Δημήτρης Περδικίδης: μαχόμενος και πρωτοπόρος

Δημήτρης Περδικίδης: μαχόμενος και πρωτοπόρος

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια από τις καλύτερες παραγωγές του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, η έκθεση «Δημήτρης Περδικίδης και η τέχνη της Ισπανικής Πρωτοπορίας», μεταφέρθηκε στο «Εργοστάσιο» της Σχολής Καλών Τεχνών (Πειραιώς 256) και εγκαινιάζεται απόψε το βράδυ. Καλλιτέχνης της διασποράς, ένας από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του, μετανάστευσε το 1953 στην Ισπανία, όπου ήδη είχαν δημιουργηθεί κάποιες ρωγμές στο φρανκικό καθεστώς. Συντάχθηκε με την ιστορική ομάδα «Ελ Πάσο» και με κάποιους καλλιτέχνες που συμμετείχαν σ’ αυτήν, βρέθηκε το 1961 στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο, το 1964 και ’66 στις Μπιενάλε της Βενετίας.

Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου που έγινε χθες επ’ ευκαιρία των εγκαινίων, μίλησε ο πρύτανης της Σχολής Χρόνης Μπότσογλου, ο οποίος τον γνώριζε και για ένα διάστημα είχαν συμπλεύσει ιδεολογικά και καλλιτεχνικά. Αναφέρθηκε στην ποιότητα της δουλειάς του, το ήθος του, τόνισε τον εκπαιδευτικό ρόλο της έκθεσης για τους φοιτητές. H πρόεδρος του ΜΜΣΤΘ Ξανθίππη Χόυπελ μίλησε για την επιτυχία της έκθεσης στη Θεσσαλονίκη, την αθρόα προσέλευση κοινού και κυρίως την επίσκεψη δεκάδων σχολείων. Τέλος, τον λόγο πήρε η επιμελήτρια της έκθεσης και ιστορικός Τέχνης Μαρία Κοτζαμάνη, της οποίας ο Περδικίδης υπήρξε προσωπικός φίλος. Ανέφερε ότι ο καλλιτέχνης πήγε στην Ισπανία γιατί είχε τα ίδια καλλιτεχνικά και ιδεολογικά αιτήματα με τους Ισπανούς της εποχής του. Επιζητούσε, όπως κι εκείνοι, την συνύπαρξη της παράδοσης με την πρωτοπορία. Επιπλέον, τόνισε, ότι επειδή το «Εργοστάσιο» είναι ένας καθαρά παιδευτικός χώρος, το στήσιμο της έκθεσης έχει ανάλογο χαρακτήρα: Από τη μία πλευρά υπάρχει χρονολόγιο των κινημάτων της ισπανικής πρωτοπορίας, και στην απέναντι αναρτήθηκαν τα έργα εκείνα του Περδικίδη που αντιστοιχούν στις αναφερόμενες χρονικές περιόδους.

Ο επισκέπτης θα μαγευτεί από την έκθεση: Στην είσοδο, σχεδόν, υπάρχει μια μαύρη τέντα, όπου έχουν τοποθετηθεί τα έργα με πολιτικό περιεχόμενο, ενώ στο βάθος της το προβαλλόμενο ντοκιμαμαντέρ αναφέρεται σε αντίστοιχα πολιτικά γεγονότα. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ενότητες δουλειάς του Περδικίδη, οι οποίες δίνουν το μέγεθος της τέχνης του αλλά και την πορεία των καλλιτεχνικών προβληματισμών του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή