ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν διαβάζουν, δεν διαβάζουν! Εφημερίδες γενικώς και ειδικά τα ρεπορτάζ των συναδέλφων τους, αρκετοί δημοσιογράφοι, και μάλιστα νέοι. Πώς, βρε παιδάκι μου, μπορείς να είσαι σωστός αν δεν είσαι ενημερωμένος για το τι έχει γραφτεί και «τι τρέχει» στον τομέα τουλάχιστον με τον οποίο ασχολείσαι; Δεν λέω: επώδυνη και χρονοβόρα (θα έλεγα και φθοροποιός) η συνεχής και συνεπής ενημέρωση. Αλλά είναι από τα εκ των ων ουκ άνευ της δουλειάς που κάνεις. Συμβουλή που έδινα πάντα σε κάθε νέο συνάδελφο που ερχόταν στη δουλειά: Πρώτον, διαβάζεις κάθε μέρα τις πολιτιστικές, τουλάχιστον, σελίδες σε όλες τις εφημερίδες και προσεκτικότατα το θέμα που έγραψες κι εσύ χθες. Το Μέγα Μάθημα: Πώς χειρίστηκαν οι άλλοι συνάδελφοι, οι άλλες εφημερίδες, το ίδιο θέμα. (Πάνε αυτά…). Και βλέπεις να γράφουν κομμάτια μισερά -ενώ τα στοιχεία που τους λείπουν έχουν ήδη δημοσιευθεί αλλού- ή κομμάτια που «ανακαλύπτουν την πυρίτιδα», ενώ το… μπαμ ηκούσθη πρώτα σε άλλο ή άλλα έντυπα. Αυτά, βέβαια, για να συμβαίνουν, παναπεί ότι βρίσκουν και τα κάνουν. * Διότι θα σε πιάσουν απ’ τ’ αφτί όπου υπάρχουν έλεγχος, εποπτεία και διαβασμένοι υπεύθυνοι. Οπου υπάρχουν… Να μία πάρα πολύ ελπιδοφόρα εξέλιξη στα πολιτιστικά του Δήμου Αθηναίων (του φιλέ και του σκόρου μέχρι σήμερα): τοποθετήθηκαν επικεφαλής της μεν ορχήστρας ο διεθνώς καταξιωμένος μαέστρος και συνθέτης Νίκος Χριστοδούλου, της δε χορωδίας ο πολύτιμος Αντώνης Κοντογεωργίου. Οχι χωρίς τριγμούς, αφού προϋπόθεση την οποία έθεσαν και οι δύο ήταν η εξ αρχής αξιολόγηση όλων των μουσικών και χορωδών… Ετσι όμως θεμελιώνονται σύνολα επιπέδου. Σαν να μου φαίνεται όμως ότι πάσχει επικοινωνιακά ο Δήμος – σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά του τουλάχιστον: τέτοιες ενέργειες δημοσιοποιούνται, υπογραμμίζονται, φωτίζονται. Ενώ τώρα πέρασαν στα ψιλά. Γιατί; Ενώ είδες τι έγινε προ τριετίας με τα περί δημιουργίας «Χορωδίας του Φεστιβάλ Αθηνών»! Μετά φανών και λαμπάδων αναγγελίες, αν και «εγνώριζαν οι Αλεξανδρινοί» τι κούφια λόγια ήταν εκείνα και περί ποίου… εποχικού συγκροτήματος επρόκειτο. Διότι, έτσι -«μι’ αγάπη για το καλοκαίρι»…-, δεν χτίζονται σοβαρά καλλιτεχνικά σύνολα. Σπουδαία εξέλιξη για τα μίζερα μουσικά μας πράγματα η αναβάθμιση του Μουσικού Τμήματος του Ιονίου Πανεπιστημίου (Κέρκυρα) σε Μουσική Ακαδημία. Θα αποκτήσουμε έτσι μια ανώτατη μουσική σχολή που θα ασχολείται και με τη μουσική πράξη. Γιατί πήξαμε πια από… μουσικολόγους, πτυχιούχους ιδίως του Αθήνησι και του… Θεσσαλονίκησι. Οπως έχουμε πήξει και από «θεατρολόγους», που παράγουν με τη σέσουλα πια τα Τμήματα Θεάτρου των πανεπιστημίων. Εχουμε ελεεινές, στη συντριπτική πλειονότητα, Δραματικές Σχολές, η πληθωριστική πανεπιστημιακή θεωρητικούρα μας μάρανε. Προγραμματισμός Παιδείας α λα ελληνικά… Εντεκα (11) πέρυσι το Σεπτέμβριο οι θεατρικοί μονόλογοι της «Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» στο Μεταξουργείο, 25 φέτος! Ενα πλάτειασμα, δηλαδή, κι ένα ξεχείλωμα, που θα καταλήξει αν όχι στον ευτελισμό, σίγουρα στο ξεφούσκωμα του ενδιαφέροντος. Οπως ξεφούσκωσαν και ισοπεδώθηκαν τα «Θεατρικά Επαθλα», όταν από ένα και περίοπτο «Κοτοπούλη» έγιναν καμιά σαρανταρέα -και απονέμονται και σε… σαρανταρέα Χ 2. Διάλειμμα τώρα το «Υποβολείο». Για κάνα δυο Κυριακές και κάνα δυο βουτιές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή