Στην Κίνα η επόμενη στάση της Φόρμουλα 1

Στην Κίνα η επόμενη στάση της Φόρμουλα 1

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «ναυαρχίδα» του μηχανοκίνητου αθλητισμού (ξανά) μιλάει ιταλικά. Τουλάχιστον σε αυτό ελπίζουν οι πολυπληθείς φίλοι της Φεράρι που είδαν τον Σεμπάστιαν Φέτελ να κερδίζει το παρθενικό γκραν πρι της σεζόν, γεμίζοντας με ελπίδες τόσο την ιστορικότερη ομάδα του πρωταθλήματος όσο και τους ουδέτερους που γνωρίζουν πως η δυνατή Φεράρι στην παρούσα φάση είναι ικανή να ανεβάσει κατακόρυφα το επίπεδο του ανταγωνισμού στο πρωτάθλημα.

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που κάνουν τους φιλάθλους της Φεράρι να αισιοδοξούν για μια επιτυχημένη χρονιά. Αξίζει να προστεθεί πως πέραν της νίκης του Φέτελ καλή κούρσα έκανε και ο Κίμι Ραϊκόνεν, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση, συνεισφέροντας με τη σειρά του βαθμούς στην ομάδα του. Το νέο τιμ των μηχανικών και οι αλλαγές των κανονισμών περισσότερο βοήθησαν τη Φεράρι και λιγότερο άρεσαν στη Μερσέντες, όπως επίσης και η ιδανική προσαρμογή των ελαστικών στο μονοθέσιο.

Μεγάλη διαφορά

Το δυσάρεστο για το σπορ είναι πως μπορεί η Φεράρι και η Μερσέντες να βρίσκονται περίπου στο ίδιο επίπεδο (τουλάχιστον με τα υπάρχοντα δεδομένα), ωστόσο από την τρίτη ομάδα και κάτω η διαφορά είναι πραγματικά χαώδης, δημιουργώντας ένα πρωτάθλημα δύο, ή τριών ταχυτήτων…

Η Μερσέντες παρά το γεγονός πως δεν βρέθηκε στην κορυφή του «βάθρου» έκανε το «2-3» με Λιούις Χάμιλτον και Βαλτέρι Μπότας, αποδεικνύοντας πως διατηρείται ακόμη σε πολύ υψηλό επίπεδο, ανεξαρτήτως της κάμψης που ίσως διαφαίνεται.

Το δεδομένο, όμως, είναι πως η «ψαλίδα» της Μερσέντες με τη Φεράρι ως προς τη δομή του μονοθεσίου έχει μειωθεί αισθητά. Αν προστεθεί σε αυτό και η pole position του παγκόσμιου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον στα δοκιμαστικά, τότε γίνεται αντιληπτό πως το φετινό πρωτάθλημα αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, παρά το γεγονός πως το αυστραλιανό γκραν πρι χαρακτηρίστηκε από ελάχιστες προσπεράσεις και ήταν γενικώς αρκετά υποτονικό στη μεγαλύτερη διάρκειά του.

Το θέμα των περιορισμένων προσπεράσεων, βεβαίως, είχε σχολιαστεί κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών και από τον Βρετανό πιλότο, που επικαλούμενος συζήτηση που είχε με μηχανικούς της Μερσέντες, δήλωνε πως «οι προσπεράσεις θα είναι πλέον αρκετά δύσκολες και αν εκλείψουν, τότε θα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τους θεατές, καθώς το θέαμα μειώνεται αισθητά».

Προς τέρψιν της τεχνολογίας, που βάση του σχεδιασμού των μονοθεσίων δίνουν επιπρόσθετο «αέρα» στη διάρκεια του αγώνα, χρειάζεται μεγαλύτερη υπομονή για την προσπέραση, με ειδικούς του αθλήματος να τονίζουν πως αυτές θα γίνονται περισσότερο έμμεσα (στρατηγική pit stop) και λιγότερο άμεσα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.

Πιο ψύχραιμος ως προς αυτό το ζήτημα εμφανίστηκε ο έμπειρος οδηγός Κίμι Ραϊκόνεν, που ανέφερε στο περιθώριο του γκραν πρι της Αυστραλίας πως «είναι νωρίς για να βγάλουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα, ήταν ο πρώτος αγώνας σε μια πίστα που δεν ήταν και ιδιαιτέρως φυσιολογική, καθώς υπάρχουν πίστες που ευνοούν τις προσπεράσεις και πίστες που είναι σχεδόν αδύνατο να επιχειρηθούν».

Κοσμοσυρροή

Περισσότεροι από 200.000 θεατές αναμένεται να συρρεύσουν στη Σαγκάη για το δεύτερο σιρκουί της χρονιάς, προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά τις προσπάθειες των πιλότων και να διαπιστώσουν αν το ιδανικό ξεκίνημα της Φεράρι θα έχει και συνέχεια. Η πίστα κατασκευάστηκε το 2004 και κόστισε περίπου 370 εκατ. ευρώ και φιλοξενεί πολλά σπορ εκτός της Φόρμουλα 1, όπως MotoGp και αγώνες με SuperCars. Εχει 16 στροφές και συνολικό μήκος 5,451 χιλιόμετρα. Ο γρηγορότερος γύρος κατεγράφη στο πρώτο γκραν πρι που έγινε το 2004 και ήταν από τον «θρυλικό» Μίκαελ Σουμάχερ με 1:32:238. Στη βαθμολογία μετά τον πρώτο αγώνα, πρώτος είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 25 βαθμούς, δεύτερος ο Λιούις Χάμιλτον με 18, τρίτος ο Βαλτέρι Μπότας με 15 και τέταρτος ο Κίμι Ραϊκόνεν με 12 βαθμούς. Ακολουθούν κατά σειρά οι Μαξ Φερστάπεν, Φελίπε Μάσα, Σέρχιο Πέρεθ, Κάρλος Σάινθ, Ντάνι Κβίατ και Εστεμπάν Οκόν που βαθμολογήθηκαν.

Στους κατασκευαστές 37 έχει η Φεράρι, 33 η Μερσέντες, 10 η Ρεντ Μπουλ, 8 η Γουίλιαμς, 7 η Φορς Ιντια και 6 η Τόρο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή