Ενδιαφέρουσες φιλανθρωπικές συναυλίες

Ενδιαφέρουσες φιλανθρωπικές συναυλίες

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο φιλανθρωπικές με απόσταση αναπνοής στο Μέγαρο Μουσικής: στις 9 Νοεμβρίου, κατά την εορταστική εκδήλωση του Ε.ΚΕ.ΔΙ για την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη ακούστηκε η περίφημη Ορχήστρα του Μοτσαρτέουμ του Ζάλτσμπουργκ, ενώ στις 14 Νοεμβρίου, για τους σκοπούς του Ιδρύματος UBS Optimus, ο Τζέιμς Ληβάιν διηύθυνε την Ορχήστρα Νέων του Φεστιβάλ του Βερμπιέ, που υποστηρίζεται από την Ελβετική Ενωση Τραπεζών.

Το πρώτο μισό του προγράμματος της ορχήστρας του Μοτσαρτέουμ περιλάμβανε έργα του Β. Α. Μότσαρτ. Καιρό είχε η Αθήνα να ακούσει τη μουσική του τόσο καλά παιγμένη. Η εισαγωγή στην όπερα «Οι Γάμοι του Φίγκαρο», που άνοιξε το πρόγραμμα, δόθηκε με τρόπο που απέδιδε εύγλωττα την θυελλώδη ημέρα την οποία περιγράφει η όπερα αλλά και την ταραγμένη εποχή στην οποία γράφτηκε το έργο. Η μεγάλη ταχύτητα που υιοθέτησε ο αρχιμουσικός Κρίστοφ Εμπερλε, καθώς και οι έντονες αντιπαραθέσεις στη δυναμική, δεν εμπόδισαν εκλεπτύνσεις κατά τον σχηματισμό των φράσεων, προσδίδοντας κομψότητα και ευγένεια στην ορμητική μουσική.

Τυρολέζικο χιούμορ

Το δεύτερο μέρος άρχισε με χιούμορ, καθώς ο Βίλχελμ Σβάιγκερ, με παραδοσιακό δερμάτινο παντελονάκι του Τυρόλου, ερμήνευσε το Κοντσέρτο για αλπικό κόρνο του Λεοπόλδου Μότσαρτ. Ακολούθησαν διάσημες σελίδες ελαφράς μουσικής των Γιόχαν Στράους και Φραντς Λέχαρ και το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με το εμβατήριο Ραντέτσκι.

Εκτός από τον Σβάιγκερ -που ερμήνευσε επίσης το Κοντσέρτο για κόρνο αρ. 3- η ορχήστρα συνεργάστηκε με την Αμερικανίδα υψίφωνο Σάρλοτ Πίστορ, που απέδωσε με το κατάλληλο ύφος την υπέροχη άρια από την όπερα «Τσαΐντε» του Μότσαρτ και ερμήνευσε με χιούμορ το τραγούδι για τη νεράιδα Βίλια, από την «Η Εύθυμη Χήρα» του Λέχαρ.

Λίγες ημέρες αργότερα, ο Τζέιμς Ληβάιν διηύθυνε μία ορχήστρα νέων από την Ελβετία. Τα μέλη της προέρχονταν από πολλά κράτη του κόσμου πλην Ελλάδος! Εύλογο ήταν να απουσιάζουν οι εκλεπτύνσεις ενός σχήματος επαγγελματιών, απαραίτητες για την απόδοση των όψεων της 4ης Συμφωνίας του Μπραμς. Ωστόσο, οι νέοι μουσικοί διέθεταν τον απαραίτητο ενθουσιασμό για την «Φανταστική Συμφωνία» του Μπερλιόζ. Οφείλει κανείς να αναφερθεί στην έξοχη ομάδα ξύλινων πνευστών αλλά και στην «παραφωνία» των ηλεκτρικών «καμπάνων», που μάλλον δεν έχουν θέση σε ένα κατά τ’ άλλα παραδοσιακό συμφωνικό σύνολο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή