ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αμερική του δράματος, Ευρώπη της φόρμας

Το αμερικανικό σινεμά των χαμηλών τόνων και των σπουδαίων ερμηνειών είναι ο κυρίαρχος της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας. Το «Σκοτεινό ποτάμι» του Κλιντ Ιστγουντ κερδίζει, τουλάχιστον, τις εντυπώσεις. Είναι ένα δράμα που εξυφαίνεται μεθοδικά στον καμβά ενός αστυνομικού θρίλερ και ξεχωρίζει για τις ερμηνείες. O Σον Πεν, ο Τιμ Ρόμπινς και η Μάρσια Γκέι Χάρντεν (υποψήφιοι και οι τρεις για Οσκαρ) δεσπόζουν μπροστά στο φακό του πάλαι ποτέ πιστολέρο Ιστγουντ. Ακολουθούν δύο φιλμ, με έμφαση στη φόρμα, τα οποία ξανακάνουν επίκαιρο το πρόσφατο παρελθόν του ευρωπαϊκού σινεμά. O νεαρός, εν έτει 1987 που γυρίστηκε το «Epidemic», Λαρς φον Τρίερ, τολμηρός και χαοτικός, σκηνοθετεί έναν ασπρόμαυρο εφιάλτη με τη γηραιά Ευρώπη στον πανικό μιας επιδημίας. O στυλίστας Αντρέι Ζουλάφσκι υπογράφει μια μεταφυσική αλληγορία για το Καλό, το Κακό και την κόλαση, με ηρωίδα μια γυναίκα. Το «Μια γυναίκα δαιμονισμένη» προβάλλεται σε επανέκδοση. Την εβδομάδα συμπληρώνουν η αδιάφορη χολιγουντιανή κομεντί «Κορίτσια από σπίτι» και το κακό «Grind».