Το Αιγαίο «αποκαλύπτει» τις άγνωστες ιστορίες και τα μυστικά του

Το Αιγαίο «αποκαλύπτει» τις άγνωστες ιστορίες και τα μυστικά του

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο πολύχρωμος στόλος του αρμενίζει 52 χρόνια στο αρχιπέλαγος της ποίησης και της ιστιοπλοΐας. Το Ράλι Αιγαίου έχει ταυτίσει την ιστορία του με την εξέλιξη της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης στη χώρα μας, με την οικονομική στήριξη μικρών νησιών μας και με χιλιάδες αναμνήσεις, όσες και τα μίλια που έχουν διανύσει οι αθλητές του, σε μια θάλασσα που σε κάθε διοργάνωση θα βάλει τη… σφραγίδα της.

Το Ράλι Αιγαίου διαθέτει μόνο πιστούς φίλους. Οι περισσότεροι από τους ιστιοπλόους, οι οποίοι έγραψαν τις πρώτες σελίδες από την ιστορία του, μύησαν τα παιδιά τους και αυτά συνεχίζουν στον υδάτινο δρόμο που χάραξαν οι γονείς τους. Εξάλλου, μακραίωνη η σχέση και των Ελλήνων με το υγρό στοιχείο.

Οι στιγμές που έχουν ζήσει οι ιστιοπλόοι που αγωνίζονται στον ιστορικό θεσμό θα μπορούσαν να γεμίσουν πολλά βιβλία. Οι ιστορίες ατελείωτες. Μία από τις πιο συγκλονιστικές αφηγήσεις είναι αυτή του Περικλή Λιβά, συγκυβερνήτη του σκάφους «Οptimum 3 – Aspida – Saxo Bank»: «Το 1997, στο μπράτσο του αγώνα Φάληρο – Ιος ξεκινήσαμε, ημέρα Παρασκευή, με δυνατό αέρα, αλλά στη συνέχεια έπεσε. Οκτώ ναυτικά μίλια πριν από την Ιο, στο ήρεμο Αιγαίο αντικρίσαμε μια κουκκίδα. Οταν πλησιάσαμε είδαμε ότι ήταν ένας άνθρωπος που έπλεε με περίεργο τρόπο. Φορούσε στολή του σερφ και εξείχε από το νερό από το στήθος και επάνω. Οταν κατάλαβε ότι τον είδαμε, εγκατέλειψε τον εαυτό του και έχασε τις αισθήσεις του. Ηταν ένας Γάλλος σέρφερ, ο Ζαν Ζακ Ζροσό, ο οποίος έκανε σερφ στη Χρυσή Ακτή της Πάρου αλλά με τον αέρα απομακρύνθηκε. Τρεις ημέρες τον έψαχναν ελικόπτερα και σκάφη του Λιμενικού. Δεν περίμεναν, όμως, ότι θα είχε φτάσει τόσο μακριά (30 ν.μ.). Ενημερώσαμε το Λιμενικό ότι βρήκαμε ημιθανή ναυαγό και μας είπαν ότι δεν είχαν σκάφος για τη μεταφορά του. Αέρας δεν φυσούσε κι ενώ σκεφτόμασταν να βάλουμε μηχανή και να εγκαταλείψουμε τον αγώνα για να σώσουμε τον άνθρωπο, άρχισε, ξαφνικά, να φυσάει πολύ και σε 40 λεπτά φτάσαμε στην Ιο. Θυμάμαι ότι το δέρμα του από το πολύ αλάτι είχε γίνει σαν πληγή. Χρειαστήκαμε δύο εικοσάλιτρα απολυμαντικό για να καθαρίσουμε το σκάφος διότι είχε γεμίσει με πύον», μας είπε ο αθλητής. Για την πράξη τους αυτή, οι ιστιοπλόοι είχαν προταθεί και για βράβευση από την Ακαδημία Αθηνών.

Το 1975 έτρεξε τον πρώτο του αγώνα σε Ράλι Αιγαίου ο νευρολόγος – ψυχίατρος Νίκος Σινούρης. Σήμερα είναι συνιδιοκτήτης στο σκάφος που προηγείται στη φετινή διοργάνωση, το «Bullet – Encode». «Θυμάμαι το 1992 τρέχαμε με το “Χαλιμά”, παρέα με τον Μπούμπη Χατζηκυριακάκη. Φεύγοντας από τη Χίο είχε δυνατό αέρα κι ενώ ήμασταν επικεφαλής του στόλου, ακούσαμε ένα δυνατό θόρυβο και το τιμόνι δεν υπάκουε.

Κρεμάσαμε ένα κορίτσι με το κεφάλι προς τα κάτω για να δει τι γίνεται και μας είπε το εντυπωσιακό “με το τιμόνι μας πιάσαμε ένα άλλο τιμόνι”. Στην πραγματικότητα είχε σπάσει το τιμόνι στα δύο. Αναγκαστήκαμε να βάλουμε μηχανή και χάσαμε τον αγώνα. Δεν θα ξεχάσω και τη διοργάνωση του 2003. Κατευθυνόμασταν από τη Μήλο στο Σούνιο και κοντά στην Υδρα ο αέρας έσπασε ταυτόχρονα τα άλμπουρα στο δικό μας και σε άλλα δύο σκάφη. Στο Ράλι Αιγαίου υπάρχει περιπέτεια, ανταγωνισμός και πολλή συγκίνηση. Πρώτα από όλα, όμως, αποτελεί την καλύτερη ψυχοθεραπεία», υπογράμμισε ο γιατρός.

Στις ιδιαιτερότητες του πελάγους των ποιητών έχουν αναφερθεί έμπειροι ιστιοπλόοι από όλο τον κόσμο. «Το 1985 η διαδρομή ήταν Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Βουλιαγμένη. Στο τελευταίο σκέλος, η ένταση του ανέμου ήταν οκτώ μποφόρ, στο Ικάριο ανέβηκε στα εννιά και στη Σέριφο έφτασε τα 10. Τα μισά σκάφη εγκατέλειψαν. Σε ένα ιστιοπλοϊκό πλήρωμα ήταν Γερμανοί αξιωματικοί των υποβρυχίων. Μόλις ολοκληρώθηκε η διοργάνωση, μου είπαν ότι μέχρι να τρέξουν στο Αιγαίο πίστευαν ότι ο Ατλαντικός ήταν η δυσκολότερη θάλασσα, τώρα ξέρουν ότι τον τίτλο αυτόν φέρει το Αιγαίο», δήλωσε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΠΟΙΑΘ, Ιωάννης Μαραγκουδάκης, ο οποίος έχει αγωνιστεί σε 37 Ράλι Αιγαίου.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή