ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Σκάφη και προσωπικότητες στη «Ρεγκάτα των Σπετσών»

skafi-kai-prosopikotites-sti-regkata-ton-spetson-2256519

Με φόντο τις ακτές της Πελοποννήσου και το άγαλμα της Μπουμπουλίνας να τα κατευοδώνει, 72 σκάφη, μιας άλλης εποχής, άνοιξαν πανιά, χθες, στην «8η Classic Yacht Regatta» των Σπετσών.

Πρόκειται για μία διοργάνωση όπου κλασικά σκάφη, καΐκια και λατίνια συμμετέχουν σε ένα διαφορετικό αγώνα, σε ένα νησί του οποίου η σχέση του με την τεχνική της ναυπήγησης μας γυρνάει στον 18ο αιώνα, στα «λατινάδικα», τα «σαχτούρια», αλλά και στα μεγαλύτερα ιστιοφόρα που διέσχιζαν τη Μεσόγειο Θάλασσας γράφοντας «χρυσή» ιστορία, τόσο ως εμπορικά, όσο και ως πολεμικά με πλήρωμα τους, μετέπειτα, ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης.

skafi-kai-prosopikotites-sti-regkata-ton-spetson0

Στον αγώνα του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος πανέμορφα σκαριά των περασμένων δεκαετιών με χιλιάδες ναυτικά μίλια στις καρίνες τους πήραν εκκίνηση και το «Μπογάζι», το θαλάσσιο πέρασμα ανάμεσα στις Σπέτσες και την Πελοπόννησο, γέμισε με πανιά και ιστορία και το ναυτικό παρελθόν με γέφυρα την αγωνιστική ιστιοπλοΐα συνδέθηκε με το παρόν.     

Κορυφαίοι αθλητές του ολυμπιακού τριγώνου και της ανοικτής θάλασσας βρέθηκαν, για άλλη μία χρονιά, σε αυτά τα σκάφη και, παρότι αγωνίζονται σε ρυθμούς πολύ πιο αργούς από αυτούς που έχουν συνηθίσει, δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την εμπειρία. «Η αίσθηση του να ταξιδεύεις με αυτά τα σκάφη είναι μοναδική. Πρόκειται για μία πολύ ωραία εμπειρία, κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που έχουμε συνηθίσει», μας είπα η «χάλκινη» Ολυμπιονίκης του Πεκίνου (Ίνγκλινγ), η Βιργινία Κραβαριώτη, που, μαζί με τη συναθλήτριά της Σοφία Παπαδοπούλου, αγωνίζονται με το «Puritan», την δικάταρτη σκούνα με τις παραδοσιακές τραπεζοειδής ράντες της (τετράπλευρα πανιά με δεμένη την άνω πλευρά στο πίκι και την κάτω στην μάτσα) και τη λιτή ομορφιά της. 

skafi-kai-prosopikotites-sti-regkata-ton-spetson2

Στην κατηγορία των παραδοσιακών σκαριών συμμετέχει και η «Αφρόεσσα», το τρεχαντήρι του τέως Βασιλιά και «χρυσού» Ολυμπιονίκη του 1960 (Ντράγκον), Κωνσταντίνου, με κυβερνήτη τον ίδιο και πλήρωμα, μεταξύ άλλων, και τη σύζυγό του Άννα – Μαρία. Πρόκειται για ένα καΐκι που κατασκευάστηκε το 2006 και έχει «δανειστεί» το όνομα του από ένα από τα πρώτα σιδηρά ελικοφόρα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού μας, την ατμοκίνητη γολέτα του 1857 (πρώτος κυβερνήτης ο εγγονός του Ανδρέα Μιαούλη, ο Εμμανουήλ).
Τα αποτελέσματα των πρώτων ιστιοδρομιών:

Κλασικά σκάφη Α’: Larne (Κυβ.: Α. Κέδρος), Glaramara (Γ. Ανδρεάδης, Ι. Απειρανθίτης), Sagittarius (Ι. Αργυριάδης).

Κλασικά σκάφη Β’: Navisa (Ν. Λυκιαρδόπουλος), Josephine (Β. Lievsay), Sunshine (P. Nuoffer).

Spirit Of Tradition: Baccara (Ι. Κατσαούνης), Rubicon (L. Rowell), Mazu (H. Bortecene).

Contemporary classics: Tallulah (B. Goodhead), Αετός (Ν. Σινούρης), Black Soul (A. Wirtz).

Ελληνικά Καΐκια: Πάραλος (Γ. Χριστόπουλος), Μαρίδα (Σ. Πάκης), Αλκμήνη (Ν. Καρακώστας, Χ. Καρύδης).

Παραδοσιακά σκάφη: Άγιος Γεώργης (Π. Α. Μαθιός),  Αλκυόνη (Ι. Μαρκιανός Δανιόλος), Βίκινγκ (Μ. Στασινόπουλος).

Παραδοσιακές Ανοικτές Λέμβοι 1: Νηρίης (Σ. Καρατζάς), Σαλαμίνα (Π. Καλλίδης), Φρόσω (Α. Βαμβακά).

Ανοικτές Λέμβοι 2: Τελευταίος (Αραπάκης – Κιρκής), Ο Γάτος (Α. Φατσιάδης), Ψείρα (Τ. Κυριακίδης).

Παρδοσιακά Dinghies: Blowme (Γ. Γκούμας), Mirror (Β. Δρίτσς), Schakel (Ν. Banker).

skafi-kai-prosopikotites-sti-regkata-ton-spetson4

skafi-kai-prosopikotites-sti-regkata-ton-spetson6