Εικόνες αρχαίου θεάτρου ταξιδεύουν στην Κίνα

Εικόνες αρχαίου θεάτρου ταξιδεύουν στην Κίνα

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την «εξαγωγή» της ελληνικής τέχνης στο εξωτερικό συχνά την επωμίζονται οι ίδιοι οι καλλιτέχνες μας. Στέλνουν δείγμα της δουλειάς τους σε διεθνείς εκθέσεις και εκπροσωπούν τη χώρα μας, χωρίς συνήθως πολλές τυμπανοκρουσίες και επαίνους.

Ο ζωγράφος Δημήτρης Γρατσίας ανήκει σε αυτήν την κατηγορία δημιουργών. Τα τελευταία χρόνια δεν κάνει εκθέσεις στην Ελλάδα, αλλά προτιμά να δίνει το παρόν εκτός των συνόρων. H προσπάθειά του έχει βρει ενεργή ανταπόκριση, καθώς έχει εκθέσει πίνακές του σε πολλές ξένες διοργανώσεις και τώρα ετοίμασε τις βαλίτσες του μαζί με άλλους 14 Ελληνες εικαστικούς για τη 2η Μπιενάλε του Πεκίνου, που εγκαινιάστηκε χθες. Αργότερα θα παρουσιάσει έργα του στη Φλωρεντία και τη Ρωσία.

Θεατρική έμπνευση

Γεννημένος το 1937 στην Αθήνα, ο ζωγράφος αποφοίτησε από την ΑΣΚΤ με διπλώματα ζωγραφικής, διακοσμητικής, σκηνογραφίας και αφίσας καθώς και θεωρητικών και ιστορικών σπουδών. Αργότερα πήγε στο Λονδίνο και έκανε σπουδές κεραμικής στο Camden Arts Centre. Παράλληλα με την καλλιτεχνική του παρουσία έχει και διδακτικό έργο που μετρά σχεδόν 4 δεκαετίες. Τα τελευταία 7 χρόνια ήταν τακτικός καθηγητής βασικού σχεδίου στο Τμήμα Διακοσμητικής & Σχεδιασμού του TEI Αθήνας. Εχει στο ενεργητικό του 13 ατομικές εκθέσεις και συμμετοχή σε πολλές ομαδικές. Τα πρόσφατα έργα του κινούνται στο εκφραστικό πλαίσιο της εξπρεσιονιστικής ζωγραφικής. Οι πινελιές του είναι γεμάτες δυναμισμό και στις εικόνες του κυριαρχούν οι ανθρώπινες μορφές, που έχει εμπνευστεί από το θέατρο

«Υστερα από αρκετές εκθέσεις, πήρα την απόφαση πριν από περίπου μία δεκαετία ότι δεν με ενδιέφερε να πραγματοποιώ σε τακτά χρονικά διαστήματα ατομικές σε αθηναϊκές γκαλερί. Παρότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου με προσέγγισαν κάποιοι γκαλερίστες, αρνήθηκα. Αλλωστε τα έργα μου δεν είναι “ευπώλητα” και ταιριάζουν δύσκολα στο περιβάλλον που έχουν οι αίθουσες τέχνης. Προτίμησα να εμβαθύνω στα θέματα που δούλευα και να δοκιμάζω τις δυνάμεις μου σε εκθέσεις του εξωτερικού», υπογραμμίζει ο ζωγράφος στην «K».

H πρόσφατη θεματογραφία του Γρατσία αντλείται από ορισμένα έργα της αρχαίας δραματουργίας, κυρίως τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη και τους «Πέρσες» του Αισχύλου. «Είναι έργα που έχω παρακολουθήσει σε πολλά τους ανεβάσματα και έχω πια μια ιδιαίτερη σχέση. Κάθε φορά δημιουργούνται μέσα μου νέες εικόνες τις οποίες περνάω στον καμβά»

Επιστροφή

Ο καλλιτέχνης πιστεύει ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε σε διεθνές επίπεδο μια αργή, αλλά σταθερή επιστροφή στη ζωγραφική: «H τέχνη του χρωστήρα δεν χάνει τη δύναμή της, παρά το ότι υπάρχει πειραματισμός με άλλα μέσα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Μπιενάλε του Πεκίνου θα έχει κυρίως ζωγραφική».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή