Οι δημιουργίες της Ελένης Καραΐνδρου σε οκτώ cd

Οι δημιουργίες της Ελένης Καραΐνδρου σε οκτώ cd

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Το μεσημέρι στην κάτω πόλη» ήταν γιορτινό χθες για την Ελένη Καραΐνδρου. Πλαισιωμένη από φίλους, συνεργάτες και δικούς της ανθρώπους παρουσίασε τους σημαντικότερους σταθμούς της μουσικής της πορείας. Οκτώ cd μιας πολύχρονης διαδρομής επανακυκλοφόρησαν από την EMI – ένα φλας-μπακ μιας 34χρονης μουσικής δημιουργίας. Ξεκινώντας από τη «Μεγάλη αγρυπνία» (1975), περνάμε από την «Τιμή της αγάπης» της Τώνιας Μαρκετάκη (1983), φτάνουμε στο «Ταξίδι στα Κύθηρα» (1984), τον «Μελισσοκόμο» του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1986), ξαναθυμόμαστε τη ζωντανή ηχογράφηση από το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού (1988), ταξιδεύουμε στη μουσική της ταινίας «L’ Africana» που σκηνοθέτησε η Μάργκαρετ φον Τρότα (1990) και τις ανέκδοτες ηχογραφήσεις της (1990), για να καταλήξουμε στη μουσική από «Το μετέωρο βήμα του πελαργού». Δίπλα στην Ελένη Καραΐνδρου ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, φυσικά, «το μεγάλο κεφάλαιο της καλλιτεχνικής μου σταδιοδρομίας», όπως είπε η συνθέτις, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος στον οποίο χρωστάει την ποίηση από πολλά τραγούδια που αγαπήσαμε και ακόμα αγαπάμε, ο συνεργάτης της στο θέατρο και σύντροφος της ζωής της, σκηνοθέτης Αντώνης Αντύπας, η Μαρία Φαραντούρη, που έχει ερμηνεύσει μοναδικά τόσο τα τραγούδια που περιέχονται στη «Μεγάλη αγρυπνία» όσο και άλλες σημαντικές στιγμές του έργου της, η ηθοποιός Μάνια Παπαδημητρίου που μετέδωσε σε όλους τη δύναμη και τη συγκίνηση που εμπεριέχεται στους στίχους της «Μεγάλης αγρυπνίας» και ο δημοσιογράφος Παύλος Τσίμας, αμήχανος ως μη ειδικός και τρυφερός ως επαρκής ακροατής.

«Ανεμνήσθη παλαιών ημερών» είπε ο Κ. Γεωργουσόπουλος, που θυμήθηκε ότι είχαν πρωτοσυναντηθεί με την Ελένη Καραΐνδρου σ’ ένα πανεπιστημιακό περιοδικό που αξιώθηκε μόνο τρία τεύχη και η συνθέτις είχε εκεί την ιδιότητα της ποιήτριας. Στη «Μεγάλη αγρυπνία» οι στίχοι και η μουσική στήθηκαν σε μια νύχτα. Ηταν δικτατορία, η ηχογράφηση της μουσικής έγινε στην Ελλάδα, η φωνή της Μαρίας Φαραντούρη «μπήκε» στο Λονδίνο. «Ηταν ένας δίσκος που κατέγραφε τις αγρυπνίες μας εκείνο τον καιρό, που περίμεναν ένα ξύπνημα», είπε.

Ξεχωριστό κεφάλαιο

Πάντα γενναιόδωρη, η Μαρία Φαραντούρη αναφέρθηκε στη σχέση αληθινής φιλίας που έχει με την Ελ. Καραΐνδρου, για το ξεχωριστό κεφάλαιο που αποτελεί στη μουσική μας. «Τότε αγρυπνούσαμε, σήμερα ξενυχτάμε. Ολη αυτή την πορεία έχει καταγράψει στη μουσική της και είναι σπουδαία διαδρομή».

«Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα έβαζα συνθέτη να μου γράψει μουσική στις ταινίες», είπε ο ταυτισμένος με το μουσικό έργο της Ελ. Καραΐνδρου, σκηνοθέτης Θόδωρος Αγγελόπουλος, που διηγήθηκε πώς γράφτηκε η μουσική για την πρώτη τους συνεργασία, «Το ταξίδι στα Κύθηρα», την οποία θεωρεί τη σημαντικότερη ίσως στιγμή της. «Είχα θάψει τον «Μεγαλέξανδρο» και έπρεπε να δουλέψω με τα υποκείμενα που είναι μπροστά από την ιστορία», πρόσθεσε.

Είκοσι χρόνια μετράει η κοινή διαδρομή Αντύπα – Καραΐνδρου, τόσο στο θέατρο όσο και στη ζωή. «Ο τρόπος που διεισδύει στον κόσμο του κάθε συγγραφέα είναι η ανάγκη της για ελευθερία. Είναι μια αίσθηση που θαυματουργεί».

Το ωραίο μεσημέρι έκλεισε ο Παύλος Τσίμας: «Το έργο και της Ελένης και του Θόδωρου γίνονται τραγούδι ή ταινία για να σώσουν το όνειρο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή