Νέες εκδόσεις

5' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Ιταλο Καλβίνο

Η είσοδος στον πόλεμο

μετ. Ανταίος Χρυσοστομίδης

εκδ. Καστανιώτη, σελ. 128 – 10 ευρώ

Ναρκισσευομένη, φιλόδοξη, πομπώδης, κατακτητική, η Ιταλία μπαίνει στον πόλεμο. Και ταυτοχρόνως είναι ανοργάνωτη, ανύποπτη, χωρίς ακριβή επίγνωση του τι πάει να κάνει. Μαθητής ακόμα του Γυμνασίου μόλις αρχίζει να μαθαίνει τη ζωή, ο Ιταλο Καλβίνο μαθαίνει ταυτόχρονα και τι σημαίνει πόλεμος μέσα από τα μικρά, καθημερινά, ασήμαντα και καθόλου ηρωικά γεγονότα. «H είσοδος στον πόλεμο» κινείται μεταξύ αυτοβιογραφίας και μυθοπλασίας. Αποτελείται από τρεις διαφορετικές ιστορίες που έχουν κοινό τους πρωταγωνιστή τον τόπο και την εποχή. Και είναι το τελευταίο ρεαλιστικό του έργο.

Τσρουγιά Σαλέβ

Αντρας και γυναίκα

μετ. Χρυσούλα Παπαδοπούλου

εκδ. Πατάκη, σελ. 424 – 22 ευρώ

Με ένα λόγο σχεδόν ψυχαναλυτικό, η Ισραηλινή συγγραφέας σκιαγραφεί τον δαίδαλο της σχέσης δύο συζύγων, της Νααμά και του Ούντι, των οποίων ο γάμος κεραυνοβολείται από το ίδιο χτύπημα που έκανε τα πόδια του Ούντι να παραλύσουν χωρίς προφανή ιατρικό λόγο. Πρόκειται για το συγκλονιστικό πορτρέτο ενός γάμου που κλυδωνίζεται, για μια ιστορία αγάπης γραμμένη, όπως παρατήρησε η γερμανική εφημερίδα Die Welt, με ψύχραιμο βλέμμα και μεγάλη καρδιά. Το βιβλίο έχει μεταφραστεί σε 17 γλώσσες και στη Γερμανία ξεπέρασε τα 1.000.000 αντίτυπα.

Στιγκ Ντάγκερμαν

Η ανάγκη μας για παρηγοριά

μετ. Μαργαρίτα Μέλμπεργκ

εκδ. Μελάνι, σελ. 44 – 7,50 ευρώ

«Υπάρχει μονάχα δυστυχία στο να μην αγαπιέσαι· υπάρχει θλίψη στο να μην αγαπάς. Ολοι μας σήμερα πεθαίνουμε από αυτή τη θλίψη». Κι ωστόσο, πίσω από «την αδιάκοπη κίνηση της θάλασσας και μέσα στο αδιάκοπο φύσημα του ανέμου, μπορώ να βαδίζω στο ακρογιάλι και αμέσως να νιώσω το φοβερό κάλεσμα που στέλνει η αιωνιότητα στην ύπαρξή μου». O Σουηδός Στιγκ Ντάγκερμαν πέθανε το 1954 σε ηλικία 31 ετών έχοντας ήδη αφήσει το στίγμα του στη λογοτεχνία της χώρας του.

Αlbert Sanchez Ρinol

Ψυχρό δέρμα

μετ. Στράτος Ιωαννίδης

εκδ. Bell, σελ. 240 – 14,50 ευρώ

Στην παγωνιά του Νότιου Ατλαντικού, ένα καράβι κατευθύνεται σε ένα χαμένο νησί στη μέση του Ωκεανού, εγκλωβισμένο ανάμεσα στο γκρίζο του ουρανού και της θάλασσας. Μεταφέρει έναν νεαρό μετεωρολόγο που, θέλοντας να ξεφύγει από το παρελθόν, θα μείνει εκεί για ένα χρόνο μελετώντας τους ανέμους. Οταν θα φτάσει θα διαπιστώσει, όμως, ότι ο προκάτοχός του έχει εξαφανιστεί και ότι ο φαροφύλακας, άνθρωπος βάναυσος και λιγόλογος, μοιάζει να μη στέκει στα καλά του. Κι όταν πέσει το πρώτο σκοτάδι θα γνωρίσει τον τρόμο, καθώς αμφίβια πλάσματα αναδύονται κάθε νύχτα από τα βάθη της θάλασσας.

Jesus Sanchez Adalid

O Λεγεωνάριος Φέλιξ ο Λουζιτανός

εκδ. Ενάλιος, σελ. 576 – 20,80 ευρώ

Αρχηγός του επίλεκτου σώματος των ιππέων που πολεμούν εναντίον των βαρβάρων στις παραδουνάβιες περιοχές, ο Φέλιξ ο Λουζιτανός θα γίνει μάρτυρας μιας αιματηρής στάσης που θα προκαλέσει την ανατροπή του αυτοκράτορα στη Ρώμη των μέσων του 3ου μ.Χ. αιώνα. O νέος ελέω στρατού αυτοκράτωρ Δέκιος, αυστηρός αλλά δίκαιος άνδρας, που ονειρεύεται να ξαναδώσει στη Ρώμη την παλιά της αίγλη, θα στείλει τον Φέλιξ στην Καρχηδόνα ως διοικητή της ρωμαϊκής λεγεώνας. Στην παράξενη αυτή χώρα ο Φέλιξ θα γνωρίσει τη γυναίκα της ζωής του και θα έρθει σε επαφή με τη μισητή θρησκεία των χριστιανών η οποία έχει αρχίσει να απειλεί τα θεμέλια της αυτοκρατορίας.

ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ

Β. Ατσαλος

Φιλολογικά ανάλεκτα

University Studio Ρress

σελ. 220 – 18 ευρώ

Ο τόμος περιλαμβάνει άρθρο, στο οποίο επιχειρείται να επισημανθούν οι τύχες και οι περιπέτειες που είχαν τα αρχαία κείμενα από την ώρα της δημιουργίας τους μέχρι να φτάσουν ώς εμάς και να τονιστούν οι ποικίλοι παράγοντες -τεχνικοί, οικονομικοί, πολιτιστικοί και πολιτικοί- που επηρέασαν τη διάδοση, τη φθορά ή την απώλειά τους. Περιλαμβάνει ακόμα τέσσερα κείμενα στα οποία συνοπτικά μελετώνται οι αρχές της ελληνικής ιστοριογραφίας, οι λογογράφοι, ο Ηρόδοτος, ο Ξενοφώντας και ο Λουκιανός. Επίσης περιέχει μια δοκιμή διδασκαλίας ενός σύντομου απλού κειμένου από μετάφραση και, τέλος, δύο δημοσιεύματα με πλούσιο γλωσσικό και μετρικό σχολιασμό για ποιήματα που έχουν γραφεί σε εποχή μεταγενέστερη, αλλά προκαλούν ενδιαφέρον για την αρχαιότροπη μορφή τους.

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Βασίλης Κάλφας

Φιλοσοφία και Επιστήμη στην αρχαία Ελλάδα

εκδ. Πόλις, σελ. 329

Το βιβλίο παρακολουθεί την παράλληλη ανάπτυξη και την αλληλεπίδραση φιλοσοφίας και επιστήμης στην αρχαία Ελλάδα. Προσπαθεί να προσδιορίσει με ποιον τρόπο κατοχυρώνει την αυτονομία της η αρχαία ελληνική επιστήμη, τι είδους σχέσεις διατηρεί με τη φιλοσοφία, αλλά και πώς οριοθετείται από τις διαδεδομένες ψευδοεπιστήμες (αστρολογία και ονειροκριτική). H ιστορική περίοδος που καλύπτει ξεκινά από τα χρόνια του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη και φθάνει μέχρι το τέλος της ελληνικής αρχαιότητας. Φιλοδοξία του βιβλίου είναι να φέρει στο προσκήνιο εκείνες τις ιδιαίτερες περιστάσεις κατά τις οποίες παρατηρείται ένταση ανάμεσα στους κλάδους της γνώσης, ενώ αναδεικνύεται η σημασία του καθορισμού των σχέσεων επιστήμης και φιλοσοφίας.

ΜΥΘΟΣ

Μarianne McDonald

H ελληνική μυθολογία στην κλασική όπερα

μετ. Γιώτα Ποταμιάνου

εκδ. Περίπλους, σελ. 390 – 29 ευρώ

Η διεθνούς φήμης καθηγήτρια κλασικών σπουδών Μάριαν ΜακΝτόναλντ αποκαλύπτει τους ποικίλους τρόπους με τους οποίους η ευρωπαϊκή όπερα έχει διασκευάσει το αρχαίο ελληνικό και λατινικό έπος και την τραγωδία. Στη μελέτη της αναλύει οκτώ σημαντικές όπερες: «H επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα του» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι, «Διδώ και Αινείας» του Χένρι Πέρσελ, «Ιδομενεύς, βασιλιάς της Κρήτης» του Μότσαρτ, «Οι Τρώες» του Εκτορ Μπερλιόζ, «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους, «Οιδίπους βασιλιάς» του Ιγκόρ Σταβίνσκι, «Το Γκόσπελ στον Κολωνό» των Λι Μπρόιερ και Μπομπ Τέλσον και «Μήδεια» του Μίκη Θεοδωράκη.

ΠΟΙΗΣΗ

Εκτωρ Κακναβάτος

Βραχέα και μακρά

εκδ. Αγρα, σελ. 95 – 9,50 ευρώ

«Ο ποιητής είναι το υποκείμενο ενός παραληρήματος που εκπορεύεται από την αναντιστοιχία πραγματικότητας και γλώσσας». Στα «Βραχέα και μακρά», ο Εκτωρ Κακναβάτος συγκεντρώνει ποιητικά αποφθέγματα για την ποίηση, τη γλώσσα και τον λόγο. Στο βιβλίο αυτό ο μεγάλος υπερρεαλιστής ποιητής συνενώνει την ποίηση με τα μαθηματικά, με τη φιλοσοφία, την ιστορία και τις θεωρίες του χάους.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Αrlette Farge

H γεύση του αρχείου

μετ. Ρίκα Μπενβενίστε

εκδ. Νεφέλη, σελ. 142 – 13,50 ευρώ

Με οδηγό τις αντιλήψεις του Μισέλ Φουκώ για τον χαρακτήρα του αρχείου, η Γαλλίδα ιστορικός Arlette Farge προτείνει μια νηφάλια ισορροπία ανάμεσα στην κοινωνική ιστορία και στις τεχνικές με τις οποίες οι ιστορικοί προσδίδουν πλοκή στο αρχειακό υλικό. Το αρχείο έχει γούστο, έχει μια ομορφιά που προκαλεί την επιθυμία όσων λόγω εκπαίδευσης ή από κλίση επιμένουν να ξαφνιάζονται από το παρελθόν. Το αρχείο έχει, τέλος, γεύση καθώς η σωματική προσέγγιση του υλικού ξυπνάει όλες τις αισθήσεις: το πιάνεις στα χέρια, το διατρέχεις με τα μάτια, αναπνέεις την παλιά σκόνη πάνω στο δέρμα και στο χαρτί, αποκτάς υπερευαισθησία στους ήχους που διακόπτουν το θρόισμα των σελίδων οι οποίες γυρίζουν.

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Βασίλειος Κρουστάλλης

Η περιπέτεια της όρασης

εκδ. Νήσος, σελ. 272 – 15 ευρώ

Το βιβλίο με πλοκή αστυνομικού μυθιστορήματος παρουσιάζει μια συνεκτική περιγραφή των διεργασιών που οδηγούν στην αντίληψη και αναγνώριση αντικειμένων μέσω της όρασης. Στηρίζεται σε πορίσματα της νευροφυσιολογίας, της υπολογιστικής όρασης του κλάδου της τεχνητής νοημοσύνης και της ψυχολογίας της αντίληψης.

ΘΕΑΤΡΟ

Αντον Τσέχωφ

Ο Βυσσινόκηπος

μετ. Ερρίκος Μπελιές

εκδ. Κέδρος, σελ. 99 – 10 ευρώ

Η γοητεία του έργου έγκειται σε ένα απροσδιόριστο άρωμα, που για να το νιώσεις πρέπει να προκαλέσεις το άνοιγμα του λουλουδιού, όχι βίαια όμως, γιατί το λουλούδι θα μαραθεί. Οι ήρωες στο «Βυσσινόκηπο» είναι, όπως όλοι οι τσεχωφικοί ήρωες, καλοί και συνεπείς μέσα στη μετριότητά τους, και εγκλωβισμένοι μέσα σε έναν κόσμο που πεθαίνει ενώ αυτοί δεν είναι σε θέση να το αντιληφθούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή