Ακρως εγκεφαλικός ο Γκριγκόρι Σοκολόφ

Ακρως εγκεφαλικός ο Γκριγκόρι Σοκολόφ

1' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας ακόμα καλός πιανίστας πέρασε φέτος από το Μέγαρο Μουσικής. Στις 8 Μαρτίου, ο Γκριγκόρι Σοκολόφ έπαιξε έργα Μπαχ, Μπετόβεν και Σούμαν. Εχοντας εντυπωσιακό έλεγχο των τεχνικών και εκφραστικών του μέσων πρότεινε ερμηνείες, όπου κάθε απόχρωση, κάθε διαβάθμιση, κάθε στίξη είχε συγκεκριμένο λόγο ύπαρξης και πρόδιδε σαφώς εγκεφαλική επεξεργασία.

Για την 3η Σουίτα του Μπαχ, ο Σοκολόφ επέλεξε αποστασιοποιημένη προσέγγιση. Οι ολοστρόγγυλες σαν χάντρες νότες -αναφορά στον Γκουλντ- διατηρούσαν την αυτονομία τους αλλά ταυτοχρόνως εντάσσονταν σε καλά δουλεμένες υποενότητες ενός συλλογισμού επεξεργασμένου με καθαρότητα. Στη Σονάτα έργο 31 αρ.2 του Μπετόβεν η αποδόμηση δεν αποφεύχθηκε: ήρθε ως αποτέλεσμα της ιδιαίτερα αργής ταχύτητας και της υπέρμετρης εκζήτησης στη διαμόρφωση των φράσεων στα αργά τμήματα του α΄ μέρους αλλά και στο β΄ μέρος.

Ακόμα και στα θυελλώδη μέρη της Σονάτας, πρόδηλος ήταν ο υπολογισμός, η διάθεση για έλεγχο της ποιότητας και της έντασης του ήχου. Ελειπε η σαρωτική δύναμη, πρωτογενής και ανεξέλεγκτη, σαν φυσικό φαινόμενο, που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης παρτιτούρας του Μπετόβεν.

Στην εκτενή Σονάτα έργο 11 του Ρόμπερτ Σούμαν, η άκρως επεξεργασμένη προσέγγιση του Σοκολόφ ταίριαξε θαυμάσια. Ο διάλογος ανάμεσα στις υποενότητες του έργου ωφελήθηκε από τη λεπτότητα και τη σαφήνεια με την οποία προσδιοριζόταν η διάθεση καθεμίας. Ηταν πράγματι εντυπωσιακή η ευκολία με την οποία ο πιανίστας μπορούσε να γίνεται πολύ συγκεκριμένος, διαχωρίζοντας ακόμα και ανάμεσα σε παρεμφερείς διαθέσεις και συναισθήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή