Το 24ωρο του φεστιβάλ

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια διαλυμένη χώρα, μια εξαθλιωμένη Αλβανία, απ’ την οποία όλοι προσπαθούν να φύγουν, δείχνει ο Φατμίρ Κότσι στο «Τίρανα ώρα μηδέν», που περιλαμβάνεται στο διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα. «Υστερα από 500 χρόνια τουρκικής κατοχής, ζήσαμε 45 χρόνια απόλυτης απομόνωσης με το κομμουνιστικό καθεστώς», είπε χθες στη συνέντευξη Τύπου. «Οταν άνοιξε τα σύνορά της η χώρα, όλοι ήθελαν να φύγουν προς τη Δύση επειδή είχαν μόνο τις λαμπερές εικόνες της τηλεόρασης. Μέσα σε τρία-τέσσερα χρόνια έφυγαν περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Αλβανοί, από τους οποίους οι μισοί ζουν στην Ελλάδα (δεν είναι τυχαίο ότι και οι ήρωες της ταινίας ακούνε την «Ιτιά» και πίνουν Αμίτα). Εγώ δεν θέλω να φύγω. Αγαπώ τη χώρα μου που είναι ένα σταυροδρόμι πολιτισμών. Μέσα από το απόλυτο χάος απελευθερώθηκε μεγάλη ενέργεια για τον καθημερινό αγώνα της επιβίωσης», συμπλήρωσε.

Τις νέες τεχνολογίες του κινηματογράφου υιοθετεί η Θεσσαλονίκη, καθώς εκτός από το ψηφιακό σύστημα κινηματογράφου που θα εγκατασταθεί στο «Ολύμπιον», η πόλη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα αποκτήσει και δύο αίθουσες ΙΜΑΧ στο Τεχνολογικό Πάρκο. Αυτά ανακοινώθηκαν στη διημερίδα «Ψηφιακός κινηματογράφος και δημιουργικότητα», που ολοκληρώθηκε χθες στην Αποθήκη 1. Από τα συμπεράσματα της διημερίδας προκύπτει ότι όλο και περισσότεροι νέοι κινηματογραφιστές στρέφονται στα ψηφιακά μέσα, επειδή είναι πιο προσιτά σε ό,τι αφορά το κόστος και την επεξεργασία. Οσο για το μέλλον, οι συμμετέχοντες στη διημερίδα υποστήριξαν ότι η παραδοσιακή κάμερα των 35 mm μπορεί σε λίγα χρόνια να θεωρηθεί μουσειακό είδος, ότι οι θεατές σύντομα θα μπορούν να επεμβαίνουν στην ταινία όπως κάνουν στα βίντεο γκέιμ, καθώς και ότι θα χρειαστεί να αναπτυχθεί ένα νέο κύμα θεωρητικών που θα ασχοληθούν με το ύφος, την αισθητική και τη θεματολογία του ψηφιακού κινηματογράφου.

Αλλάζει τη διαδικασία απονομής των βραβείων του το περιοδικό «Σινεμά». Αντί για το φεστιβάλ, το περιοδικό θα απονείμει το βραβείο σε ειδική τελετή στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 2002, με υποψήφιους όλους τους δημιουργούς των ταινιών που έχουν προβληθεί μέσα στο τρέχον ημερολογιακό έτος. Τα βραβεία θα αφορούν 11 κατηγορίες (ταινίας μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσίας, σεναρίου, α’ και β’ ανδρικών και γυναικείων ρόλων, φωτογραφίας, μοντάζ και μουσικής).

Στις ταινίες του ελληνικού προγράμματος υπάρχει ένας ηθοποιός που λάμπει με την… απουσία του από τις ταινίες στις οποίες παίζει. Ο Κώστας Φαλελάκης εμφανίζεται στο «Σώσε με» του Στράτου Τζίτζη και στο «Κι αύριο μέρα είναι» της Δώρας Μασκλαβάνου, ως απών σύζυγος ή εραστής. Και στις δύο ταινίες η παρουσία του γίνεται αισθητή μόνο μέσα από τις φωτογραφίες που κοιτάζουν και αναπολούν το παρελθόν, η Μαρία Ζορμπά και η Ταμίλα Κουλίεβα, αντίστοιχα. Ισως να μην υπάρχει προηγούμενο στον ελληνικό κινηματογράφο, να προκαλούνται τόσα συναισθήματα και καταστάσεις από όσα δεν κάνει ένας χαρακτήρας. Π. Παν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή