Με υπογραφή Μποτέρο, νέα πνοή στην Αθήνα

Με υπογραφή Μποτέρο, νέα πνοή στην Αθήνα

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια αισθησιακή υπέρβαρη γυμνή καπνίστρια κάνει ηλιοθεραπεία έξω από το Μέγαρο Μουσικής. Οι περαστικοί κοντοστέκονται και χαμογελούν, με τη σαφέστατη βεβαιότητα ότι θα την βρουν στην ίδια θέση και αύριο. Δίπλα της μια τεράστια παλάμη, ένα άλογο και άλλη μια ξαπλωμένη γυμνή φιγούρα προσελκύουν τα βλέμματα των περαστικών.

Τα γλυπτά του Κολομβιανού γλύπτη Φερνάντο Μποτέρο που τοποθετήθηκαν εκεί τις τελευταίες ημέρες και θα παραμείνουν όλο το καλοκαίρι, δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο. Οι βιαστικοί Αθηναίοι βλέπουν ξαφνικά την πόλη να τους επιφυλάσσει εικαστικές εκπλήξεις: μετά τις αγελάδες που σκορπίστηκαν σε διάφορα σημεία, οι αφράτες και στρογγυλές φιγούρες του γλύπτη δίνουν πνοή στη Βασιλίσσης Σοφίας.

Λίγο πιο κάτω, η Εθνική Πινακοθήκη φιλοξενεί μια πλούσια έκθεση με 140 ζωγραφικά του έργα, που έχουν κάνει τις αίθουσές της να ακτινοβολούν από το φως και το χρώμα της Λατινικής Αμερικής. Το φετινό καλοκαίρι έχει την υπογραφή του Μποτέρο με ένα πληρέστατο και χορταστικό αφιέρωμα στη δουλειά του.

Διάλεξη του καλλιτέχνη

Κομψός, προσηνής και ομιλητικότατος, ο καλλιτέχνης ήρθε στην Αθήνα για τα εγκαίνια των εκθέσεων. H αναδρομική της Πινακοθήκης εγκαινιάστηκε χθες από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια, ενώ το αφιέρωμα του Μεγάρου ανοίγει απόψε το βράδυ με μια διάλεξη του καλλιτέχνη στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής στις 8.30 μ.μ. (H είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας που θα διανεμηθούν μια ώρα νωρίτερα.)

Ο Μποτέρο μίλησε εκτενώς στους Ελληνες δημοσιογράφους για τη γλυπτική και τη ζωγραφική του καθώς και για την οργή που ένιωσε όταν βγήκαν στη δημοσιότητα οι βασανισμοί των κρατουμένων στη φυλακή Αμπού Γκραΐμπ. Ενα μεγάλο μέρος των ζωγραφικών έργων στην Πινακοθήκη αφορά αυτήν την ενότητα που προκάλεσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον εξαιτίας του γεγονότος ότι ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης που διαμαρτυρήθηκε για την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Ιράκ με τη δουλειά του.

Σταχυολογώντας μερικά από τα λεγόμενά του δεν μπορεί παρά να μη σταθεί στην πίστη του καλλιτέχνη για το μέλλον της ζωγραφικής: «H τέχνη του χρωστήρα δεν θα εξαφανιστεί ποτέ. Δεν υποκαθίσταται από καμιά άλλη μορφή τέχνης. Πάντα θα υπάρχουν καλλιτέχνες που θα θέλουν να εκφράζονται με αυτόν τον τρόπο».

Για τη γλυπτική

Αναφερόμενος στη γλυπτική επισήμανε: «Ολη μου τη ζωή ασχολιόμουν με τη ζωγραφική και ένιωθα ενδοιασμούς να περάσω στη γλυπτική. Στην αρχή το έκανα πολύ δειλά με μικρά έργα και αργότερα πέρασα στα μεγάλα. Ενα γλυπτό πάντα δίνει μάχη με το περιβάλλον στο οποίο τοποθετείται και αν είναι καλό καταφέρνει να νικήσει. Για να είναι εμβληματικό δεν παίζει ρόλο το μέγεθός του, αλλά η αναλογία του μέσα στο περιβάλλον».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή