μία ακόμα φορά επιθετική κίνηση. Βρίσκεται 13 χρόνια στην Red Bull αλλά έγινε ευρέως γνωστή κερδίζοντας για τον Φερστάπεν την πρώτη θέση στο Γκραν Πρι της Βραζιλίας το 2019 μετά από τριπλό pit stop, χάνοντας προσωρινά την πρώτη θέση από τον Χάμιλτον. Είχε επεξεργαστεί πολύ σωστά τα δεδομένα της. Τιμής ένεκεν ανέβηκε στο βάθρο για να παραλάβει το τρόπαιο της ομάδας. Είχε μόλις επιστρέψει από την επιλόχεια άδειά της. Ήταν η πιό συγκλονιστική στιγμή της ζωής της, όπως λέει η ίδια. Φέτος έδωσε τη νίκη του Πέρεζ στο Μονακό, όπως είπε ο σκιώδης αρχηγός της αυστριακής ομάδας, ο Χέλμουτ Μάρκο. Η φυσική παρουσία της δεν είναι δεδομένη σε κάθε αγώνα. Εξαρτάται αν βρίσκεται στον τοίχο των pit στην πίστα ή πίσω στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Operations Room στο Milton Keynes (η έδρα της Red Bull ογδόντα χιλιόμετρα έξω από το Λονδίνο, από τον προγραμματισμό της ομάδας. Συνήθως εναλλάσονται με τον επικεφαλής της αγωνιστικής στρατηγικής Will Courtenay. Το “μυστικό” της για να επιβληθεί, εκτός από τις σπουδές της στο Καίμπριτζ,  είναι να μην δείχνει τις παλάμες της, συμβουλή που ενστερνίστηκε από κάποιον σημαντικό, γι’αυτήν, άνθρωπο. Ο Χόρνερ πείθεται από την αποφασιστικότητά της. Ο Φερστάπεν μπαίνει στα pit και βγαίνει με μεσαία γόμα, με την προοπτική να τελειώσει τον αγώνα με το “κίτρινο” σιρίτι στις ρόδες του. H Ferrari αντιδρά άμεσα. Καλεί τον Λεκλέρ και τον βγάζει με σκληρή γόμα, παρά τις αντιρρήσεις του αφού ήταν σε καλό ρυθμό με τα μεσαία ελαστικά του. Σχολιαστές, θεατές, μηχανικοί μένουν άναυδοι. Κάποιοι γελούν με τον Μπινότο. Στον επόμενο γύρο ο Φερστάπεν προσπερνά τον μονεγάσκο χωρίς αντίσταση. Ο Λεκλέρ παλεύει για να σταθεί στον ασφαλτοτάπητα. Ο αγώνας έχει ήδη χαθεί γι’αυτόν, καθώς και οι πιθανότητες πρωταθλήματος. 

42/70: Ο Φερστάπεν στην στροφή 13 χάνει στιγμιαία τον έλεγχο του αυτοκινήτου, λόγω ολισθήσεως του συμπλέκτη (υπέφερε ελαφρώς από την αρχή του αγώνα). Το επαναφέρει δίνοντας αποφασιστικά ώθηση στον κινητήρα. Ολοκληρώνει ένα tête-à-queue (τετακέ) 360 μοιρών και κατακτά, εκτός σοβαρού απροόπτου, το πρωτάθλημα. Εννέα αγώνες πριν από το τέλος του. Προϋπόθεση για να το χάσει είναι να εγκαταλείψει στο ένα τρίτο των υπολειπομένων αγώνων. Ο Λεκλέρ προσπερνά. 

45/70: Ο Φερστάπεν περνά πάλι τον Λεκλέρ. Ο δρόμος για την πρώτη θέση θα είναι ανοιχτός μόλις πραγματοποιηθούν τα αναγκαία pit stop του Χάμιλτον και του Σάινθ, οι οποίοι έχουν φτάσει στον 26ο γύρο και 28ο γύρο, αντίστοιχα, με την μεσαία γόμα.   

48/70: Ο Σάινθ μπαίνει στα pit και βγαίνει 5ος με μαλακή γόμα. 

51/70: Ο Χάμιλτον στα pit για μαλακή γόμα. Βγαίνει πίσω από τον Σάινθ.

54/70: Ο Ράσελ προσπερνάει τον Λεκλέρ, ο οποίος βρίσκεται στο pit για τρίτη φορά στον αγώνα. Βγαίνει με μαλακή γόμα. 

63/70: Ο Χάμιλτον προσπερνά τον Σάινθ στην ευθεία εκκίνησης. 

65/70: Ο Χάμιλτον προσπερνά τον Ράσελ στην στροφή ένα. Ο Φερστάπεν οδηγεί συντηρητικά προς τον τερματισμό. Μαζί του στο βάθρο θα ανέβουν οι δύο πιλότοι της Mercedes, για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. 

68/70: Ο Μπότας εγκαταλείπει. Βγαίνουν κίτρινες σημαίες. Ο Χάμιλτον ευελπιστεί σε μία τελευταία ευκαιρία να ανταγωνιστεί τον Φερστάπεν για την πρώτη θέση. Όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν χρειάζεται και η σεμνή τελετή λαμβάνει τέλος. Ο Λεκλέρ, ίσως ο ταχύτερος οδηγός της πίστας, τερματίζει έκτος. 

Ο Φερστάπεν προηγείται στην κατάταξη των οδηγών με 80 βαθμούς διαφορά από τον Λεκλέρ, με τρίτο τον Πέρεζ που υπολείπεται αυτού κατά 5 βαθμούς. Η Red Bull προηγείται της Ferrari στην κατάταξη κατασκευαστών του πρωταθλήματος με 97 βαθμούς. Η Mercedes είναι τρίτη, με 30 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο. Η Red Bull οδηγεί με ασφάλεια την κούρσα.

Ο επόμενος αγώνας θα γίνει μετά την καλοκαιρινή διακοπή, στο τέλος του Αυγούστου, στην πίστα Spa-Francorchamps στο Βέλγιο. Οι μεγάλες ευθείες και οι γρήγορες στροφές κατατάσσουν την πίστα σε μία από τις αγαπημένες των οδηγών. Η φύση του βελγικού καιρού δεν αποκλείει υγρές συνθήκες σε τμήματα της πίστας. Η πρωτοκαθεδρία της Red Bull δεν απειλείται. Φαίνεται ότι δεν υπάρχει ιδανική πίστα για τη Ferrari. Ακόμα χειρότερα. Μάλλον δεν υπάρχει ιδανική συνθήκη για την «κόκκινη» ομάδα. Έρμαιη ενός συνδυασμού αποστεωμένου συμβόλου και αταβιστικής ψυχοσυνθέσεως, αρχικώς, ευελπιστεί στην αντικατάσταση του επικεφαλής. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή