Τα κόκκινα φανάρια ετοιμάζονται να σβήσουν στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, για να σημάνουν την έναρξη του 67ου πρωταθλήματος της F1, σε μια σεζόν αλλαγών στις ομάδες και τους οδηγούς και ακόμα πιο περίπλοκη εισαγωγή νέων κανονισμών ως προς τις κατατακτήριες δοκιμές και τα νέα ελαστικά.
Η Μαρούσια άλλαξε όνομα και θα αγωνιστεί ως Μάνορ Ρέισινγκ και θα τρέχει πλέον με κινητήρα της Μερσέντες αντί της Φεράρι. Σημαντική όσο και ιστορική αλλαγή στη φετινή σεζόν είναι η επιστροφή στο πρωτάθλημα μιας αμερικανικής ομάδας έπειτα από ακριβώς 30 χρόνια. Η Χάας ιδρύθηκε από τον Τζιν Χάας που είναι και ιδιοκτήτης ομάδας στο Νάσκαρ και η νεοσύστατη ομάδα δεν αναμένεται να έχει ρόλο κομπάρσου στο πρωτάθλημα. Με κινητήρα της Φεράρι και μονοθέσιο σχεδιασμένο από την ιταλική εταιρεία Νταλάρα, φιλοδοξεί να έχει μια καλή, όσο και δυναμική παρουσία. Με τα τωρινά δεδομένα και προγνωστικά μοιάζει να είναι ένα βήμα πιο μπροστά από τη Μάνορ Ρέισινγκ, ενδεχομένως και από τη Φορς Ιντια. Η Ρενό επιστρέφει ως ολοκληρωμένη ομάδα στο πρωτάθλημα με οδηγούς τον Δανό Κέβιν Μάγκνουσεν και τον Βρετανό Τζόιλον Πάλμερ που θα κάνει ντεμπούτο με τη γαλλική ομάδα.
Την περασμένη Πέμπτη ανακοινώθηκε στη Μελβούρνη η έναρξη της συνεργασίας της Ρεντ Μπουλ με την Αστον Μάρτιν. Σε πρώτη φάση το λογότυπο της Αστον Μάρτιν θα εμφανιστεί στο μονοθέσιο της Ρεντ Μπουλ στον εναρκτήριο αγώνα της περιόδου, ενώ ήδη υπάρχει συνεργασία με τον επικεφαλής τεχνικό διευθυντή της Ρεντ Μπουλ, Αντριαν Νιούι, προκειμένου να κατασκευαστεί ένα νέο σούπερ μονοθέσιο που αναμένεται το 2018. Κατά πολλούς, η χρησιμοποίηση του ονόματος της Αστον Μάρτιν ερμηνεύτηκε ως μια έμμεση κίνηση της Φολκσβάγκεν να μπει στο πρωτάθλημα της F1, τη στιγμή που η Ρεντ Μπουλ έχει τη φετινή σεζόν κινητήρες Ρενό, που φέρουν για εμπορικούς λόγους την επωνυμία της Ταγκ Ερ.
Στα ελαστικά, η Πιρέλι εισάγει φέτος μια νέα υπερμαλακή γόμα, η οποία θα χρησιμοποιείται και στις κατατακτήριες δοκιμές. Στις δοκιμές υπάρχει μια σημαντική αλλαγή η οποία μπορεί να φέρει αρκετές διαφοροποιήσεις ως προς τις θέσεις που θα παίρνουν οι οδηγοί στον εκάστοτε αγώνα, καθώς η πίεση χρόνου μεταβάλλει αρκετά τα δεδομένα. Το χρονικό περιθώριο στενεύει, καθώς οι οδηγοί δεν θα έχουν πάρα πολύ ώρα για να προσαρμοστούν στις δοκιμές. Μετά τα πρώτα επτά με οκτώ λεπτά, το πιο αργό μονοθέσιο θα αποκλείεται από τις δοκιμές ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που σημαίνει πως από τη στιγμή που οι οδηγοί θα βγαίνουν στην πίστα, θα πρέπει να προσπαθούν άμεσα για τον ταχύτερο γύρο, χωρίς να έχουν την άνεση χρόνου να ζυγίσουν τις καταστάσεις.
Ως προς το φαβορί για τους οδηγούς, αυτός είναι αναμφίβολα ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον και προφανώς η Μερσέντες στους κατασκευαστές. Παρόλα αυτά, η ψαλίδα ανάμεσα στη Μερσέντες και τη Φεράρι μοιάζει να έχει κλείσει αισθητά σε σχέση με την προηγούμενη αγωνιστική περίοδο. Οδηγοί της Μερσέντες είναι οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ ενώ για τη Φεράρι οι Φέτελ και Ραϊκόνεν.