ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στο προσκήνιο τρεις κωμικοί νέας γενιάς

Το πιο διασκεδαστικό από τα κινηματογραφικά είδη, η κωμωδία, δεν ευτυχεί πάντα στις παραγωγές των μεγάλων στούντιο. Ισως επειδή δεν αρκεί να πάρεις ακριβοπληρωμένους σταρ και να τους δώσεις ένα σενάριο με μερικές αστείες ατάκες. Σε κάθε κινηματογραφική περίοδο, αναδείχθηκαν γενιές κωμικών, που το χαρακτηριστικό τους ήταν μια αίσθηση αδελφότητας. Συχνά, οι καλύτεροι κωμικοί ήταν στενοί φίλοι ή συνεργάζονταν σε stand up comedy show. Την τελευταία φορά που αυτό ήταν αρκετά εμφανές, ήταν στις αρχές του ’80, με τον Μπιλ Μάρεϊ, τον Τζον Μπελούσι και τον Τσέβι Τσέις, ενώ αργότερα, μια πιο αδύναμη κωμική περίοδος χαρακτηρίστηκε από τον Μάικ Μάγιερς, τον Ανταμ Σάντλερ και τον Ντάνα Κάρβεϊ. Το χαρακτηριστικό όλων τους ήταν ότι είχαν περάσει από το Saturday Night Live, το τηλεοπτικό σόου, που ανέθρεψε γενιές κωμικών και τροφοδότησε τον κινηματογράφο με ταλέντα.

Κωμική αδελφότητα

Η πιο πρόσφατη γενιά κωμικών, εκτός από τη θητεία στο Saturday Night Live ή σε άλλα αντίστοιχα σόου της τηλεόρασης, δίνει περισσότερο από ποτέ την αίσθηση της κωμικής αδελφότητας. Μέσα στον Σεπτέμβρη θα δούμε τρεις από αυτούς τους κωμικούς νέας γενιάς, τον Γουίλ Φέρελ, τον Βινς Βον και τον Στιβ Κάρελ, ονόματα, που μπορεί ακόμη να είναι άγνωστα στον πολύ κόσμο. Οχι όμως για πολύ. Είναι τρεις από τους «βασικούς» της ομάδας κωμικών που αυτή τη στιγμή ελέγχει απόλυτα την κινηματογραφική παραγωγή γέλιου στο Χόλιγουντ. Στο Frat Pack, όπως έχει ονομαστεί η ομάδα από τη συμμετοχή των περισσότερων στην ταινία κολεγιακής αδελφότητας του 2003 «Σχολικές αναμνήσεις», που θεωρείται πλέον καλτ, συμμετέχουν έξι βασικοί «παίκτες». Ο Γουίλ Φέρελ, ο Βινς Βον, ο Τζακ Μπλακ, ο Μπεν Στίλερ και οι αδελφοί Λουκ και Οουεν Γουίλσον, έχουν συχνά μαζί τους τον Στιβ Κάρελ και τον Πολ Ραντ, ενώ έχουν και την εκτίμηση των κωμικών της αμέσως προηγούμενης γενιάς, όπως ο Τζιμ Κάρεϊ και ο Μάικ Μάγιερς. Οι συμμετοχές των περισσότερων μελών του Frat Pack στις ταινίες των άλλων μελών (πολλές φορές χωρίς καν να αναφέρονται στους τίτλους) είναι τόσο πολλές που χάνει κανείς τον λογαριασμό.

Οι νέες τους ταινίες

Ηδη από την Πέμπτη προβάλλεται η «Μάγισσα» με τη Νικόλ Κίντμαν, που έχει στο πλευρό της τον Γουίλ Φέρελ. Είναι ο πρώτος από την ομάδα των νέων κωμικών, που ξεχώρισε, με μεγάλες επιτυχίες στην Αμερική, αν και το χιούμορ του δεν έχει πιάσει ακριβώς στο κοινό του υπόλοιπου κόσμου. Ο 38χρονος Φέρελ, έκανε την πρώτη του προσωπική επιτυχία πριν από δύο χρόνια, με το «Ξωτικό των Χριστουγέννων». Το «Anchorman», που ατυχώς δεν είδαμε στις ελληνικές οθόνες (αλλά κυκλοφορεί σε DVD) είναι το μεγαλύτερο σκορ του Φέρελ και η ταινία που τον έκανε περιζήτητο σε κάθε εκδοχή του χιούμορ. Ηδη πρωταγωνίστησε στο «Melinda & Melinda» του Γούντι Αλεν, ενώ ακολουθούν η κινηματογραφική εκδοχή του μιούζικαλ «The producers» του Μελ Μπρουκς και η νέα κωμωδία του Ντέιβιντ Μάμετ «Joan of Bark: The dog that saved France».

– Ο 35χρονος και πανύψηλος (1.96μ.) Βινς Βον, που πρωταγωνιστεί στους «Γαμο…μπελάδες» μαζί με τον Οουεν Γουίλσον στους ρόλους δύο ρεμαλιών, που ψαρεύουν γυναίκες σε δεξιώσεις γάμων, άρχισε ως κωμικός αλλά τα στούντιο τον ήθελαν ηθοποιό περιπετειών και ρομαντικό πρωταγωνιστή. Ετσι, έπαιξε στο «Τζουράσικ Παρκ: Ο χαμένος κόσμος», το «Κελί» με την Τζένιφερ Λόπεζ και το ριμέικ του «Ψυχώ», χωρίς ποτέ να γίνει πραγματικός σταρ. Οταν ετοιμάζονταν οι «Σχολικές αναμνήσεις» το στούντιο δεν τον ήθελε, επειδή δεν τον θεωρούσαν αστείο. Τώρα πια έχει το αντίθετο πρόβλημα. Οι «Γαμο…μπελάδες», που πήγαν στο νούμερο ένα του αμερικανικού box office, ενώ ήδη προβάλλονταν μία εβδομάδα στις αίθουσες, έχουν φτάσει μέχρι τώρα τα 188 εκατομμύρια δολάρια κέρδη, και έχουν γίνει η πιο επιτυχημένη ενήλικη κωμωδία στα χρονικά των ταμείων.

– Τέλος, ο 42χρονος Στιβ Κάρελ είχε την πιο ανέλπιστη εκτίναξη με το «Παρθένος ετών 40». Παρότι έχει το πιο κωμικό παρουσιαστικό απ’ όλους (σφιχτό χαμόγελο, κολλημένη χωρίστρα, κοντή φιγούρα), δεν είχε καταφέρει την προσωπική επιτυχία στον κινηματογράφο. Ο «Παρθένος ετών 40» με τον Κάρελ να υποδύεται ό,τι λέει ο τίτλος, αλλά σε μια κωμωδία με χιούμορ και χωρίς χυδαιότητα, υπήρξε μια επιτυχία πρωτοφανής για ταινία χωρίς σταρ. Δύο συνεχείς εβδομάδες στο νούμερο ένα του box office και εισπράξεις πενήντα εκατομμυρίων δολαρίων είναι αρκετά για να κάνουν τους παραγωγούς να τού προτείνουν αμέσως τρεις ακόμη ταινίες επάνω του. Εκτός από το «Get smart» σε σενάριο του Μελ Μπρουκς, οι άλλες δύο ταινίες θα έχουν χιούμορ σε στιλ Frat Pack. Στο «Little miss sunshine» υποδύεται τις περιπέτειες ενός πατέρα που πάει με βανάκι την κόρη του σε καλλιστεία, ενώ στο «High T» θα δείξει τις παρενέργειες που παθαίνει ένας άντρας από υπερβολικές ενέσεις τεστοστερόνης.

Γράφουν οι ίδιοι τα αστεία που λένε

Η νέα ομάδα κωμικών, η ομάδα του Frat Pack και των φίλων της, φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει για αρκετό καιρό, καθώς έχει μεγάλη εμπειρία με το τι κάνει το κοινό να γελάει. Η πείρα των περισσότερων στην τηλεόραση, τους έχει διδάξει ότι τα λάθη πληρώνονται σε θεαματικότητα ή εισιτήρια, ενώ η ενασχόλησή τους με όλα τα στάδια μιας εμφάνισης, τους έχει κάνει εκτός από καλούς κωμικούς, και καλούς συγγραφείς. Γράφουν οι ίδιοι τα περισσότερα αστεία, ενώ διαλέγουν σκηνοθέτες, με τους οποίους έχουν συνεργαστεί στα τηλεοπτικά σόου. Οι νέοι κωμικοί θα μείνουν αρκετά στις πρώτες θέσεις του box office, εκτός αν αλλάξει η αντίληψη του κοινού για το χιούμορ και δεν μπορέσουν να προσαρμοστούν. Εκείνοι είναι όμως οι άνθρωποι που διαμόρφωσαν αυτό το χιούμορ, επομένως γιατί να μην το ξανακάνουν; Το χιούμορ του Frat Pack μοιάζει πάρα πολύ με εκείνο της stand up comedy, μόνο που τα αστεία αναφέρονται σε ιστορίες, που μπορούν να στηρίξουν ένα σενάριο, έστω κι αν χρησιμοποιεί παράδοξες καταστάσεις και εκκεντρικούς ήρωες.