ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Το πιο απαιτητικό γκραν πρι

to-pio-apaititiko-gkran-pri-2135694

Τι θα ήταν η Φόρμουλα 1 χωρίς το γκραν πρι του Μονακό; Κάτι σαν πισίνα χωρίς νερό, ή ποδόσφαιρο χωρίς φιλάθλους. Το Μονακό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία του πιο δημοφιλούς μηχανοκίνητου σπορ. Μονοθέσια «πνιγμένα» στο μποτιλιάρισμα των στενών δρόμων του Πριγκιπάτου, απαιτητικές στροφές, δύσκολες έως αδύνατες προσπεράσεις, ο αγώνας που τα δοκιμαστικά έχουν ίσως αντίστοιχη βαρύτητα με τον ίδιο τον αγώνα, δεδομένης της σημασίας της θέσης εκκίνησης.

Η στιγμή στην οποία διεξάγεται το φετινό γκραν πρι, είναι μάλλον η πιο ιδανική. Λίγες μόνον ημέρες, μετά το ρεκόρ του Φερστάπεν, που νίκησε στο γκραν πρι της Ισπανίας. Ο Φερστάπεν έγινε ο νεότερος οδηγός που έχει κερδίσει αγώνα και ταυτόχρονα ο πρώτος Ολλανδός, χαρίζοντας την παρθενική νίκη της σεζόν στη Ρεντ Μπουλ. Το σερί του Νίκο Ρόσμπεργκ σταμάτησε στις τέσσερις νίκες, μετά την πρόσκρουση του Γερμανού πιλότου στον ομόσταβλό του Λιούις Χάμιλτον.

Στον χώρο της Φόρμουλα 1 υπάρχει ενθουσιασμός για τη νίκη του Φερστάπεν, καθώς το άθλημα αναζητεί νέους πρωταγωνιστές που θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο σπορ. Ο Γάλλος Αλέν Προστ, τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, έδειξε ενθουσιασμένος με τον νεαρό πιλότο αναφέροντας: «Είχε έναν εξαιρετικό αγώνα χωρίς λάθη. Αυτό είναι πραγματικά εντυπωσιακό, ειδικά όταν όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα επάνω σου. Στο αγώνα και ειδικά στους τελευταίους γύρους, απέδειξε την κλάση του. Δείχνει τόσο ώριμος, τόσο ήρεμος και ταυτόχρονα τόσο δυνατός».

Το γκραν πρι του Μονακό αποτελεί έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες του πρωταθλήματος και σίγουρα το πιο αναγνωρίσιμο γκραν πρι παγκοσμίως. Τις περισσότερες νίκες τις έχει σημειώσει ο αείμνηστος Αϊρτον Σένα, έχοντας αντικρίσει 6 φορές πρώτος την καρό σημαία. Μεταξύ του 1989 και του 1993 μάλιστα, είχε 5 συνεχόμενες νίκες. Οι οδηγοί καλύπτουν 3.337 μέτρα ανά γύρο και διανύουν συνολικά 260 χιλιόμετρα σε 78. Οι κλειστές στροφές, το χαρακτηριστικό τούνελ, οι αλλαγές στο ύψος, αλλά και ο πολύ στενός αγωνιστικός χώρος δημιουργούν τις δύσκολες συνθήκες των οδηγών που καλούνται να ανταγωνιστούν.

Οι αναμνήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα είναι έντονες, καθώς στη γαλλική Ριβιέρα έχει γραφτεί η ιστορία της Φόρμουλα 1. Στο Μονακό τα φρένα παίζουν σημαντικότερο ρόλο από το γκάζι, καθώς η ψυχραιμία που πρέπει να δείξουν οι οδηγοί, σε συνδυασμό με την άψογη διαχείριση κρίνουν ουσιαστικά τον νικητή. Μεγάλη προσοχή αξίζει να δοθεί στα σημερινά δοκιμαστικά, δεδομένου ότι αν δεν υπάρξουν προσκρούσεις ή τεχνικά προβλήματα, η pole position παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα.

Ως προς τη βαθμολογία ο Νίκο Ρόσμπεργκ προπορεύεται έχοντας 100 βαθμούς και στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Κίμι Ραϊκόνεν με 61. Ο Λιούις Χάμιλτον είναι στην τρίτη θέση με 57, ενώ Σεμπάστιαν Φέτελ και Ντάνιελ Ρικιάρντο μοιράζονται την τέταρτη θέση με 48. Στους κατασκευαστές, η Μερσέντες είναι στην πρώτη θέση με 157 βαθμούς. Δεύτερη η Φεράρι με 109 και τρίτη η Ρεντ Μπουλ με 94.