«Απ’ τα ψηλά στα χαμηλά, κι απ’ τα πολλά στα λίγα…»: η έρμη η Πολιτιστική Ολυμπιάδα, που πολύ τον είχε πάρει ψηλά τον αμανέ και… Ξέρετε τι παθαίνει ο παίρνων ψηλά τον αμανέ. – Στο ζόρι του το Σκυθοαψβουργιστάν να φανεί ότι δουλεύει -ενώ μέχρι πρότινος απλώς ρητόρευε και… δοκίμαζε προέδρους Πολιτιστικής (εσάνς Κακογιάννη, γεύση Πατρικίου, μακράααα κυοφορία Γιαννακόπουλου)-, ανακοίνωνε όποιον λαγό με πετραχήλι λάχαινε στη στράτα του. Μετά, όταν με τις πρώτες… εφαρμογές μεγαλεπηβόλων, του ήρθε ο προϋπολογισμός σφοντύλι, ξεθηκάρωσε τη χατζάρα… – Κι αναγκάστηκε να κόψει ακόμη και τον Μίκη – κι ας λέει η Σκυθοαψβουργία πως «είναι η μόνη αθώα». – Μόνος αθώος είναι ο… Μαρκόπουλος – βρήκε την ώρα, ο αλεξικέραυνος! – Κι όχι τίποτα άλλο, έμεινε κι αυτός εν τέλει εκτός… – Αλλά και ποιος δεν έμεινε. Και τώρα που τελείωσε η αιδήμων αναμονή, τώρα να δεις τι έχουν να σούρουν στην Πολιτιστική. – (Θα τη συμπαθήσω τελικά…) – Ωραίο κουαρτέτο ενορχήστρωσε ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης στο «Μουσούρη» με το έργο «Proof»: ο Γιώργος Κέντρος επί της ουσίας, η Πέγκη Τρικαλιώτη με λυτά τα (πολλά) προσόντα της και κοντρολαρισμένες τις («υστερίζουσες») ευκολίες της, μοσχοβολάει ταλέντο ο νεαρός Γιώργος Καραμίχος (έκπληξη!) και χυμώδης η επίσης νεαρά Φαίη Ξυλά. – Πέρασε απαρατήρητο μέσα στις Γιορτές: το ΚΘΒΕ άργησε μεν, αλλά εξέδωσε πλήρη απολογισμό της περσινής του δραστηριότητας – και με τα εισιτήρια που έκοψε κάθε παράσταση! – Πράγμα που μόνο η Λυρική και το ΚΘΒΕ κάνουν. – Και το οποίο -εκεί εγώ!- αποφεύγουν συστηματικά τόσο το Φεστιβάλ του Κούκου, όσο και το Εθνικό του Κούρκουλου. – Και το Μέγαρο, και το Μέγαρο! – Τι φοβούνται; Τι; – «Τα θεμέλιά μου στα βουνά/και τα βουνά σηκώνουν οι λαοί στους ώμους τους » λέει ο Ελύτης στο «Αξιον Εστί», και την ώρα που το λέει αυτό η ηθοποιός της Πειραματικής του Εθνικού ανηφορίζει σ’ έναν τοίχο, στηριγμένη στους ώμους συναδέλφων της. Κάθε άλλο παρά επικολυρικό, ε; – Αλλο: το «Ας φρόντιζαν» του Καβάφη το παίζει ηθοποιός ντυμένος εργατικά που κουβαλάει καροτσάκι οικοδομής με τρία ζευγάρια μαύρες γαλότσες μέσα – Δεν είναι όλα τα ποιήματα τόσο γνωστά, αλλά όλα σχεδόν είναι με πολύ ενδιαφέροντα (και συχνά «ανατρεπτικό») τρόπο δοσμένα στην παράσταση που έστησαν εκεί ο Στάθης Λιβαθινός και οι καλοί ηθοποιοί της Πειραματικής. – Μόνο Κυριακή βράδυ (21.30) και Παρασκευή μεταμεσονυκτίως, με ελάχιστες θέσεις – και με διάρκεια που καλό θα ήταν, νομίζω, να ψαλιδιζόταν κομμάτι. – Για να αρθρογραφήσει (στα «Νέα») ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Σταύρος Ξαρχάκος θα ‘χει πολύ τσουχτεί! Που απαγορεύθηκε στους βουλευτές να ασκούν επάγγελμα… – Λέτε να του απαγορεύει ο νόμος να «απασχολείται» πλέον στην αφασική ΚΟΕΜ; – εκείνη την Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής που παράγει μία συναυλία τον χρόνο και κοστίζει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια. – Να τον εξαιρέσουν από το ασυμβίβαστο, αν είναι να συνεχίσει να αρθρογραφεί. – Αλλιώς το έντυπο που τον φιλοξενεί να διανέμει μαζί και χάπια δυσκοιλιότητος.
ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ
2' 22" χρόνος ανάγνωσης