«Εφυγε» η Κάθριν Χέπμπορν

3' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπήρξε μία από τις πιο έντονες προσωπικότητες του κινηματογράφου, έκανε μια σπουδαία καριέρα, κατέκτησε ρεκόρ και με το ανεξάρτητο πνεύμα της ενέπνευσε γενιές γυναικών να χειραφετηθούν. Το βράδυ της Κυριακής ήταν το τελευταίο για την Κάθριν Χέπμπορν, τη μεγαλύτερη κινηματογραφική σταρ, σύμφωνα με την αξιολόγηση του AmericaFilm Institute. Με τα ατίθασα μαλλιά, τα ψηλά ζυγωματικά, τα παντελόνια που φορούσε και τη δυναμική φωνή της που απείχε όσο και η μέρα με τη νύχτα από τα ναζιάρικα νιαουρίσματα των συναδέλφων της, η Χέπμπορν απλώς με την παρουσία της έθεσε νέα δεδομένα για τη θέση των γυναικών στον κινηματογράφο. Πρωταγωνίστησε σε 58 ταινίες, κατέκτησε τέσσερα Οσκαρ, ρεκόρ που δεν έχει καταρριφθεί, ενώ υπήρξε υποψήφια 12 φορές, μια επίδοση που μόλις φέτος ξεπεράστηκε από τη Μέριλ Στριπ.

Αφοβη και χειραφετημένη

Η Κάθριν Χέπμπορν πέθανε από φυσικά αίτια σε ηλικία 96 ετών, στο σπίτι της στο Κονέκτικατ, όπου είχε απομονωθεί από το 1996, έχοντας γύρω της αγαπημένα πρόσωπα και χωρίς να φοβάται τον θάνατο. «Δεν φοβάμαι τον άλλο κόσμο ή οτιδήποτε άλλο», είχε δηλώσει το 1990. «Δεν φοβάμαι την κόλαση και δεν προσδοκώ να δω τον παράδεισο».

Παρά την καθολική αναγνώριση και την επιτυχία, η ίδια δεν αισθανόταν ικανοποιημένη με τον εαυτό της. «Θα μπορούσα να κάνω τρεις φορές περισσότερα. Δεν συνειδητοποίησα ποιες ήταν οι πραγματικές μου δυνατότητες. Είναι αηδιαστικό». Οπως όμως δήλωσε η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, «κάθε ηθοποιός στον κόσμο την κοίταζε με ευλάβεια και με τη σκέψη «Θεούλη μου, ας μπορούσα να της μοιάσω»».

Στις ταινίες της η Χέπμπορν, ακόμη κι όταν ο ρόλος της δεν ήταν τέτοιος, ακτινοβολούσε ως ισχυρή προσωπικότητα. Κέρδισε τα τέσσερα Οσκαρ της, το 1933 για το «Ξημέρωμα της δόξας», το 1967 για το «Μάντεψε ποιος θα ‘ρθει το βράδυ», το 1968 για το «Λιοντάρι του χειμώνα» και το 1981 για το «Στη χρυσή λίμνη». Αποφεύγοντας τις λαμπερές χολιγουντιανές εκδηλώσεις, δεν παρέλαβε κανένα η ίδια. Σε απονομή των Οσκαρ πήγε μόνο μία φορά, για να απονείμει ένα ειδικό βραβείο.

Μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ήταν η «Βασίλισσα της Αφρικής» με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, η «Γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» με τον Κάρι Γκραντ, τα «Κοινωνικά σκάνδαλα», το «Μακρύ ταξίδι μέσα στη νύχτα» και το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι». H τελευταία της κινηματογραφική εμφάνιση ήταν το 1994, στο «Love affair» με τον Γουόρεν Μπίτι.

Σταθμός στη ζωή και στην καριέρα της ήταν η σχέση της με τον Σπένσερ Τρέισι. H Χέπμπορν και ο Τρέισι, το πιο διάσημο παράνομο ζευγάρι του Χόλιγουντ, έκαναν εννέα ταινίες και έζησαν μαζί για 27 χρόνια, μέχρι τον θάνατο του Τρέισι το 1967, χωρίς να παντρευτούν. O Τρέισι, δεν μπορούσε να πάρει διαζύγιο από την πιστή καθολική σύζυγό του και η Χέπμπορν προσαρμόστηκε στην κατάσταση, χωρίς πάντως να την ενδιαφέρει ιδιαίτερα η επισημοποίηση της σχέσης τους. Περισσότερο νοιαζόταν για τη δυσκολία του συντρόφου της να εκφράσει τα συναισθήματά του. Οπως είχε πει, εκείνη έλεγε ότι τον αγαπούσε, όμως δεν θυμόταν αν ποτέ της το είχε πει και εκείνος.

Οι ρίζες της ελευθερίας

Μεγαλωμένη σε μια εύπορη και φιλελεύθερη οικογένεια, η Κάθριν Χέπμπορν αναπτύχθηκε έχοντας ελεύθερο και αντικομφορμιστικό πνεύμα. O γιατρός πατέρας της ήταν από τους πρωτοπόρους στον τομέα της δημόσιας υγείας, ενώ η μητέρα της εργάστηκε από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα για τον έλεγχο των γεννήσεων και το δικαίωμα της ψήφου στις γυναίκες. «Οι γονείς μου ήταν πολύ πιο συναρπαστικά άτομα από εμένα», έλεγε. «Θυμάμαι ότι πήγαινα με τη μητέρα μου σε όλες τις γιορτές, κρατώντας πολλά μπαλόνια που έγραφαν «ψήφο στις γυναίκες». Σχεδόν με σήκωναν στον αέρα».

Η ανατροφή της τής έδωσε την αυτοπεποίθηση που χαρακτήρισε την εξέλιξη της ζωής της. Οπως έλεγε, όμως, είχε μετανιώσει για αρκετά λάθη της. «Αν δεν μετανιώνεις, μάλλον είσαι ηλίθιος», είχε δηλώσει. Το τέλος, ωστόσο, το περίμενε χωρίς φόβο, αφού έλεγε ότι θα την απαλλάξει από ένα από τα μεγάλα της βάσανα: τη σχέση της με τον Τύπο. «O θάνατος θα είναι μεγάλη ανακούφιση. Τέρμα οι συνεντεύξεις».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή