Λονδίνο: ελληνική βραδιά όπερας

Λονδίνο: ελληνική βραδιά όπερας

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μ εγάλη επιτυχία σημείωσε η βραδιά όπερας που πραγματοποιήθηκε στις 9 Ιουνίου στην αίθουσα «Βασίλισσα Ελισάβετ» του Λονδίνου, στο πλαίσιο της λήξης της ελληνικής προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης: το υψηλότατο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα χειροκροτήθηκε φυσικά από ομογενείς, όμως -το σημαντικότερο- ενθουσίασε το οπερόφιλο βρετανικό κοινό, που σε μεγάλο ποσοστό γέμισε την περίπου 1.000 θέσεων αίθουσα. Η συναυλία οργανώθηκε για λογαριασμό του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού και της ελληνικής πρεσβείας από την έμπειρη περί τα οπερατικά Ελενα Ματθαιοπούλου, καλλιτεχνική διευθύντρια της εταιρείας ApolloniaEnterprises, υποστηρίχθηκε γενναιόδωρα από το Ιδρυμα Σταύρου Σ. Νιάρχου και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της σειράς Greece iBritain, που συνεχίζεται για έκτη χρονιά με επιμέλεια της δραστήριας μορφωτικής ακολούθου δρος Βάνας Σολομωνίδου.

Λαμπερά ταλέντα

Ο αρχιμουσικός Βασίλης Χριστόπουλος διηύθυνε την Ορχήστρα Οπερας της περίφημης λονδρέζικης Φιλαρμόνια, διαφοροποιώντας με επιτυχία τα στυλιστικώς ποικίλα αποσπάσματα του προγράμματος. Οι Βρετανοί χάρηκαν ορισμένους από τους πιο αξιόλογους Ελληνες τραγουδιστές όπερας. Αρκετοί ανάμεσά τους σταδιοδρομούν ήδη σε μεγάλες σκηνές του εξωτερικού, όπως ο εξαίρετος μπασο-βαρύτονος Γιάννης Γιαννίσης, που από το 1992 εμφανίζεται στη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης. Με ρωμαλέα και εκφραστική φωνή απέδωσε μία άρια από τον «Αντρέα Σενιέ» και μία δεύτερη από τον «Ντον Τζοβάνι».

Η υψίφωνος Βασιλική Καραγιάννη ως Ολυμπία («Παραμύθια του Χόφμαν») προκάλεσε πανδαιμόνιο με την εντυπωσιακή της δεξιοτεχνία και την εκπληκτική καθαρότητα της φωνής, ενώ ως Τζίλντα κατέκτησε το κοινό με τη μουσικότητα και την ευαισθησία της. Συμμετείχε επίσης στο απολαυστικό τρίο από τον «Κόμη Ορύ» του Ροσίνι, όπερα που θα χαιρόταν κανείς να ακούσει στη Λυρική Σκηνή. Στο ίδιο απόσπασμα ξεχώρισε ο τενόρος Αντώνης Κορωναίος, που φάνηκε να έχει βελτιώσει αισθητά την τεχνική του, προσαρμόζοντάς τη στις υφολογικές απαιτήσεις κάθε συνθέτη, γεγονός που επιβεβαιώθηκε στην άρια από τον «Φάουστ» του Γκουνό. Στο ροσίνειο τρίο συμμετείχε επίσης η μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου, με σκούρα, μεστή φωνή σπάνιας ποιότητας και εντυπωσιακή δεξιοτεχνία. Την αξιοποίησε με ιδιαίτερη επιτυχία σε μία σκηνή από τον «Τανκρέντι» του Ροσίνι. Η δεξιοτεχνία ήταν επίσης το δυνατό χαρτί του κόντρα τενόρου Πολ Ζαχαριάδη, που επέλεξε απαιτητικά αποσπάσματα από όπερες του Μότσαρτ και του Χέντελ. Τέλος, η υψίφωνος Αγγελική Τουσμάνοφ υπήρξε μία ενδιαφέρουσα ανακάλυψη, καθώς με ασφαλή λυρική φωνή απέδωσε επιτυχώς απαιτητικές άριες του λυρικο-δραματικού ρεπερτορίου. Μόνη ένσταση, ότι στο πρόγραμμα δεν περιελήφθη ούτε ένα απόσπασμα ελληνικού έργου, αν και υπάρχουν τόσα!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή