ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Υπόθεση για δύο και το ιδιαίτερο γκραν πρι της Ουγγαρίας

ypothesi-gia-dyo-kai-to-idiaitero-gkran-pri-tis-oyggarias-2143727

Την 11η από τις συνολικά 21 «στροφές» του πρωταθλήματος της F1 ετοιμάζονται να «πάρουν» οι πιλότοι της F1, οι οποίοι ρίχνονται σήμερα και αύριο στην αρένα της Ουγγαρίας, το περίφημο «Ουγγαρόρινγκ».

Από τους 22 πιλότους που θα σταθούν στη γραμμή εκκίνησης, τα φώτα θα πέσουν ξανά σε μόλις δύο: τους ομόσταβλους της Μερσέντες, Νίκο Ρόσμπεργκ και Λιούις Χάμιλτον. Ο Γερμανός προπορεύεται με 168 βαθμούς στην κατάταξη, αλλά βλέπει «κολλημένο» στους πίσω τροχούς του τον Βρετανό άσπονδο φίλο του, να τον ακολουθεί με 167.

Η Μερσέντες με τους δύο αυτούς πιλότους έχει ήδη ουσιαστικά κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών και, απλώς, αναμένει να δει ποιος από τους δύο θα ανακηρυχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής. Ενα τέτοιο δίδυμο, ωστόσο, αποτελεί ευχή και κατάρα, αφού με κάθε ευκαιρία Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον εμπλέκονται σε λεκτικές κοκορομαχίες.

«Τον εκτιμώ πολύ, αλλά αυτή τη στιγμή δεν είμαστε και οι καλύτεροι φίλοι. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ μας και είναι δύσκολο να υπάρξει φιλία», ήταν η πιο πρόσφατη και η πιο… ειλικρινής δήλωση του Ρόσμπεργκ που αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό τη σχέση των δύο ανδρών. Στο «Ουγγαρόρινγκ» των 70 γύρων αναμένεται ένα ακόμη ξεκαθάρισμα λογαριασμών.

Η πίστα κατασκευάστηκε το 1986 και βρίσκεται λίγο έξω από τη Βουδαπέστη. Εχει συνολικό μήκος 4,3 χλμ. και έχει χαρακτηριστεί σαν «Μονακό χωρίς μπαριέρες» αλλά και «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αρχικά, δεν ήταν στα πλάνα η δημιουργία της, καθώς στα μέσα του ’80 ο ισχυρός άνδρας της F1 Μπέρνι Εκλστόουν επιθυμούσε ένα… άνοιγμα στην Ανατολή με την κατασκευή πίστας στη Ρωσία.

Φημολογείται, όμως, πως ένας Ούγγρος φίλος του, του πρότεινε τη συγκεκριμένη τοποθεσία στη Βουδαπέστη, όπου τελικά «χτίστηκε» το «Ουγγαρόρινγκ» το οποίο φιλοξενεί αγώνες ανελλιπώς τα τελευταία 30 χρόνια. Η μορφολογία της πίστας είναι αρκετά ιδιαίτερη, αφού με εξαίρεση την ευθεία εκκίνησης – τερματισμού, σε κανένα άλλο σημείο τα μονοθέσια δεν έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες.

Ακόμη και στη μεγάλη του ευθεία το «Ουγγαρόρινγκ» είναι αρκετά επικίνδυνο, αφού στο τέλος της υπάρχουν δύο διαδοχικές στροφές, οι οποίες δοκιμάζουν τις αντοχές (και τα νεύρα) των πιλότων. Ενας άλλος παράγοντας, αστάθμητος αυτή τη φορά, είναι ο καιρός. Στη Βουδαπέστη αυτή την εποχή κυριαρχούν υψηλές θερμοκρασίες και υγρασία με αποτέλεσμα να δυσκολεύει ακόμη περισσότερο το έργο των πιλότων, που έχουν χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη πίστα ως την πιο απαιτητική σε φυσική αντοχή μετά τη Σιγκαπούρη. Στην κόντρα Ρόσμπεργκ – Χάμιλτον, ο Βρετανός μοιάζει να έχει το πάνω χέρι στην Ουγγαρία, αφού μετράει τέσσερις νίκες (όσες και ο Μίκαελ Σουμάχερ) έναντι καμίας του Ρόσμπεργκ.

Το αίνιγμα της Φεράρι

Ο Γερμανός και ο Βρετανός φροντίζουν να διατηρούν σε… αναμμένα κάρβουνα τους ανθρώπους της Μερσέντες, οι οποίοι έχουν πάρει για τα καλά τα ηνία της F1. Η Ρεντ Μπουλ δεν μπορεί πλέον να τους ανταγωνιστεί, ενώ και η άλλοτε κραταιά Φεράρι οδεύει από αποτυχία σε αποτυχία. Η «σκουντερία» αγνοεί το πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008, ενώ από το 2007 έχει να δει πιλότο της να αναδεικνύεται παγκόσμιος πρωταθλητής. Τελευταίος ήταν ο Κίμι Ράικονεν.

Σύμφωνα με τα ιταλικά ΜΜΕ, η Φεράρι από τη νέα σεζόν ετοιμάζει την αντεπίθεσή της, η οποία θα συνοδευθεί από ριζικές αλλαγές. Ο πρώτος που θα «πληρώσει τη νύφη» αναμένεται να είναι ο τεχνικός διευθυντής, Τζέιμς Αλισον, ενώ έχει κυκλοφορήσει και ένα σενάριο επιστροφής του… συνταξιούχου πια Ρος Μπρον. Ο 62χρονος Βρετανός μηχανικός έχει αποσυρθεί από το 2013, αλλά στη «σκουντερία» τον θεωρούν ως το πλέον κατάλληλο για να αναβιώσει και πάλι μια «χαμένη» αυτοκρατορία. Στη λίστα των ονομάτων, πάντως, υπάρχει και αυτό του Ελληνα μηχανικού Νικόλα Τομπάζη που εργάστηκε με απόλυτη επιτυχία στο Μαρανέλο από το 1997 έως το 2003.