ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αστοχίες το αφιέρωμα της «Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» στον Καβάφη που είδαμε στο Μέγαρο. Κατ’ αρχάς η επιλογή του Μηνά Χατζησάββα -και με μούσι!- ως Καβάφη. Ε, όχι! Κι άλλα πολλά τα φάλτσα, αγαπητέ Θέμη Μουμουλίδη…

Εκθαμβωτικός, συγκινητικός, συναρπαστικός και πληθωρικός, πληθωρικός! Ο χοροθεατρικός «Ταξιδιώτης του χειμώνα» του Κωνσταντίνου Ρήγου, από την Οκτάνα του και το ΚΘΒΕ στο θέατρο «Χώρα». Αυτό είναι! Χρόνια τριγύριζε στο νου αυτή η διαπίστωση χωρίς να αποκρυσταλλώνεται σε μια λέξη, μια φράση. Και την είδα διατυπωμένη από τον συγγραφέα και κριτικό λογοτεχνίας Δημοσθένη Κούρτοβικ, στα «Νέα»: «H αναίσθητη φυσικότητα με την οποία γράφονται σήμερα μυθιστορήματα»! «Δηλώνει κανείς ότι γράφει ένα μυθιστόρημα όπως θα έλεγε ότι βάφει το εξοχικό του ή ότι πλένει το αυτοκίνητό του»… Η αναίσθητη φυσικότητα! Αρχισε να το μαγαρίζει κι αυτό το βραβείο… Αναμενόμενο, θα πεις. Ηταν δυνατό να μη συμβεί κι εκεί, εκείνου χοροστατούντος; 20 και μία μείνανε. Να τελειώνουμε. Δεν αντέχεται φέτος, δεν αντέχεται.

Ραδιοφωνικώς, πάντως, εγώ βρίσκω καταφυγή κάθε πρωί στον Κωνσταντίνο Τζούμα, στον «Εν λευκώ». Οαση. Τα βάζει ωραιότατα και με τους δημοσιογράφους που «δεν παίρνει φωτιά ο πισινός τους» να ανακαλύπτουν και να ενημερώνουν το κοινό για ό,τι καινούργιο.

Ακόμα και η λίγο παλιομοδίτικη εμμονή του στον «κοσμοπολιτισμό» έχει το γούστο της. Μόνη καταφυγή στην καφρωδία των ημερών: Τζούμας! Επιτέλους! Θα μπορέσουμε να απολαύσουμε τα τραγούδια του Θανάση Παπακωνσταντίνου σ’ ένα χώρο ταιριαστό, κι όχι στριμωγμένοι στις παιδικές καρεκλίτσες των ντουμανιασμένων «μουσικών σκηνών» -πολυτελείας ή… κάζουαλ- που μας έχουν κατακλύσει. Ο ποιητικός όσο και σκωπτικός, ο πηγαίος όσο και «υπερβατικός» αυτός τραγουδοποιός, από τους ουσιαστικότερους των καιρών μας, κατέρχεται εκ Λαρίσης κι αρχίζει από αύριο, και για πέντε Δευτερότριτα, εμφανίσεις στο θέατρο «Χώρα». Μαζί του στο τραγούδι η εξαιρετική ηθοποιός και τραγουδίστρια Μάρθα Φριτζήλα (Φόνισσα, Γέρμα, Η νύχτα του τράγου κ.ά.) και άλλοι δέκα μουσικοί. Ορχήστρα ολόκληρη! Μην το χάσετε.

Μόλις τώρα συνήλθα από τη φλυαρία του Κυρίου Βουλγαράκη, διψασμένου προέδρου του «Ελληνικού Φεστιβάλ», που επί δυόμισι ώρες μάς ανακοίνωνε προ εβδομάδων τα προγράμματα Φεστιβάλ Επιδαύρου και Ηρωδείου, με ανάλυση τραγωδιών άμα τε και συναυλιών ενίοτε.

Κι ένας πανικός «να γλεντήσουμε!», ένα άγχος «για γλέντι!», άλλο πράμα. Εξ ου και τραγούδι με τη σέσουλα στο Ηρώδειο. Αυστηρός και σφιχτός όμως στην περίπτωση του Θόδωρου Τερζόπουλου, που επειδή τον θεωρούσε προτεινόμενο για δύο σκηνοθεσίες φέτος στα φεστιβάλ, τον έκοψε εντελώς. Δύο, όμως, σκηνοθεσίες εγκρίθηκαν για τον Σπύρο Ευαγγελάτο – Επίδαυρος και Λυρική. (Τρεις, δηλαδή, αν προστεθεί κι αυτή που θα κάνει με Χορικά στην Ολυμπία για τα βραβεία «Κότινος» της Πολιτιστικής.) Και 4 από τις 10 μεταφράσεις αρχαίου δράματος που θα παιχτούν φέτος (το 40%) εγκρίθηκαν για τον -μα φυσικά! Φυσικότατα! Ωρε γλέντια, Κύριε Πρόεδρε! Τι να προκάμετε κι εσείς! Από ‘δω το αίτημα της συμπατριώτισσάς σας Ηγέτιδος Μουκίου για Λαρισαίο «Φιλοκτήτη», από εκεί η επιβολή πρωταγωνιστών της αρεσκείας σας σε κάποιες παραστάσεις της Επιδαύρου…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή