Ο ρόλος της Ευρώπης στον διαπολιτισμικό διάλογο

Ο ρόλος της Ευρώπης στον διαπολιτισμικό διάλογο

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο πολιτισμός, οι συγκρούσεις που προκαλούνται στο όνομά του και «ο ρόλος της Ευρώπης στον διαπολιτισμικό διάλογο μετά τα πρόσφατα διεθνή γεγονότα» απασχόλησαν τους υπουργούς Πολιτισμού της Ε.Ε., στην πρόσφατη τακτική σύνοδο υπουργών Πολιτισμού και Οπτικοακουστικών Μέσων στις Βρυξέλλες. Μ’ αυτό το σκεπτικό, η Ε.Ε. και ο Ρομ. Πρόντι έδωσαν ήδη εντολή στους επιτρόπους Πολιτισμού και Εξωτερικών στην Ε.Ε. να αναλάβουν πρωτοβουλίες, «οι οποίες θα επιτρέψουν στην Ευρώπη να παίξει σημαντικό ρόλο στην αποφυγή της σύγκρουσης των πολιτισμών και στη διαμόρφωση κλίματος διαπολιτισμικού διαλόγου». Είναι ένα από τα θέματα για τα οποία ενημέρωσε τους δημοσιογράφους χθες το μεσημέρι ο υπουργός Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλος. Το ίδιο θέμα πρόκειται να απασχολήσει τις συσκέψεις υπουργών Πολιτισμού, τον ερχόμενο Ιανουάριο, έπειτα από πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς: τη σύνοδο υπουργών Πολιτισμού της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη και την αντίστοιχη των υπουργών Πολιτισμού του Μεσογειακού Φόρουμ, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2002 στην Αθήνα. «Οι ελληνικές πρωτοβουλίες, εκ των πραγμάτων, θα κινηθούν στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια. Πρόκειται για δύο περιοχές ιδιαίτερα κρίσιμες, που απασχολούν όλους τους υπουργούς και όλες τις χώρες», είπε ο Ευ. Βενιζέλος. Αξονας και των δύο συνόδων θα είναι ο διάλογος που προκαλείται ανάμεσα στις μεγάλες θρησκείες, «γιατί καλώς ή κακώς ένα βασικό σημείο του πολιτισμού ως ταυτότητας είναι η θρησκευτική ταυτότητα».

Με το ίδιο περιεχόμενο θα πραγματοποιηθεί στη Βαλένθια ευρωμεσογειακή διάσκεψη, τον Απρίλιο του 2002, όπως είπε ο υπουργός Πολιτισμού, ο οποίος παρουσίασε στους Ευρωπαίους ομολόγους του τον Χάρτη της Ολυμπίας και το πρόγραμμα της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας. Η σύνοδος των υπουργών Πολιτισμού της Ε.Ε. εξέδωσε ομόφωνα ειδικό ψήφισμα «για την επιστροφή των πολιτιστικών αγαθών που έχουν απομακρυνθεί παράνομα από το έδαφος κράτους-μέλους. Είμαστε θερμά υπέρ του ψηφίσματος, το οποίο νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό ως πολιτικό επιχείρημα κυρίως και ως νομικό δευτερευόντως στον αγώνα που κάνουμε για την επιστροφή των παρανόμως εξαχθέντων πολιτιστικών αγαθών». Το ψήφισμα δεν αφορά τα Μάρμαρα, γιατί η συζήτηση για την επιστροφή τους διεξάγεται στο πλαίσιο της ΟΥΝΕΣΚΟ.

Τέλος, η βελγική προεδρία ολοκλήρωσε τη συγκρότηση της επταμελούς κριτικής επιτροπής για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2006, με υποψήφια την πόλη της Πάτρας από ελληνικής πλευράς. Ετσι, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2002, πρέπει να έχουμε ολοκληρώσει τον πλήρη φάκελο υποψηφιότητας της Πάτρας.

Ο Τζέιμς Λιβάιν είχε την τύχη να μαθητεύσει δίπλα σε κάποιους από τους μεγαλύτερους μουσικούς του 20ού αιώνα. Στους δασκάλους του περιλαμβάνονται ο Βάλτερ Λέβιν, η Ροζίνα Λεβάιν, ο Ζαν Μορέλ, ο Αλφρεντ Βαλενστάιν, ο Ρούντολφ Σέρκιν, αλλά, το κυριότερο, ο θρυλικός αρχιμουσικός Γκέοργκ Σελ, ο οποίος στα 1964, έξι χρόνια πριν πεθάνει, ονόμασε τον Λιβάιν βοηθό του στην Ορχήστρα του Κλίβελαντ, σύμφωνα με πολλούς την κορυφαία της Αμερικής. Μέσω του Σελ, ο Λιβάιν έγινε πρωτογενής δέκτης όλης της κεντροευρωπαϊκής μουσικής ερμηνευτικής παράδοσης, που οι ρίζες της ανιχνεύονται στα χρόνια του ίδιου του Γιοχάνες Μπραμς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή