ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την είχα γνωρίσει στα ώριμα νιάτα της, δεκαετία του ’60. Θα ανεβάζαμε, λέει, ο «Μορφωτικός Σύλλογος Νέων Νέου Ψυχικού», τα «Οργισμένα νειάτα» του Οσμπορν κι εκείνη είχε κάνει τη μετάφραση του έργου για την παράσταση του Παπαμιχαήλ, με Ξένια και Χρονοπούλου. Νιάνιαρο εγώ, χαμένο στο τρακ, χτύπησα την πόρτα της. Με δέχτηκε με χαμόγελο, μου εμπιστεύθηκε το μοναδικό δακτυλόγραφο που είχε της μετάφρασής της (στα περιθώρια ήταν γραμμένες με το χέρι κάτι σαν ερμηνευτικές οδηγίες) και μου ευχήθηκε καλή επιτυχία κοιτώντας με όλο στοργή. Η Δέσπω Διαμαντίδου. Γαίαν ελαφρά.

Δεν έγραψα μέχρι τώρα σχεδόν τίποτα -μόνο κάτι νύξεις- περιμένοντας πρώτα αντιδράσεις από ειδήμονες. Και ιδού: πανεπιστημιακοί καθηγητές Φιλολογίας, αλλά και ολόκληρες σχολές, όπως το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Πάτρας. Ποιος Αισχύλος, λένε, και ποια τριλογία «Αχιλληίς» αποτελούμενη από τις τραγωδίες «Μυρμιδόνες», «Νηρηίδες» και «Φρύγες», όταν δεν σώζονται ούτε 70 στίχοι κι από τις τρεις μαζί! (Γιατρομανωλάκης). Θεωρούν δε «ύβρι» (Χουρμουζιάδης) ή και «τεράστιο σκάνδαλο» (Τσιτσιρίδης) την απόφαση του «Ελληνικού Φεστιβάλ» και του Θ.Ο. Κύπρου να ανεβάσουν στην Επίδαυρο ως έργο του Αισχύλου το σύνθεμα «Αχιλληίς» του Ηλία (Αισχύλου) Μαλανδρή. Δύσκολη η θέση του Κυρίου Προέδρου του Φεστιβάλ: από τη μία οι εύλογες ενστάσεις των ειδημόνων, από την άλλη ο Μάριος Φραγκούλης ως Αχιλλεύς… Ισμήνη ετοιμάζεται να παίξει η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, αμέσως μετά τις εκλογές.

Παράσταση βασισμένη στην «Ισμήνη» του Ρίτσου αλλά και στον πρόλογο της σοφόκλειας «Αντιγόνης». Ρίσκο; B Ρίσκο, λένε, για ηθοποιό που μόλις εγκατέλειψε τηλεοπτικούς «Σταύλους…». Μπορεί. Αλλά γίνεται βήμα πιο πέρα χωρίς ρίσκο; Εμένα ο τίτλος της παράστασης με χαλάει: «Εις μήνιν»! Εξυπνάδες. Η σκηνοθέτις Ράια Μουζενίδου αυτοπροσώπως παίζει την Κυρία Καπουλέτου, μάνα μητέρα μαμά της Ιουλιέτας, στο αθάνατο σαιξπηρικό μελόδραμα που έχει ανεβάσει στο θαυμαστό «Δίπυλο» θέατρό της, στου Ψυρρή. Εμφανίζεται ως Μαρία Παπαδοπούλου, που ίσως και να μην είναι ψευδώνυμο, καθότι και Μαρία και (σύζυγος Λευτέρη) Παπαδοπούλου.

Αντιθέτως, η Μαρινέλλα δεν πρόκειται τελικά να παίξει τη «Μάνα Κουράγιο» του Μπρεχτ ως κραουνάκειο μιούζικαλ στο Μέγαρο. Πολλά τα… απαιτούμενα από διάφορους συντελεστές και η «Πολιτιστική Ολυμπιάδα» δεν συγκατένευσε (αυτή τη φορά) να τσοντάρει – παρ’ όλες τις προσπάθειες του κ. Λαμπράκη, λαμπρού φαν της κυρίας Μαρινέλλας τα τελευταία χρόνια… Τι «φαν», ξετρελαμένος είναι με τη «μεγάλη κυρία του τραγουδιού μας» ο ηγέτης των μουσικών (και άλλων) μελάθρων μας. Σκόπευε μάλιστα να στείλει το μιούζικαλ και στο φεστιβάλ της Αβινιόν – με ουί! Αναλαβών το κουράγιο και μη πτοηθείς από τη ματαίωση της «Μάνας…», έβαλε και πάλι φέτος στο πρόγραμμα του Μεγάρου την κυρία Μαρινέλλα, στις ημερομηνίες που ήταν να παιχτεί η «Μάνα…» – από 29/3 ώς 5/4. Στον Ολυμπο των Μελάθρων μας βλέπω καθισμένο στον ουράνιο θρόνο τον Χρήστο Λαμπράκη-Δία (μπαγκέτα αντί κεραυνού στο χέρι) με τη Μαρινέλλα-Ηρα εκ δεξιών και τη Νόνικα Γαληνέα-Αθηνά εξ ευωνύμων. Επονται… μεγάλες ορχήστρες, μεγάλοι ερμηνευτές, Rising Stars, άλλοι θεοί, ημίθεοι, o κ. Βενιζέλος, ο κ. Ευθυμίου κ.λπ., κ.λπ., κ.λπ…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή