Βερολίνο, ο τελικός προορισμός

Βερολίνο, ο τελικός προορισμός

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οσο πλησιάζει το Φεστιβάλ της Βενετίας τόσο απομακρύνονται οι πιθανότητες να συμμετάσχει στο επίσημο πρόγραμμα ο Θόδωρος Αγγελόπουλος με τη νέα του ταινία «Το λιβάδι που δακρύζει», αν και ο διευθυντής Μόριτζ ντε Χάλντεν την αναμένει ως μία από τις σημαντικές στιγμές του φετινού διαγωνιστικού τμήματος. H Μόστρα αρχίζει σε περίπου ένα μήνα (27 Αυγούστου) αλλά ο Ελληνας σκηνοθέτης έχει ακόμη αρκετή δουλειά μπροστά του. H επεξεργασία του ήχου είναι ένα ακανθώδες, σύνθετο και χρονοβόρο πρόβλημα, καθώς η ταινία διαδραματίζεται απαρχές και μέσα του 20ού αιώνα και πρέπει να απομονωθεί οτιδήποτε παραπέμπει σε νεότερες εποχές. Τον Αύγουστο, ο Θ. Αγγελόπουλος θα κάνει ένα υποχρεωτικό διάλειμμα για να προεδρεύσει στην κριτική επιτροπή του πρώτου κινηματογραφικού Φεστιβάλ Κοπεγχάγης. Του ζήτησαν να εγκαινιάσει το νέο θεσμό, εκείνος απεδέχθη και είναι πολύ δύσκολο πλέον να αρνηθεί αν και βλέπει τις ημερομηνίες να πιέζουν.

Πρεμιέρα σε 4 χώρες

Το Βερολίνο θα είναι μάλλον ο τελικός προορισμός της νέας παραγωγής. Αν «Το λιβάδι που δακρύζει» προβληθεί στην ερχόμενη Μπερλινάλε, θα είναι η πρώτη φορά που ο Ελληνας δημιουργός θα εμφανιστεί στο διεθνές αυτό φεστιβάλ, διεκδικώντας τη Χρυσή Αρκτο. H ταινία φιλοδοξεί να κάνει ταυτόχρονα την πρεμιέρα της σε τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες: Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα και Γερμανία.

Το πρώτο μέρος της φιλόδοξης τριλογίας (θα συνεχιστεί με το «Τρίτο φτερό» και θα ολοκληρωθεί με την «Αδύνατη επιστροφή») υπερέβη ήδη τον ογκώδη, για τα ελληνικά δεδομένα, προϋπολογισμό των 1,7 δισ. δρχ. Τα γυρίσματα άρχισαν τον περασμένο χειμώνα στη λίμνη Κερκίνη και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τελείωσαν τον Ιούνιο, με τον καιρό να δημιουργεί απανωτές καθυστερήσεις λόγω «ανεπιθύμητης» ηλιοφάνειας. H τριλογία καλύπτει μέσα από την ιστορία μιας γυναίκας και ενός έρωτα, την ελληνική ιστορία του 20ού και των αρχών του 21ου αιώνα. «Μέσα από αυτήν τη διαδρομή προσπαθώ να δω ό,τι μου έμεινε σαν γεύση από τον περασμένο αιώνα. Τι απέγιναν τα κινήματα, οι ιδέες, οι συγκρούσεις, η κίνηση των ανθρώπων και με τι αρχίζει ο 21ος», είχε δηλώσει στο παρελθόν ο σκηνοθέτης. Το «Λιβάδι που δακρύζει» ξεκινά από την Οδησσό, το 1919, με την είσοδο του Κόκκινου Στρατού και φθάνει έως το 1949. Μια ερωτική ιστορία και ταυτόχρονα μια ελληνική τραγωδία (με σαφή αναφορά στον Θηβαϊκό Κύκλο). Κεντρικά πρόσωπα είναι ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που γνωρίζονται, 5 και 3 ετών. Χωρίζουν όταν ο άντρας φεύγει για την Αμερική και η γυναίκα συνεχίζει την πορεία της? μια πορεία επίπονη με συλλήψεις και φυλακίσεις.

Το επόμενο σχέδιο

Ο σκηνοθέτης έχει επενδύσει πολλά στους δύο πρωταγωνιστές του, νέους ηθοποιούς, την Αλεξάνδρα Αϊδίνη και τον Νίκο Πουρσανίδη. H γυναίκα κυριαρχεί και είναι η δεύτερη φορά, μετά την «Αναπαράσταση», που ο σκηνοθέτης στηρίζει την ταινία του σε γυναικείο πρόσωπο. H επόμενη επιλογή του Θόδωρου Αγγελόπουλου μπορεί να μην είναι όμως το αναμενόμενο β΄ μέρος της τριλογίας, το «Τρίτο φτερό». O μεγάλος προϋπολογισμός απαιτεί διαφορετική οργάνωση της παραγωγής και ο σκηνοθέτης επεξεργάζεται παράλληλα δύο διαφορετικά και εντελώς ανεξάρτητα μεταξύ τους «σενάρια». Το πρώτο διαδραματίζεται ολόκληρο στην Αθήνα και θα έχει ως πρωταγωνιστές τον Χάρβεϊ Καϊτέλ και τη Μισέλ Φάιφερ, ενώ το δεύτερο αφορά την Κύπρο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή