Διαφημίσεις και κείμενα 1900-1940

Διαφημίσεις και κείμενα 1900-1940

56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Για κάθε άνθρωπο και ιδίως για τον ηθοποιό η ποιότης του καπνού παίζει μεγάλο ρόλο στη φωνή. Ομολογώ ότι με τα τσιγάρα Ζ… η φωνή μου δεν επηρεάσθη καθόλου και ο λαιμός μου βρήκε την ανάπαυσή του». Το κείμενο σε διαφήμιση τσιγάρων του 1935, με την υπογραφή της Μαρίκας Κοτοπούλη, αποτελεί πηγή μαρτυρίας για την καθημερινότητα μιας εποχής. Ως πηγή πληροφόρησης επέλεξε τη διαφήμιση ο καθηγητής στο ΑΠΘ Γ. Αναστασιάδης για το νέο του λεύκωμα «Το επιχειρηματικό πνεύμα στις διαφημίσεις και τη λογοτεχνία της Θεσσαλονίκης (1900-1940)» που εξέδωσε πρόσφατα η Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος. Ο συγγραφέας ανατρέχοντας στον Τύπο και τη Λογοτεχνία της Θεσσαλονίκης, αναδημοσιεύει δεκάδες παλιές διαφημίσεις και αποσπάσματα λογοτεχνικών κειμένων, προσφέροντας στον αναγνώστη μια εικόνα για τη διάδοση της διαφήμισης από το 1920 ώς την εποχή του Μεσοπολέμου. Είναι η εποχή που συνδέεται με την απελευθέρωση της πόλης και την ανταλλαγή των πληθυσμών, εξηγεί ο επιμελητής της έκδοσης κ. Βαγγέλης Χεκίμογλου. Από την ανάγνωση των διαφημίσεων ξεπηδούν πληροφορίες για την αλλαγή της κοινωνικής σύνθεσης, λεπτομέρειες για τις εταιρείες, την προέλευση των επιχειρηματιών (οσάκις τονίζεται η καταγωγή τους από την Ανατολή), την αισθητική της εποχής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή