Μπακού: Αγώνας για δύο Red Bull

Την επόμενη Κυριακή ομάδες και θεατές θα φιλοξενηθούν στη νεόκοπη πίστα “πόλης” του Μαϊάμι. Πέρσι έγιναν τα εγκαίνια. Θα ακολουθήσουν άλλα δύο αμερικανικά Γκραν Πρι, στο Ώστιν και στο Λας Βέγκας, προς το τέλος της περιόδου

5' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο τέταρτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός ογδοηκοστός δεύτερος (1.082) σε απόλυτη αρίθμηση, ο οποίος διεξήχθη την Κυριακή 30 Απριλίου 2023 στην πίστα Baku City Circuit στην ομώνυμη πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, δεν επεφύλαξε κάποια ιδιαίτερη συγκίνηση στους θεατές και τους πρωταγωνιστές.

Η Red Bull κυριάρχησε χωρίς να απειληθεί, παρά την αξιέπαινη προσπάθεια του Λεκλέρ που η κατάκτηση της πρώτης θέσης στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής, του επέτρεψε να σταθεί επικεφαλής στην εκκίνηση του κυριακάτικου αγώνα. Το απόγευμα του Σαββάτου είχε έρθει δεύτερος στο δεκαεπτά (17) γύρων sprint race κρατώντας πίσω του τον Φερστάπεν, ο οποίος έτρεξε με χτύπημα στην αριστερή του πλευρά μετά από το στρίμωγμα και την επαφή που υπέστη από τον Ράσελ άμα τη εκκινήσει της -ενός τρίτου διάρκειας κανονικού αγώνα-, αναμέτρησης. Η κατάταξη της εκκίνησης του -προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού, “μικρού” αγώνα των οκτώ βαθμών ισόποσης κατανομής στους οκτώ κατά σειρά τερματίσαντες- ορίζεται στη νεοϊδρυθείσα κατακτήρια δοκιμή που ονομάζεται shootout, και όπου τερμάτισε ταχύτερος όλων ο Σαρλ Λεκλέρ. Δύο, λοιπόν, ταχύτερους γύρους για τη Ferrari του Μονεγάσκου και δύο πρώτες θέσεις σε έναν και ένα τρίτο του αγώνα για τον Μεξικανό.

Ο Φερστάπεν τερμάτισε τρίτος και δεύτερος αντιστοίχως. Στον κυριακάτικο αγώνα προσπέρασε τον Λεκλέρ, τον οποίο οι δύο οδηγοί της αυστριακής ομάδας άφησαν πίσω τους στον τερματισμό κατά 17 δευτερόλεπτα. Οι υπόλοιποι οδηγοί και οι ομάδες τους απλώς συμπληρώνουν το κάδρο χάριν της πολυμορφίας και της διαφορετικότητας. Ο Άντριαν Νιούι έχει λύσει ιδανικά τη σχέση των αναρτήσεων του μονοθεσίου και την αεροδυναμική του με το ελάχιστο μειονέκτημα της δυσκολίας στην έγκαιρη ανάπτυξη θερμοκρασίας των εμπρός ελαστικών για γύρο κατάταξης. Γι’αυτό και πολλές φορές η Ferrari, δηλαδή ο Λεκλέρ, διεκδικεί και πετυχαίνει την πρώτη θέση (pole position) στις κατατακτήριες δοκιμές. Είναι αξιοπρόσεκτο το ταλέντο και η ικανότητα του νεαρού οδηγού της ιταλικής ομάδας που, δυστυχώς για τον ίδιο και την ομάδα του, αλλά κυρίως για τους θεατές και τους διοργανωτές των αγώνων, δεν μεταφράζεται σε ανταγωνισμό εντός των κυριακάτικων αναμετρήσεων, αφού η Ferrari δεν μπορεί να του δώσει ένα μονοθέσιο αντάξιο του αυτοκινήτου που έχει σχεδιάσει ο Βρετανός βετεράνος αεροδυναμιστής και εφευρέτης (υπό μία έννοια) της ενεργής αναρτήσεως· επίτευγμα που χρονολογείται από την διπλωματική του εργασία στο πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον τη δεκαετία του 1980.   

Ο αγώνας 

Η εκκίνηση του αγώνα δεν είχε δυσκολίες ή ατυχήματα. Αμέσως μετά την ενεργοποίηση του DRS πριν από την στροφή 1, ο Φερστάπεν προσπέρασε με άνεση τον Λεκλέρ. Στον 6/51 γύρο τον ακολούθησε ο Πέρεζ. Ο Χάμιλτον διατηρεί την τέταρτη θέση αλλά πιέζεται από τον Αλόνσο, πίσω από τον οποίο “σέρνεται” ο ομόσταυλός του, Λανς Στρολ. Στον 10/51 γύρο ο Χάμιλτον μπαίνει στα pits. Μετά από λίγο ο Ολλανδός Νικ ντε Βρις της Alpha Tauri πέφτει στα εξωτερικά προστατευτικά της αριστερής στροφής 5. Ο μηχανικός του Φερστάπεν Τζανπιέρο Λαμπιάζε (Gianpiero Lambiase) δεν εκτιμά σωστά το πρόβλημα του μικρού Ολλανδού, ενώ και ο Φερστάπεν από τις οθόνες του αγώνα δεν βλέπει την σπασμένη ανάρτηση και ρόδα του οδηγού της θυγατρικής ομάδας της Red Bull. Μπαίνει στα pit lane κάνοντας ένα κανονικό stop των 20’’ για αλλαγή των ελαστικών που τον ταλαιπωρούσαν ελαφρώς στον αγώνα και έδιναν τη δυνατότητα στον Πέρεζ να τον πλησιάσει σε απόσταση DRS (Drag Reduction System), σε απόσταση προσπεράσματος. Μετά το τέλος του αγώνα παραδέχεται το λάθος του να μην πιέσει περαιτέρω το αυτοκίνητο για να απομακρυνθεί από τον Πέρεζ. Αμέσως μόλις βγαίνει από την αλλαγή μπαίνει αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Ο Πέρεζ και οι υπόλοιποι κάνουν ένα “φθηνό” stop των 11’’. Μετά την απομάκρυνση του αυτοκινήτου ασφαλείας και την εν κινήσει επανεκκίνηση των μονοθεσίων, ο Πέρεζ είναι στην πρώτη θέση και μετά από λίγο ο Φερστάπεν βρίσκεται στη δεύτερη θέση αφού προσπερνά τον Λεκλέρ. Πιό πίσω, ο Αλόνσο κάνει μία αριστοτεχνική προσπέραση στον Σάινθ και ο “άτυχος” Χάμιλτον μία αντίστοιχη αλλά λιγότερο εντυπωσιακή, στον ομόσταυλό του και στον Στρολ. Το δίδυμο των οδηγών της Red Bull θα ανταγωνιστούν με τα νεύρα τους μέχρι τέλους. Ο Πέρεζ θα ακουμπήσει μία φορά τα προστατευτικά της στροφής 15 και ο Φερστάπεν θα ολισθήσει ελαφρώς δύο φορές. Οι υπόλοιποι έξι οδηγοί, που θα φτιάξουν μία μικρή ομάδα, θα διατηρήσουν τις θέσεις τους μέχρι τον τερματισμό, μπροστά από τους εναπομείναντες. Ο Οκόν θα μπεί για την υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών στον τελευταίο γύρο, με κίνδυνο να χτυπήσει ένα πλήθος ανθρώπων που είχαν μπει στο pit lane για να φτιάξουν τον χώρο για την απονομή. Μαζί με τον Χούλγκεμπερ, ευελπιστώντας σε κάποιο ατύχημα και το πλεονέκτημα χρόνου αλλαγής ελαστικών, έμειναν μέχρι τέλους με τα “σκληρά” ελαστικά εκκίνησης. Όμως, οι κανονισμοί υποχρεώνουν τις ομάδες σε μία αλλαγή ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα. Αρκετά καθυστερημένα, ο Αλόνσο που αρέσκεται σε αγώνες τακτικής και επίδειξης, κυνήγησε τον Λεκλέρ αλλά δεν τον πρόλαβε. 

Ο Φερστάπεν προσπάθησε να απαλύνει την πίκρα για την ήττα του υποκαθιστώντας την με την εμπειρία που απέκτησε αυτός και ο μηχανικός του κυρίως στην κατανόηση της πολυπλοκότητας των συστημάτων του αυτοκινήτου. Από την άλλη μεριά, ο Πέρεζ ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση με την επιτυχία της απλοϊκότητας της οδήγησής του, όταν ο ομόσταυλός του προσπαθούσε με τη βοήθεια του μηχανικού του να στηριχθεί στις τηλεμετρήσεις της σχέσεως ροπής και πέδησης. Ο Πέρεζ στη γενική κατάταξη των οδηγών υπολείπεται του Φερστάπεν έξι βαθμών. Τρίτος είναι ο Αλόνσο με 60 βαθμούς, τριάντα τρεις λιγότερους από τον πρώτο. Στον πίνακα των κατασκευαστών πρώτη είναι η Red Bull με 180 βαθμούς, δεύτερη η Aston Martin με 87 και τρίτη η Mercedes με 76. 

Την επόμενη Κυριακή ομάδες και θεατές θα φιλοξενηθούν στη νεόκοπη πίστα “πόλης” του Μαϊάμι. Πέρσι έγιναν τα εγκαίνια. Θα ακολουθήσουν άλλα δύο αμερικανικά Γκραν Πρι, στο Ώστιν και στο Λας Βέγκας, προς το τέλος της περιόδου. Η αμερικανικών συμφερόντων, εάν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο στις μέρες μας, ιδιοκτήτρια εταιρεία της Formula 1, φαίνεται ότι θέλει να ενισχύσει την αγορά του αθλήματος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μετά το Μαϊάμι το “τσίρκο” θα περιηγηθεί της Ευρώπης, πλην ενός αγώνος στον Καναδά, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Μετά θα το δούμε στην αραβική χερσόνησο, την Ασία και την Νότια Αμερική. Στον μεθεπόμενο αγώνα της Ίμολα η Mercedes έχει υποσχεθεί αλλαγές. Ελπίζουμε προς το καλύτερο, δηλαδή το ταχύτερο. 

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή