ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Γιώργος Ξένος έχει πλάσει ένα προσωπικό βασίλειο, γεμάτο με εικόνες γοητευτικές. Ο ζωγράφος -που εδώ και μερικές ημέρες παρουσιάζει τα έργα των τελευταίων έξι χρόνων στην Πινακοθήκη Πιερίδη (λεωφ. Ποσειδώνος 29, Γλυφάδα)- χρησιμοποιεί τη φύση, ως αστείρευτη πηγή των οραματικών του μεταπλάσεων. Ο Τάκης Μαυρωτάς, διευθυντής της Πινακοθήκης, σημειώνει στο εισαγωγικό σημείωμα του καταλόγου: «Οι τοπιογραφικές του προσεγγίσεις, φανταστικές ή πραγματικές, αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του έργου του. Ευδιάκριτα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα: η λιτότητα και η ακρίβεια των αφηγηματικών του μέσων, καθώς και η πεισματική του προσήλωση στις πλαστικές αξίες της καθαρής ζωγραφικής». Επιχειρεί να αιχμαλωτίσει τη συνάντηση της στιγμής και τα καταφέρνει, με τη σχεδιαστική οξύτητά του και τη χρωματική δύναμη. Η έκθεσή του στην Πινακοθήκη Πιερίδη θα διαρκέσει μέχρι και τις 12 Δεκεμβρίου.

Αινιγματικά τοπία. Η αίθουσα τέχνης Καππάτος (Αγίας Ειρήνης 6 & Αθηνάς) παρουσιάζει από σήμερα τη νέα δουλειά του Πάνου Κοκκινιά. Ο καλλιτέχνης φωτογραφίζει τοπία μέσα στα οποία διακρίνεται σε μεγάλη απόσταση. Ετσι το αντικείμενο της παρατήρησης του επισκέπτη είναι τα μεμονωμένα άτομα. Η φωτογραφία του Κοκκινιά μάς προτρέπει να ορίσουμε τη σχέση των ανθρώπων αυτών με τον χώρο που τους περιτριγυρίζει. Κάποιες σκηνές είναι σκηνοθετημένες και κάποιες είναι ψηφιακά επεξεργασμένες. Εξάλλου τα ονόματα των τοποθεσιών που συνοδεύουν τα έργα ως τίτλοι συχνά είναι επινενοημένα. Η έκθεση θα ολοκληρωθεί στις 15 Δεκεμβρίου.

Από την ιστορία του design. Το Ινστιτούτο Γκαίτε και το Ινστιτούτο Εξωτερικών Σχέσεων της Στουτγκάρδης/Βερολίνου διοργνανώνουν έκθεση με έργα του Lucian Berhard με τίτλο «Διαφήμιση και design στις αρχές του 20ού αιώνα». Ο καλλιτέχνης επηρέασε σημαντικά την εξέλιξη της μοντέρνας εικαστικής γλώσσας της διαφήμισης. Η ιστορία των αφισών θα ήταν αδιανόητη, χωρίς τη δική του δημιουργία. Η έκθεση ξεκινά σήμερα και θα ολοκληρωθεί στις 20 Δεκεμβρίου στους χώρους του Γκαίτε (Ομήρου 14 – 16).

Ετοιμάστε τις βαλίτσες. «Ταξίδι στη χώρα του χαρτιού και του ξύλου» είναι ο τίτλος της τελευταίας έκθεσης του Περικλή Γουλάκου στην γκαλερί «3» (Φωκυλίδου 3, Κολωνάκι) που εγκαινιάζεται την επόμενη Τρίτη 20 Νοεμβρίου. Το ξύλο και το χαρτί είναι κυρίαρχα στο κουβάρι που ξετυλίγει ο ζωγράφος, ο οποίος προσπαθεί να περιγράψει με τα αντικείμενα που επιλέγει τη χώρα και τον χώρο της ζωγραφικής όπου ανήκει. Η έκθεση θα ολοκληρωθεί στις 8 Δεκεμβρίου.

Νέο αίμα στην Αθηναΐδα. Οκτώ καλλιτέχνες – καταξιωμένοι αλλά και κάποιοι από τους πλέον ελπιδοφόρους της ελληνικής εικαστικής σκηνής- παρουσίασαν τις τελευταίες δημιουργίες τους με αφορμή τα 41 χρόνια από την ίδρυση του Ομίλου Εύρηκα την περασμένη Δευτέρα. Πρόκειται για τους Διαμαντή Αϊδίνη, Γιώργο Γιωργακόπουλο, Αννα Μανέτα, Αγγελο Παπαδημητρίου, Τάσο Παυλόπουλο, Ανδρέα Σάββα, Βασιλική Σιώτη και Δημήτρη Τσουμπλέκα.

Ζωγραφική στα όρια. Η καινούργια δουλειά του Ξενοφώντα Μπίτσικα στην γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλατεία Κολωνακίου 20) βρίσκεται στα όρια ανάμεσα σε αυτό που αποκαλούμε παραδοσιακά ζωγραφική του τελάρου και την εγκατάσταση, που περνάει στην τρίτη διάσταση και κάνει τον θεατή κεντρικό πρόσωπο. Η έκθεση εγκαινιάστηκε πριν από μερικές ημέρες και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι και την 1η Δεκεμβρίου.

Κοσμική ενέργεια. Ο Βασίλης Γέρος παρουσιάζει την νέα ενότητα της δουλειάς του στην γκαλερί Στίγμα (Αναργύρων 20-22, Ψυρρή). Στα έργα του αιχμαλωτίζει την αϋλη ρευστότητα του ηλεκτρικού φωτός, καθώς αυτή ταξιδεύει στις διαφάνειες επιφάνειες του πλέξι γκλας. Γράμματα και σχέδια παίρνουν μια απόκοσμη λάμψη και ξυπνούν μέσα μας κόσμους που παραμένουν κρυμμένοι. Μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου.

Αναδρομική Τσόκλη. Από χθες επαναλειτουργεί κανονικά η αναδρομική έκθεση του Τσόκλη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που είχε διακοπεί προσωρινά πριν από μερικές ημέρες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή