Με ελπίδες στην Μπερλινάλε

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την Ελλάδα παρούσα, όπως αναμενόταν, ανακοινώθηκε ο βασικός κορμός του διαγωνιστικού τμήματος της 54ης «Μπερλινάλε» (5 – 15 Φεβρουαρίου, έναρξη με το «Παγερό βουνό» του Αντονι Μινγκέλα). Χθες δημοσιοποιήθηκαν οι 18 από τις 22 ταινίες που θα διεκδικήσουν τη Χρυσή και την Αργυρή Αρκτο (ο πλήρης κατάλογος θα δοθεί στη δημοσιότητα στις 26 Ιανουαρίου). Φέτος, η παρουσία του Θόδωρου Αγγελόπουλου με το «Λιβάδι που δακρύζει», πρώτο μέρος της τριλογίας που διατρέχει την ταραγμένη ελληνική ιστορία του προηγούμενου αιώνα, αναζωπυρώνει τις ελπίδες του ελληνικού σινεμά. Υπενθυμίζουμε ότι τα τρία τελευταία χρόνια είχαμε δύο Ελληνες δημιουργούς στο διαγωνιστικό τμήμα του Βερολίνου, τον Φίλιππο Τσίτο («My sweet home») το 2001 και τον Κωνσταντίνο Γιάνναρη («Δεκαπενταύγουστος») ένα χρόνο αργότερα. «Το λιβάδι που δακρύζει» θα βρεθεί αντιμέτωπο με ταινίες που φέρουν σκηνοθετικές υπογραφές όπως: του Τζον Μπούρμαν, του Κεν Λόουτς, του Πατρίς Λεκόντ, του Ερίκ Ρομέρ. Αξίζει να μείνουμε λίγο περισσότερο στην τελευταία παραγωγή του Ρομέρ, καθώς, όπως είναι γνωστό, ο βετεράνος Γάλλος δημιουργός επέλεξε για τον γυναικείο πρωταγωνιστικό ρόλο του «Triple Agent» μία Ελληνίδα ηθοποιό, την Κατερίνα Διδασκάλου.

Στις 12 Φεβρουαρίου

Η προβολή της νέας ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου υπογραμμίζεται στο επίσημο δελτίο Τύπου της «Μπερλινάλε», καθώς οι διοργανωτές είναι σαφές πως ποντάρουν στη διάσημη ελληνική υπογραφή, όπως και σε υπογραφές αυτού του βεληνεκούς (δεν είναι τόσο πολλές, ούτως ή άλλως). H διήγηση στο «Λιβάδι που δακρύζει» αρχίζει με τον ξεριζωμό μιας οικογένειας Ελλήνων από την Οδησσό του 1919. O Θόδωρος Αγγελόπουλος ξετυλίγει τη δύσκολη ιστορία των πρωταγωνιστών του (τους υποδύονται οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Νίκος Πουρσανίδης, Γιώργος Αρμένης κ.ά.) έως το τέλος του εμφυλίου. H ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη θα προβληθεί στις 12 Φεβρουαρίου, στις 7.30 το απόγευμα, λίγο πριν από την εκπνοή του Φεστιβάλ. Για την ίδια ημέρα έχει προγραμματιστεί και η έξοδος της στις ελληνικές αίθουσες.

Ενα άλλο κομμάτι της ιστορίας απασχολεί τον Τζον Μπούρμαν («Country of my Skull»). Μία λευκή Νοτιοαφρικανή δημοσιογράφος κι ένας έγχρωμος Αμερικανός δημοσιογράφος έρχονται πιο κοντά με φόντο τη ζωντανή μνήμη του απαρτχάιντ. O Κεν Λόουτς στο «Ae Fond Kiss» παραμένει πιστός στην ευαίσθητη κοινωνικά θεματολογία του, καθώς κινηματογραφεί τον έρωτα ανάμεσα σε μία καθολική γυναίκα κι έναν Πακιστανό μετανάστη στη Γλασκώβη. Δύο παγκόσμιες πρεμιέρες από τη Σκανδιναβία αναμένονται με ενδιαφέρον: στο «Daybreak» του Σουηδού BjorRunge, ένα και μόνο απόγευμα αλλάζει τη ζωή τεσσάρων φίλων, ενώ ο Νορβηγός συνάδελφός του Χανς Πέτερ Μόλαντ μάς παρουσιάζει την οδύσσεια ενός νέου Βιετναμέζου που προσπαθεί να βρει τον Αμερικανό πατέρα του («Beautiful Country»). Τριπλή γαλλική παρουσία με τον Πατρίς Λεκόντ («Confidences trop intimes», κωμωδία), τον Ερίκ Ρομέρ («Triple Agent», πολιτικό θρίλερ) και του Σεντρίκ Καν (διασκευή της ταινίας του Ζορζ Σιμενόν «Red Lights»). Οι Ιταλοί θα εκπροσωπηθούν από το «Primo Amore» του Ματέο Γκαρόνε ενώ το αμερικανικό σινεμά δίνει «το παρών» με το «Monster» της πρωτοεμφανιζόμενης Πάτι Τζένκινς: η αληθινή ιστορία μιας πόρνης που εκτελέστηκε το 2002 για τη δολοφονία επτά αντρών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή