Η νίκη του Σεμπάστιαν Φέτελ στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι η Φεράρι κέρδισε τον αγώνα για πρώτη φορά μετά το 2010. Ο Φέτελ αποκαλέστηκε «βασιλιάς της νύχτας» δεδομένου ότι ο αγώνας διεξάγεται βραδινές ώρες και κατά γενική ομολογία πραγματοποίησε έναν άριστο αγώνα.
Εξι στροφές πριν πέσει η καρό σημαία του πρωταθλήματος, δημιουργείται η αίσθηση πως ο ανταγωνισμός ανεβαίνει. Το γκραν πρι της Σουζούκα στην Ιαπωνία, που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο, ανεβάζει κατακόρυφα το επίπεδο του ανταγωνισμού και οι φίλοι του αθλήματος το προσμένουν με ανυπομονησία. Το ερώτημα που τίθεται, άλλωστε, είναι το εξής: η νίκη του Φέτελ ήταν απλώς μια παρένθεση στην καταπληκτική σεζόν του Χάμιλτον, και κατ’ επέκταση της Μερσέντες, ή ο Γερμανός πιλότος… ύψωσε το λάβαρο της ανατροπής;
Ο Φέτελ μέσω των δηλώσεών του έδωσε ελπίδα στους φιλάθλους της Φεράρι, αναφέροντας πως «έχουμε ακόμη μια μικρή πιθανότητα για το πρωτάθλημα και ίσως μπορούμε να κάνουμε το αδύνατο δυνατό». Το πρόγραμμα και τα αποτελέσματα του φετινού πρωταθλήματος είναι πανομοιότυπα με αυτά του 2010, όταν ο Φέτελ ήταν και πάλι πίσω από τον Χάμιλτον έξι αγώνες πριν από το τέλος, αλλά κατόρθωσε να κάνει μια μεγάλη ανατροπή κατακτώντας τον τίτλο.
Ο Χάμιλτον διαθέτει πιο αξιόπιστο μονοθέσιο, αλλά το άγχος του ανταγωνισμού δημιουργεί σε αρκετές περιπτώσεις τις «κατάλληλες συνθήκες» για λάθη ή κακές εκτιμήσεις τόσο από τους πιλότους όσο και από τις ομάδες, και τα ενδεχόμενα σφάλματα μπορούν να αποβούν καθοριστικά.
Στη βαθμολογία, μέχρι στιγμής, ο Λούις Χάμιλτον προπορεύεται με 252 βαθμούς, έχοντας τον Νίκο Ρόσμπεργκ στη δεύτερη θέση με 211. Τρίτος είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 203 και τέταρτος ο Κίμι Ραϊκόνεν με 107. Κίμι Ραϊκόνεν και Σουζούκα είναι έννοιες αλληλένδετες, καθώς το άστρο του τωρινού πιλότου της Φεράρι έλαμψε όσο κανένα άλλο το 2005. Ο Ραϊκόνεν κάνοντας τον τέλειο αγώνα έφθασε σε μια εντυπωσιακή νίκη, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε τον αγώνα στη 17η θέση. Με άριστη τακτική ξεπέρασε όλους τους προπορευόμενους αντιπάλους και αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία, περνώντας στις συνειδήσεις των φιλάθλων ως ένας χαρισματικός οδηγός.
Η βαθμολογική διαφορά μεταξύ Χάμιλτον και Φέτελ είναι αρκετά μεγάλη, αλλά ώς ένα βαθμό είναι ανατρέψιμη. Ο νικητής του εκάστοτε αγώνα παίρνει 25 βαθμούς, ο δεύτερος 18, ο τρίτος 15 και ο τέταρτος 12. Σε θεωρητικό επίπεδο το πρωτάθλημα μπορεί να καταλήξει στα χέρια του Φέτελ εάν κερδίσει όλους τους αγώνες, αλλά στην πραγματικότητα οι πιθανότητες είναι περιορισμένες.
Οσον αφορά τη Σουζούκα, ο Φέτελ έχει καταφέρει να κερδίσει τέσσερις φορές τον αγώνα, το 2009, το 2010, το 2012 και το 2013. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει το 2007 και τον περυσινό αγώνα, όταν και κατέκτησε τελικώς το πρωτάθλημα.
O αγώνας έχει και μεγάλη συναισθηματική σημασία για τον κόσμο της F1, λόγω του δυστυχήματος που είχε ο Ζιλ Μπιανκί στο περυσινό Γκραν Πρι, που κόστισε τελικώς τη ζωή στον Γάλλο πιλότο, ο οποίος εξέπνευσε πριν από δύο μήνες.
Το μήκος της πίστας είναι 5,807 χιλιόμετρα διασπασμένα σε 53 γύρους και την περυσινή πολ ποζίσιον είχε κατακτήσει ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Η συνολική απόσταση που θα διανύσουν οι οδηγοί είναι 307,573 χιλιόμετρα και ο αυριανός θα είναι ο 40ός αγώνας από καταβολής του πρωταθλήματος. Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη το 1963 και η πίστα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορική μονομαχία των Αλέν Προστ και Αϊρτον Σένα που έλαβε χώρα το 1988. Οι δύο πιλότοι επί της ουσίας μάχονταν για το πρωτάθλημα στη Σουζούκα και ο Σένα παρά το κακό ξεκίνημα που τον έφερε στη 14η θέση κατόρθωσε με μαεστρική οδήγηση να κερδίσει τον Προστ, ο οποίος ήταν πρώτος στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα. Το γεγονός πως έβρεξε, ανέδειξε το πλεονέκτημα του Σένα ο οποίος ήταν αυθεντία στη βροχερή επιφάνεια.