ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νοέμβριος: Πάλι η «κρίση» στα ταμεία των θεάτρων, πάλι οι διάφοροι «αναλυτές», πάλι ο «διασκορπισμός των δυνάμεων». H πλάκα είναι ότι κραυγάζουν ιδίως αυτοί που φρόντισαν να στήσουν κι οι ίδιοι το τσαντιράκι τους! B H Ζωζώ επί σκηνής, πάλι! Με τσίτα-τέντα εφαρμοστό φόρεμα, σκισμένο στο πλάι ώς το… μηραίον, που έλεγε και ο Μποστ! Το πιο cult θέαμα στην πόλη. B Πανηγυρικός σε αυτοεπαίνους -30 σελίδων, παρακαλώ-, ανακοινώθηκε ο «Απολογισμός του Ελληνικού Φεστιβάλ». Ηταν φανερό βέβαια ότι αποσκοπούσε σε εντυπωσιασμό του νέου «αφεντικού» στο υπουργείο Ανάπτυξης, του κ. Τσοχατζόπουλου, που είναι, φυσικά, και κομμάτι άσχετος περί το αντικείμενο. Εν πάση περιπτώσει. Κυρίαρχο του απολογισμού μοτίβο: η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια. Αλλά πόσα ήταν αυτά τα ρημάδια τα εισιτήρια που κόπηκαν, απέφυγε επιμελώς να το πει ο κ. Κούκος. B Εντυπωσιακότερον όλων, πάντως, το γεγονός ότι ο που ψοφάει για προβολή «Κύριος Πρόεδρος» του Ελληνικού Φεστιβάλ δεν έδωσε συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση του θριαμβικού «απολογισμού», αλλά τα έστειλε σε φάκελο. Προτίμησε να αποφύγει την άμεση επαφή με τους δημοσιογράφους, γιατί θα είχαν διάφορα «δυσάρεστα» να ρωτήσουν. Για τα εισιτήρια, φυσικά, αλλά και για άλλες «λεπτομέρειες». Οπως, λ.χ., ποια έξοδα ΔΕσυνυπολογίστηκαν, ενώ έπρεπε, και ποια έσοδα συνυπολογίστηκαν ενώ ΔΕέπρεπε. Ή πώς ορισμένες εκδηλώσεις συγκαταριθμούνται στις 24 παραγωγές, ενώ ήταν απλώς υιοθεσίες αλλότριων «φορέων». B Οσον αφορά την «ταμπακιέρα» -την ουσία και το περιεχόμενο των εκδηλώσεων των Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου- πιάσε μία από τα ίδια. Οσο κι αν διαφωνούν οι γαυριάζοντες «για τα γεμάτα θέατρα» υποστηρικτές του «Κυρίου Προέδρου» στα MME. B Αλλά, αφού «ήταν γεμάτα τα θέατρα», γιατί δεν ανακοινώνονται οι αριθμοί εισιτηρίων κατά παράσταση; Ή τα έξοδα και τα έσοδα κάθε εκδήλωσης; Τι έχει να κρύψει ο κ. Κούκος; B Την όπερα του Πουλένκ «Διάλογοι Καρμηλιτισσών» σκηνοθέτησε ο Γιάννης Χουβαρδάς στην Οπερα του Γκέτεμποργκ, στη Σουηδία. Από ράσο και μοναστήρι, βέβαια, ούτε ίχνος στην παράσταση. Ανατρεπτική ανάγνωση, «που φωτίζει την ουσία του έργου», είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Οπερας αμέσως μετά την πρεμιέρα. Την «Ηλέκτρα» του Στράους, που τους είχε σκηνοθετήσει πριν από δύο χρόνια ο Χουβαρδάς, τη θεωρούν ως την καλύτερη παραγωγή που έκαναν ποτέ. Και πριν δουν το αποτέλεσμα των «Καρμηλιτισσών», τον καπάρωσαν και για τον «Ιππότη με το ρόδο», πάλι του Στράους, για του χρόνου. B Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν σκηνοθετεί όπερα με τον γνωστό λίγο-πολύ διεκπεραιωτικό τρόπο, αλλά με όρους θεατρικούς. Δηλαδή, με πολύμηνες πρόβες και… παίξιμο εκ μέρους των τραγουδιστών. Δύσκολα πράγματα για τα λυρικά μας, εδώ; B «Κλεισμένες» ώς την άνοιξη οι παιδικές παραστάσεις των κρατικών σκηνών μας (Εθνικού, ΚΘΒΕ, Λυρικής) πριν καν τις ανεβάσουν. Από σχολεία φυσικά. Στα must πλέον να πηγαίνουν αγεληδόν τους μαθητές σε μια παιδική παράσταση. «Γουρούνι στο σακί», πριν δουν τι είναι μια παράσταση, πριν ακούσουν, πριν μάθουν…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή