Ψηφιακή ξενάγηση στις Αιγές Βεργίνας

Ψηφιακή ξενάγηση στις Αιγές Βεργίνας

1' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια ξενάγηση μπροστά στην κάμερα από τον αείμνηστο Μανόλη Ανδρόνικο στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας και στα εντυπωσιακά ευρήματα που έμελλε να δώσει η ανασκαφή του το 1978, αποτελεί μοναδική εμπειρία. Μια γεύση από αυτήν μπορεί πλέον να πάρει κανείς, αρκεί να αποκτήσει τον ψηφιακό δίσκο «Βεργίνα: ψηφιακή διαδρομή στις Αιγές» που εξέδωσε και κυκλοφορεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρόταση ψηφιακής ξενάγησης στο τοπίο, την ιστορία, τα μνημεία και τις τέχνες (ζωγραφική, μεταλλοτεχνία, μικρογραφία) της παλαιάς πρωτεύουσας του Μακεδονικού Βασιλείου.

Το CD -ROM της Βεργίνας αποτελεί το πρώτο μιας σειράς που ετοιμάζει το ΑΠΘ σε αρχαιολογικούς χώρους της Μακεδονίας όπου έχουν πραγματοποιηθεί πανεπιστημιακές ανασκαφές. «H ξενάγηση μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή δεν υποκαθιστά βεβαίως την επίσκεψη στο χώρο. Μπορεί ωστόσο και συνιστάται να χρησιμοποιηθεί είτε ως στοιχείο προετοιμασίας γι’ αυτήν, είτε ως τρόπος εμπέδωσης μετά από αυτήν», υπογραμμίζει η καθηγήτρια Αρχαιολογίας κ. Χρυσούλα Σαατσόγλου – Παλιαδέλη, που είχε την εποπτεία της ψηφιακής έκδοσης.

Η ψηφιακή διαδρομή στη Βεργίνα, διάρκειας 150 λεπτών, ξεκινάει με την ξενάγηση του καθηγητή Μανόλη Ανδρόνικου στον Μακεδονικό τάφο, στο θέατρο, όπου εξηγεί τη δολοφονία του Φιλίππου από τον Παυσανία και στην ασπίδα του Φιλίππου. Εικονογραφικό υλικό μέσα από έξι ενότητες δίνουν πληροφορίες για την ιστορία, το ιστορικό της ανασκαφής- από την έναρξή της το 1938 ώς σήμερα- τα μνημεία, τις τέχνες και τη βιβλιογραφία. H μουσική επένδυση είναι του Σταύρου Ξαρχάκου ενώ η ξενάγηση από τον καθηγητή M. Ανδρόνικο προέρχεται από την ταινία της Αννας Κεσσίσογλου «Βεργίνα» (1985).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή