Αλλάζουν τα κόκπιτ στην F1

4' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ημερολόγιο γράφει 25 Ιουλίου του 2009. Ο Φελίπε Μάσα με Φεράρι δίνει τον καλύτερό του εαυτό στα προκριματικά του ουγγρικού Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1, φιλοδοξώντας να κάνει τον καλύτερο δυνατό χρόνο προκειμένου να πλασαριστεί όσο το δυνατόν ψηλότερα στη γραμμή εκκίνησης. Ο Βραζιλιάνος πιλότος βρίσκεται σε ένα από τα ταχύτερα σημεία της πίστας, έχοντας πιάσει ταχύτητα 286 χιλιομέτρων ανά ώρα, όταν ένα ελατήριο αποσπάται από το μονοθέσιο του Μπαρικέλο που βρίσκεται μπροστά του, σκίζει το κράνος του και σταματά μέσα στο κρανίο του.

Ο Μάσα μεταφέρεται εσπευσμένα και σοβαρά τραυματισμένος σε νοσοκομείο της Βουδαπέστης, όμως το χτύπημα δεν στέκεται ικανό να δημιουργήσει πρόβλημα στη ζωή του. Μολονότι ο Μάσα σκέφτεται προς στιγμήν να εγκαταλείψει τη μεγάλη του αγάπη που είναι η οδήγηση, η θέληση να συνεχίσει να αγωνίζεται «σκεπάζει τα πάντα» και σήμερα, σχεδόν επτά χρόνια μετά συνεχίζει να τρέχει με τα χρώματα της Γουίλιαμς.

Αυτό το παρ’ ολίγον μοιραίο, χτύπημα που υπέστη ο Βραζιλιάνος, αποτέλεσε το εφαλτήριο των συζητήσεων στη Φόρμουλα 1 για το μείζον ζήτημα που αφορά την έκθεση του εκάστοτε οδηγού στον κίνδυνο την ώρα που αγωνίζεται.

Χθες ήταν προγραμματισμένη συνάντηση των ιθυνόντων της Φόρμουλα 1, με αντικείμενο συζήτησης τα μέτρα πρόληψης αντίστοιχων περιστατικών και αυτές τις μέρες, η ασφάλεια και κυρίως η προστασία του κεφαλιού των οδηγών αποτελεί το πιο καυτό θέμα συζήτησης στον κόσμο της Φόρμουλα 1. Η επιτροπή Ασφαλείας και οι επιστήμονες που κατασκευάζουν τα μονοθέσια ψάχνουν την καλύτερη δυνατή λύση για πιο ασφαλείς αγώνες.

Οι πιλότοι επιθυμούν να προσθέσουν μια νέα συσκευή ασφαλείας στα οχήματα, που θα ονομάζεται «Halo» και θα τους προστατεύει από θανατηφόρα αντικείμενα κατά τη διάρκεια αγώνων.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των οδηγών της F1 Αλεξάντερ Βουρτζ, επισήμανε πως οι οδηγοί ζητούν την εισαγωγή μιας προστατευτικής μπάρας που θα καλύπτει τον οδηγό κατά μήκος του κόκπιτ, το οποίο μπροστά από τη θέση του οδηγού θα είναι κυρτό, προστατεύοντας εξ ολοκλήρου και το κεφάλι.

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία της Φόρμουλα 1 έχει προσπαθήσει με διάφορους τρόπους να βελτιώσει την προστασία του κεφαλιού των οδηγών, ενώ ζυγίζει τα θετικά και τα αρνητικά του «Halo» σχετικά με ένα 100% κλειστό κόκπιτ. Η τελευταία πιθανότητα φοβίζει αρκετά τις υπηρεσίες ασφαλείας καθώς ναι μεν ο οδηγός προστατεύεται απόλυτα από αντικείμενα, αλλά ελλοχεύει ο κίνδυνος παγίδευσης των οδηγών σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης, πυρκαγιάς κ.τ.λ. Το θετικό του «Halo» είναι το γεγονός πως είναι σχεδιασμένο και προγραμματισμένο να βγαίνει εύκολα σε τέτοιου είδους ακραίες περιπτώσεις.

«Οι ειδικοί της Φόρμουλα 1 έχουν κάνει εξονυχιστικό έλεγχο στη διαδικασία προσπαθώντας να δημιουργήσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα» τόνισε ο Αυστριακός Βουρτζ που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση πέρσι και τώρα εργάζεται στο τμήμα ασφάλειας. «Οι οδηγοί θεωρούν πως ήρθε η ώρα να μπει η επιπρόσθετη προστασία» είπε ο Βουρτζ μιλώντας στο BBC.

Η προστασία του κεφαλιού έγινε ακόμη πιο σημαντική προτεραιότητα πέρυσι μετά τον θάνατο του Τζάστιν Γουίλσον, ενός οδηγού της Φόρμουλα 1 που τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι από συντρίμμια που εκτοξεύθηκαν έπειτα από ένα τρακάρισμα.

Στη γενικότερη συζήτηση περί ασφάλειας των μονοθεσίων, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο έπαιξε και το δυστύχημα του Ζουλς Μπιανκί που ήταν το πρώτο που έλαβε χώρα στη Φόρμουλα 1 τα τελευταία 21 χρόνια. Ο Μπιανκί πέθανε τον περασμένο Ιούλιο, εννέα μήνες μετά την πολύ σοβαρή πρόσκρουση του μονοθεσίου του στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας. Το μονοθέσιο του Μπιανκί έφυγε από την πορεία του και χτύπησε πάνω σε όχημα αποκατάστασης που βρισκόταν εκτός της πίστας Σουζούκα της Ιαπωνίας.

Οι αλλαγές αναμένεται να γίνουν σύντομα, καθώς οι οδηγοί ζητούν την εφαρμογή των επιπρόσθετων μέτρων από το 2017 στην προσπάθειά τους να ανταγωνίζονται στο ίδιο υψηλό επίπεδο, αλλά με μεγαλύτερη ασφάλεια, σε αυτό το πολύ επικίνδυνο άθλημα. Οι ταχύτητες είναι πολύ μεγάλες, οι παλμοί πολύ υψηλοί, το κίνητρο πολύ ισχυρό, ενώ και το οικονομικό δέλεαρ δεν σβήνει ποτέ την ανταγωνιστικότητα.

Κινητικότητα στις ομάδες

Η μικρότερη ομάδα της Φόρμουλα 1, η Μέινορ Ρέισινγκ, ανακοίνωσε πως στην ομάδα προστίθεται ο Πατ Φράι ως τεχνικός σύμβουλος, έχοντας ακόμα ένα πρώην στέλεχος της Μερσέντες στο team της ομάδας.

Αυτή η «μεταγραφή» συνένωσε τρεις εξέχουσες μορφές του παρελθόντος της Μερσέντες σε μια νέα ομάδα. Η Μέινορ Ρέισιγνκ που φορά κινητήρες Μερσέντες, έχει πλέον στο δυναμικό της τον Νικόλα Τομπάζη, πρώην επικεφαλής της αεροδυναμικής της Μερσέντες και διευθυντή αγώνα τον Ντέιβ Ράιαν.

Ο Φράι είχε φύγει από τη Μακλάρεν το 2010 για να πάει στη Φεράρι πριν φύγει και από την ιταλική ομάδα το 2014 και θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στους κινητήρες πριν από την έναρξη της σεζόν που είναι προγραμματισμένη για τις 20 Μαρτίου στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας.

Ο Νικόλας Τομπάζης με τον Πατ Φράι ήταν συνεργάτες και κατά το κοινό τους πέρασμα από τη Φεράρι, πριν αποχωρήσουν αμφότεροι κατά την αλλαγή πλεύσης της ιταλικής ομάδας, όταν ανέλαβε διευθυντής ο Μαουρίσιο Αριβαμπένε.

Ο Ντέιβ Ράιαν, πέρασε 35 χρόνια στη Μακλάρεν πριν αποχωρήσει το 2009 και η Μέινορ είναι μια ομάδα με πάρα πολύ μικρό προϋπολογισμό εν σχέση με τις προηγούμενες δουλειές του Ράιαν. «Ο στόχος μας είναι να βγάλουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το μονοθέσιο μέσω των δοκιμών στη Βαρκελώνη και αυτά που θα δουλέψουμε να βγουν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στη Μελβούρνη προκειμένου να κάνουμε ένα καλό ξεκίνημα» τόνισε ο Ράιαν σε δήλωσή του.

Η Μέινορ είναι η συνέχεια της Μαρούσια και πριν από αυτό, η ομάδα αγωνιζόταν ως Virgin. Kατά την περυσινή σεζόν, δεν κατέκτησε ούτε έναν βαθμό στο πρωτάθλημα τερματίζοντας στην τελευταία θέση.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή