Αγνωστα συμφωνικά αριστουργήματα του Γκοσέκ

Αγνωστα συμφωνικά αριστουργήματα του Γκοσέκ

1' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H συμβολή της γαλλικής μουσικής και ιδιαιτέρως του συνθέτη Φρανσουά – Ζοζέφ Γκοσέκ στη διαμόρφωση αυτής που ορίστηκε ως μπετοβενική συμφωνία ήταν ανέκαθεν γνωστή στους μελετητές. Η πρόσφατη κυκλοφορία ηχογράφησης Συμφωνιών του συνθέτη σε υποδειγματικές ερμηνείες από το γνωστό σύνολο ιστορικών οργάνων Concerto Koel(Capriccio 67073) δίνει σήμερα την ευκαιρία σε κάθε φιλέρευνο φιλόμουσο να εκτιμήσει και να απολαύσει τη συναρπαστική αυτή μουσική.

Γεννημένος το 1734 στην Ολλανδία ο Γκοσέκ έφτασε έφηβος στο Παρίσι, όπου το 1760 εντυπωσίασε με την περίφημη Λειτουργία των Νεκρών. Το 1791, για την νεκρική πομπή του Μιραμπό, συνέθεσε πιθανώς το πρώτο πένθιμο εμβατήριο της Ιστορίας, αναπόφευκτο πρότυπο όσων ακολούθησαν: από την «Ηρωική» του Μπετόβεν ώς τον «Ζίγκφριντ» του Βάγκνερ.

Ο νέος δίσκος περιλαμβάνει τέσσερις από τις περίπου εξήντα Συμφωνίες του συνθέτη. Τα έργα καλύπτουν τέσσερις δεκαετίες μουσικής εξέλιξης: είναι, δηλαδή, σύγχρονα συνθέσεων του Γκλουκ, του Χάιντν, του Μότσαρτ αλλά και του Μπετόβεν. Η πρώτη από τις Συμφωνίες (αρ. 24) φανερώνει την εξοικείωση του Γκοσέκ με το τότε διεθνές ιταλικό ύφος, ενώ με τις έντονες εναλλαγές του προαναγγέλλει έργα του κινήματος «Θύελλα και ορμή». Η επόμενη, «Το Κυνήγι», διακρίνεται για τα πρωτότυπα εφέ, την μελωδικότητα και τη δύναμή της. Ακολουθεί η Συμφωνία Κοντσερτάντε για βιολί, φλάουτο και ορχήστρα από το μπαλέτο «Μίρτσα», το δημοφιλέστερο έργο του Γκοσέκ. Τελευταίο έργο του δίσκου και κορυφαίο της δημιουργίας του, η Συμφωνία για 17 υποσύνολα οργάνων (1809) δεν εκδόθηκε ποτέ όσο ζούσε ο συνθέτης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή