ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ελληνικό φινάλε στο Βερολίνο

Στον Κωνσταντίνο Γιάνναρη και τις ελληνικές ελπίδες για διάκριση στην 52η Μπερλινάλε ανήκει η σημερινή ημέρα του φεστιβάλ. O «Δεκαπενταύγουστος» του Ελληνα σκηνοθέτη κάνει την επίσημη προβολή του σήμερα στις 4.30μ.μ., ενώ τον Κωνσταντίνο Γιάνναρη συνοδεύουν στο Βερολίνο η Ελένη Καστάνη, ο Μιχάλης Ιατρόπουλος και ο Κώστας Κοτσιανίδης. O «Δεκαπενταύγουστος», μαζί με την ιαπωνοκορεάτικη παραγωγή «KT» του Γιούνζι Σακαμότο, κλείνει σήμερα το πρόγραμμα των προβολών του διαγωνιστικού τμήματος. Θα είναι το τέλος ενός φεστιβάλ με έντονο το πολιτικό χρώμα στις ταινίες που προβλήθηκαν. Με ένα πολιτικό επεισόδιο κατά τη διάρκεια της κορεάτικης δικατορίας το 1972 ασχολείται το «KT». Αφηγείται την απαγωγή τού εκλεγμένου το 1998 προέδρου της Κορέας και κατόχου Νόμπελ Ειρήνης (2000), Κιμ Ντε Γιουνγκ το 1973. O Σακαμότο προσπαθεί να ρίξει φως στην υπόθεση, ερευνώντας την εμπλοκή των ιαπωνικών και κορεατικών μυστικών υπηρεσιών, καθώς και την ανάμιξη της Αμερικής. Εκτός συναγωνισμού προβάλλεται σήμερα το «Taking sides» του Ιστβαν Σάμπο, με μια υπόθεση που διαδραματίζεται στο Βερολίνο μετά το τέλος του B΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας του ο Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, από τους σημαντικότερους διευθυντές ορχήστρας του 20ού αιώνα, που βρέθηκε ανάμεσα στους Ναζί και τους Εβραίους.

Ανακοίνωση διακρίσεων

Νωρίς το απόγευμα θα ανακοινωθούν οι διακρίσεις των ανεξάρτητων επιτροπών, ενώ αύριο το βράδυ, η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Μίρα Ναΐρ θα απονείμει τη «Χρυσή Αρκτο» και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αποκατεστημένη κόπια του «Μεγάλου δικτάτορα» του Τσάρλι Τσάπλιν.

Πολιτικό και δύσκολο για τη Γερμανία θέμα είχε και το «Baader», η γερμανική συμμετοχή του Κρίστοφερ Ροθ, που προβλήθηκε χθες.

Παρακολουθεί τη ζωή του Αντρέας Μπάαντερ, ενός κλέφτη αυτοκινήτων, ο οποίος μέσα σε λίγα χρόνια εξελίχθηκε στον επαναστάτη θεωρητικό της άκρας Αριστεράς ή κατά άλλους στον τρομοκράτη της Μπάαντερ- Μάινχοφ.

Χθες προβλήθηκε επίσης η κορεατική συμμετοχή, «NabbeuNamja» του Κιμ Κι Ντουκ, όπως και το εκτός συναγωνισμού «A prayer for HetmaMazepa» του Ουκρανού Γιούρι Ιλιένκο.