Το ψηφιακό μέλλον της Θεσσαλονίκης

Το ψηφιακό μέλλον της Θεσσαλονίκης

3' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H αλλαγή κανονισμού, που δίνει τη δυνατότητα στις ταινίες ψηφιακής τεχνολογίας να συμμετάσχουν στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελεί ίσως την πιο ουσιαστική καινοτομία στον προσανατολισμό της νέας διοίκησης για την αναβάθμιση του θεσμού. Κατά τα άλλα, τα πρώτα «δείγματα γραφής στις προθέσεις και τα σχέδια» επαναδιατύπωσε χθες η νέα ηγεσία στην πιο πολυπληθή και πολύωρη συνέντευξη Τύπου που έχει δοθεί για ανακοίνωση προγράμματος. Από το πάνελ παρήλασαν δώδεκα περίπου άτομα (!) από τον νομάρχη Θεσσαλονίκης και τον αντιδήμαρχο Πολιτισμού ώς τον αντιπρόεδρο του Οργανισμού Επαγγελματικής Κατάρτισης -ένδειξη στήριξης της προσπάθειας της νέας διοίκησης να «συνδεθεί με τις πιο ζωντανές δυνάμεις της πόλης».

Ρrojects, masterclasses, Producers on the Move, Crossroads, είναι οι νέες λέξεις που κυριαρχούν πλέον στον θεσμό και συγκεκριμένα στις πρωτοβουλίες, οι οποίες, όπως επισήμανε η διευθύντρια κ. Δέσποινα Μουζάκη, «θα ενισχύσουν σημαντικά τη διεθνή θέση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα τη θέση του στην ευρύτερη περιοχή».

Βασικοί άξονες του νέου προσώπου του 46ου Φεστιβάλ είναι να αναπτυχθεί ένα «κίνημα εθελοντισμού στην πόλη», η σύνδεσή του με την πανεπιστημιακή κοινότητα και η εξακτίνωσή του προς τους δήμους, ακόμα και προς την Αθήνα. Ετσι η πρωτεύουσα θα πάρει μια γεύση από το κλίμα της έναρξης με το πρόγραμμα «το METPO σας ταξιδεύει στην κινηματογραφούπολη», όπου εκτός από δρώμενα θα αναμεταδοθεί η τελετή των εγκαινίων στον χώρο του μετρό.

Περισσότερα αφιερώματα

Επί της ουσίας, η φετινή διοργάνωση με περισσότερες ταινίες (240 έναντι 180 της περσινής) και μεγαλύτερη χρηματοδότηση, με τις Ημέρες Ανεξαρτησίας» αντί των Νέων Οριζόντων, «Ματιές στα Βαλκάνια», και το Balkan Fund, χωρίς να διαφέρει στο πνεύμα των τελευταίων χρόνων, περιλαμβάνει περισσότερα αφιερώματα σε δημιουργούς και σε εθνικές κινηματογραφίες, περισσότερους προσκεκλημένους και παράλληλα δημιουργεί το έδαφος για περισσότερη αγορά.

Τα αφιερώματα στον Ταϊβανό σκηνοθέτη Χου Χσιάο Χσιεν με 19 ταινίες, στον μεξικάνικο κινηματογράφο με 17 ταινίες, στον νέο δανικό κινηματογράφο (7 ταινίες) και στον νέο ιρλανδικό κινηματογράφο (6 ταινίες), στον Βρετανό σκηνοθέτη Μάικλ Γουιντερμπότομ με 13 ταινίες, στον Βιτόριο Στοράρο, αναδρομικά αφιερώματα στους σκηνοθέτες Νίκο Παπατάκη, Γιώργο Πανουσόπουλο, Αντουανέττα Αγγελίδη, στους ηθοποιούς Αρη Ρέτσο, Ολια Λαζαρίδου, τιμητικές προβολές για τους Αλέξη Μπίστικα, Γρηγόρη Γρηγορίου και Κώστα Μανουσάκη, πλαισιώνουν τον κορμό της διοργάνωσης.

Ανάμεσα στους προσκεκλημένους ο Φράνσις Κόπολα, ο ηθοποιός Στίβεν Ρία, ο Ταϊβανός σκηνοθέτης Χου Χσιάο Χσιεν, ο σκηνοθέτης Παρκ Τσαν-γουκ, ταινίες του οποίου θα παρουσιαστούν στις ειδικές προβολές, ο σκηνογράφος και στενός συνεργάτης του Σπίλμπεργκ, Αλεξ Μακντάουελ, ο σκηνοθέτης Κρίστοφερ Μπόε κ.ά.

Διεθνές πρόγραμμα

Οσο για τις πρωτοβουλίες με τις οποίες το Φεστιβάλ αποβλέπει στην ενίσχυση του ελληνικού κινηματογράφου, η κ. Μουζάκη ήταν σαφής: «Το Φεστιβάλ δεν μπορεί να λύσει τα προβλήματα της εθνικής κινηματογραφίας, αλλά να βοηθήσει με αξιόπιστες διαδικασίες μέσα από τις οποίες ο νέος κινηματογραφιστής να μπορεί να έρθει σε επαφή με αναγνωρισμένους παράγοντες και με το κοινό. Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται η έκδοση ενός DVD με τα τρέιλερ των ελληνικών ταινιών, που θα μοιραστεί από κυριακάτικη εφημερίδα (την «Καθημερινή»). «Δεν θα ισχυριστώ ότι πετύχαμε όλα όσα θελήσαμε να κάνουμε. Πολύ περισσότερο, όλα εκείνα που ονειρευόμαστε και σχεδιάζουμε για το μέλλον», απολογήθηκε η κ. Μουζάκη. H ίδια διευκρίνισε λίγο αργότερα ότι θετικό στοιχείο θα αποτελεί στο εξής η συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα ταινιών ψηφιακής μορφής. Τη δυνατότητα αυτή δίνει η αλλαγή του κανονισμού που εγκρίθηκε από την ένωση παραγωγών FIATF. Ηδη το διεθνές διαγωνιστικό τμήμα περιλαμβάνει φέτος την ταινία ψηφιακής τεχνολογίας του Καναδού Ντένις Κοτ «Les Etats Νordiqes».

Στο διαγωνιστικό συμμετέχουν επίσης οι ελληνικές «Γλυκιά Μνήμη» του Κυριάκου Κατζουράκη και «Κινέττα» του Γιώργου Λάνθιμου. Μαζί τους διαγωνίζονται οι ταινίες «Μαύρη βούρτσα« του Ούγγρου Ρόλαντ Βράνικ, LIANREN (Falling… in Love» του Μινγκ-Τάι Γουάγκ από την Κίνα, «Καρπός στα στάχυα» του Ζανγκ Λου από την Κίνα και τη Νότια Κορέα, «Αντρας σπρώχνει καρότσι» του Αμερικανού Ραμίν Μπαχρανί, «Μια νύχτα» του Ιρανού Νίκι Καρίμι, «Το κορίτσι Ταξιδιώτης» του Ιρλανδού Πέρι Ογκντεν, «PLAY» της Αλίσια Σιέρσον από τη Χιλή, «Αίμα» του Αματ Εσκαλάντε από το Μεξικό και τη Γαλλία, «Someone Else’s Happiness» του Φιεν Τροκ από το Βέλγιο, «Πώς περνάν οι ώρες» του Ινές ντε Ολιβέιρα Σεζάρ από την Αργεντινή, «BACKSTAGE» του Γάλλου Εμανουέλ Μπερκό.

Η κριτική επιτροπή

Την κριτική επιτροπή, με πρόεδρο τον κινηματογραφιστή Βιτόριο Στοράρο, συγκροτούν ο Γερμανός παραγωγός Ούρλιχ Φέλσμπεργκ, ο Αμερικανός σκηνοθέτης Λοτζ Κέριγκαν, η σκηνοθέτις Αντουανέττα Αγγελίδη, ο Αφρικανός πρωταγωνιστής του Πίτερ Μπρουκ, Σοτιγί Κουγιατέ, και ο Μεξικανός κριτικός κινηματογράφου Λεονάρντο Γκαρσία Τσάο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή