ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Η αγορά αυτοκινήτου «κόντρα» στο ρεύμα

i-agora-aytokinitoy-kontra-sto-reyma-2119486

Ισχυρή αντίσταση, στο μακροχρόνια δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, εμφανίζει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου η οποία κατέγραψε και το 2015 αυξημένες πωλήσεις κατά 6,5%. Στο δωδεκάμηνο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2015 ταξινομήθηκαν 75.805 καινούργια αυτοκίνητα έναντι 71.210 το αντίστοιχο διάστημα το 2014. Πρώτη έκοψε το νήμα των ταξινομήσεων, όπως και το 2013, η Toyota με 8.866 μονάδες έναντι 8.020 το 2014, καταγράφοντας ποσοστιαία αύξηση 10,5%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε και πάλι η VolksWagen με 6.780 μονάδες έναντι 6.906 μονάδων πέρυσι, σημειώνοντας μείωση κατά 1,8%, ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε η Nissan με 6.510 μονάδες έναντι 5.893 πέρυσι (αύξηση 10,5%). Το Top Ten των ταξινομήσεων συμπληρώνουν οι εταιρείες: Opel 6.036 (6.480 -6,9%), Peugeot 4.855 (1.969 +146,6%), Suzuki 4.044 (3.347 +20,8%), Citroen 3.866 (3.414 +13,2%), Fiat 3.654 (4.005 -8,8%), Mercedes 3.584 (2.809 +27,6 %), Ford 3.553 (3.682 -3,5%).

Η ποιοτική ανάλυση των στοιχείων των ταξινομήσεων του 2015 που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) μας έδωσε τα εξής χαρακτηριστικά:

Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (+1.234%) για το 2015 κατέγραψε η Jeep, ταξινομώντας 627 αυτοκίνητα έναντι 47 το 2014. Πρωταγωνιστής της αύξησης το Renegade που ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα». Την ακολούθησαν οι: Smart (+200,4 %) με 739 ταξινομήσεις (246 το 2014) και Peugeot (+146,6%) με 4.855 ταξινομήσεις (1.969 το 2014).

Τη μεγαλύτερη μείωση σημείωσε η Lancia – η ιταλική μάρκα φαίνεται ότι έχει αφεθεί στην τύχη της- με -72,5% ταξινομώντας μόλις 142 αυτοκίνητα έναντι 516 το 2014. Την ακολούθησαν οι: Subaru (-38,8%) που ταξινόμησε 41 αυτοκίνητα έναντι 67 το 2014 και η Chevrolet (-34,3%) και 469 μονάδες έναντι 714 το 2014 – σημειώνεται ότι είναι η τελευταία χρονιά φέτος που θα υπάρχει η μάρκα στις αγορές.

Στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν τρεις ιαπωνικές εταιρείες (Toyota, Nissan και Suzuki), και επτά ευρωπαϊκές (VW, OPEL, Peugeot, Citroen, FIAT, Mercedes και FORD).

H Mercedes -στις premium μάρκες- έκοψε πρώτη το νήμα με 3.584 ταξινομήσεις (+27,6%) και την ακολούθησαν οι: BMW (+18,6%) με 2.999 ταξινομήσεις (ιστορικό ρεκόρ της μάρκας στην Ελλάδα) και η AUDI (+9,7%) με 2.668 ταξινομήσεις.

Η Volvo με 2.148 μονάδες και ποσοστό αύξησης +17,2% σημείωσε την καλύτερή της επίδοση όλων των εποχών στην Ελλάδα.

Οι ιταλικές Alfa Romeo (-31,4%), Abarth (-24,3%), Fiat (-8,8%), Lancia (-72,5%), Maserati (100%) έχουν αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις τους.

Η Ssangyong με 22 μονάδες και με το Tivoli -το νέο της μικρό crossover- πέτυχε το απόλυτο 100% στην αύξηση των πωλήσεων (22 μονάδες). To Toyota Yaris με 5.017 ταξινομήσεις είναι πρώτο σε πωλήσεις τόσο στην κατηγορία του όσο και στο σύνολο των μοντέλων.

Το Nissan Qashqai για τρίτη συνεχή χρονιά αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή στην κατηγορία των Crossover μοντέλων.

Η Suzuki με 1.541 έχει τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην κατηγορία των τετρακίνητων μοντέλων (Vitara 748, SX4 601, Jimny 187, Grand Vitara 5).

Τη μεγαλύτερη ετήσια ποσοστιαία αύξηση πέτυχε το Nissan Note +54,06% ταξινομώντας 759 μονάδες.

Η 39η αλλαγή στο Ι.Χ. μέσα σε έξι χρόνια!

Ο Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, δηλώνει στην «Κ», κάνοντας αποτίμηση και παράλληλα πρόβλεψη: «Το 2016 αναμένεται να είναι άλλη μια υποτονική χρονιά για τον κλάδο αυτοκινήτου, αν και με λιγότερες αυξομειώσεις ως προς το 2015, όπου έγιναν πολλές εκλογικές αναμετρήσεις και τέθηκαν σε ισχύ τα capital controls.

Ζητήματα μπορεί να προκύψουν από τυχόν προσπάθειες της πολιτείας για φορολογικούς πειραματισμούς, καθώς δυστυχώς κάθε νέα κυβέρνηση υποκύπτει στον πειρασμό να μεταβάλει τη φορολογία του αυτοκινήτου, παρά τις συστάσεις των ειδικών. Παράδειγμα, η πρόσφατη παρέμβαση στα τέλη κυκλοφορίας, χωρίς ιδιαίτερο λόγο και αποτέλεσμα, η 39η αλλαγή στη φορολογία αυτοκινήτου μέσα σε έξι χρόνια.

Αισιοδοξία προκαλεί απεναντίας το γεγονός ότι πλέον είναι πολλά τα χρόνια που η αγορά παραμένει αφύσικα περιορισμένη, στο 1/3 των ιστορικών της μεγεθών, με αποτέλεσμα τον μεγάλο αριθμό δυνητικών πελατών που με πρώτη ευκαιρία θα προχωρήσουν σε αντικατάσταση του παλιού και ασύμφορου αυτοκινήτου τους. Η ευκαιρία αυτή όμως δεν μπορεί να είναι άλλη από τα θετικά νέα στην οικονομία και γενικότερα την ελπίδα, κάτι που δυστυχώς όμως δεν αναμένεται στο άμεσο μέλλον».