Φεστιβάλ Βενετίας: Βραβείο καλύτερης μικρού μήκους ταινίας στον σκηνοθέτη Γιώργο Ζώη

Φεστιβάλ Βενετίας: Βραβείο καλύτερης μικρού μήκους ταινίας στον σκηνοθέτη Γιώργο Ζώη

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με κάθε επισημότητα ολοκληρώθηκε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της

Βενετίας. Η αυλαία της Μόστρας έπεσε με την απονομή των

κινηματογραφικών βραβείων. Η ταινία «Πιετά» του Νοτιοκορεάτη

σκηνοθέτη Κιμ Κι-ντουκ κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ.

Την ίδια στιγμή, οι ελληνικοί «Τίτλοι Τέλους» σε σκηνοθεσία Γιώργου

Ζώη, απέσπασαν το βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Ταινίας (European

Film Awards 2012) ταινίας μικρού μήκους, στην 69η διοργάνωση του

Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, που ολοκληρώθηκε

χθες.

Με το βραβείο αυτό η ταινία, μπαίνει άμεσα στη λίστα των υποψηφίων

που θα διεκδικήσουν το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας μικρού μήκους,

στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012.

Οι «Τίτλοι Τέλους», διάρκειας 11΄, θα προβληθούν στις «Νύχτες

Πρεμιέρας», στην Αθήνα, (19 έως 30 Σεπτεμβρίου). Ο Γιώργος Ζώης,

μετά το μικρό και ιδιαίτερα επιτυχημένο «Casus Belli», που είχε

κάνει παγκόσμια πρεμιέρα πριν από δύο χρόνια, επίσης στη Βενετία

και έμελε να ταξιδέψει και να διακριθεί στα μεγάλα διεθνή Φεστιβάλ

του εξωτερικού, επιστρέφει από τη Μόστρα απόλυτα προσγειωμένος στη

δεινή ελληνική πραγματικότητα.

Οι «Τίτλοι Τέλους» ίσως εννοιολογικά να ακούγονται βαρύγδουποι,

όμως «ταιριάζουν με την ταινία. Μεταφορικά, σημαίνουν το τέλος μιας

εποχής, που έληξε σε όλα τα επίπεδα- οικονομικά, κοινωνικά,

συναισθηματικά, ψυχολογικά» μας είχε πει ο 30χρονος σκηνοθέτης,

λίγες ημέρες πριν φύγει για τη Βενετία, χωρίς να αποκαλύψει

λεπτομέρειες της ταινίας του. Παρά μόνον, ότι κίνητρό του ήταν να

αποτυπώσει «την παράνοια της ύπαρξής μας, έτσι όπως τη

βιώνουμε».

Και επειδή γνωρίζει ότι «η ίδια η ζωή είναι το πιο σύνθετο φιξιόν

που έχει υπάρξει», χρησιμοποίησε την τέχνη του «όχι για να επιβάλει

κάποιο νόημα, αλλά σαν ένα διαπεραστικό φίλτρο της τρομακτικής

πραγματικότητας», συνεχίζει ο ίδιος.

Αντίθετα με το «Casus Belli», όπου έπαιζαν 140 ηθοποιοί,

υπακούοντας στον πλήρη σκηνοθετικό έλεγχο και την κατασκευή της

ταινίας, στους «Τίτλους Τέλους» δεν συμμετέχει ηθοποιός και όλες οι

σκηνές έχουν συμβεί στην πραγματικότητα. Τα γυρίσματα έγιναν σε

ολόκληρη την Αττική, διήρκεσαν 27 ημέρες, σε σπαστά διαστήματα από

τον χειμώνα του 2011 έως το καλοκαίρι του 2012 και το ολιγομελές

συνεργείο ήταν ο σκηνοθέτης, ο διευθυντής φωτογραφίας Γιάννης

Κανάκης και ο ηχολήπτης- μοντέρ Γιάννης Χαλκιαδάκης.

Μεθοδικά, το συνεργείο περίμενε το κάθε πλάνο, διάφορες ώρες της

ημέρας και επαναλάμβανε την κινηματογράφηση των ίδιων εξωτερικών

χώρων πολλούς μήνες, μετά την πρώτη τους κινηματογράφηση. Γιατί;

Για να συνοψίσει ο σκηνοθέτης «άδεια κάδρα χωρίς μήνυμα. Μια πόλη

εκτός κάδρου. Τίτλοι Τέλους».

Η παραγωγή των «Τίτλων Τέλους» είναι ανεξάρτητη, καθώς ο Γιώργος

Ζώης προτίμησε να μην εισπράξει την κρατική επιχορήγηση της ΕΡΤ,

αλλά τα χρήματα να δοθούν σε κάποιον νεότερο σκηνοθέτη. Ο ίδιος,

χρηματοδότησε την ταινία του από τα πνευματικά δικαιώματα του

«Casus Belli», στο εξωτερικό (έχει προβληθεί σε γαλλικές αίθουσες

και ξένες τηλεοράσεις).

Αυτή την εποχή, βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας τής πρώτης μεγάλου

μήκους ταινίας του, με τίτλο «Stage Fright» (όρος ψυχιατρικός για

το άγχος του ηθοποιού πάνω στη σκηνή). Θέμα της ταινίας, εξηγεί ο

Γιώργος Ζώης, «ο φόβος της έκθεσης του εαυτού μας απέναντι στους

άλλους». Το σενάριό της απέσπασε, πέρυσι, το βραβείο ανάπτυξης

σεναρίου του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Χόακιν Φίνιξ και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν μοιράστηκαν το βραβείο

καλύτερου ηθοποιού

Οι Αμερικανοί ηθοποιοί Χόακιν Φίνιξ και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν

μοιράστηκαν το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο Φεστιβάλ

Κινηματογράφου της Βενετίας για τις ερμηνείες τους στην ταινία «The

Master» του Πολ Τόμας ’ντερσον, εμπνευσμένη από τη ζωή του Ρον

Χιούμπαρντ, του ιδρυτή της εκκλησίας της Σαϊεντολογίας.

“Ευχαριστώ πολύ. Μόλις πριν από πέντε λεπτά κατέβηκα από το

αεροπλάνο. Φόρεσα το κοστούμι μου μέσα στην τουαλέτα», είπε

χαριτολογώντας ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν παραλαμβάνοντας το βραβείο,

δικαιολογώντας την απουσία του Χόακιν Φίνιξ. «Ο Χόακιν Φίνιξ είναι

μια δύναμη ζωής, αδάμαστη».

Ο κατάλογος των βραβείων

Ακολουθεί ο κατάλογος με τα βραβεία του 69ου Φεστιβάλ

Κινηματογράφου της Βενετίας που έληξε σήμερα:

Χρυσό Λιοντάρι καλύτερης ταινίας

“Pieta» του Κιμ Κι-ντουκ (Νότια Κορέα)

Αργυρό Λιοντάρι καλύτερης σκηνοθεσίας

Πολ Τόμας ’ντερσον για την ταινία «The Master» (Ηνωμένες

Πολιτείες)

Ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής

“Paradies: Glaube» του Ούλριχ Ζάιντι (Αυστρία)

Βραβείο καλύτερης ηθοποιού

Χαντάς Γιαρόν για το «Lemale Et Ha’Chalal» (Ισραήλ)

Βραβείο καλύτερου ηθοποιού

Χόακιν Φίνιξ και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν για το «The Master”

Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι για τον/την καλύτερο/η νέο/α

ηθοποιό

Φαμπρίτζιο Φάλτσο, για την ερμηνεία του στις ταινίες «E stato il

figlio» του Ντανιέλε Τσίπρι και «La belle au bois dormant» του

Μάρκο Μπελόκιο

Βραβείο καλύτερου σεναρίου

Ολιβιέ Ασαγιάς, γάλλος σκηνοθέτης της ταινίας «Après Mai”

Βραβείο καλύτερης τεχνικής συνεισφοράς

Ντανιέλε Τσίπρο, ιταλός σκηνοθέτης της ταινίας «E stato il

figlio»

Πηγή: ΑΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή