1. Σινεφίλ
Σκηνοθεσία: Χινέρ Σαλέεμ
Ερμηνεία: Ναζμί Κίρικ, Εγιάμ Εκρεμ, Μπελσίμ Μπιλγκίν
2. Περιπέτεια
Σκηνοθεσία: Μπρετ Ράτνερ
Ερμνηνεία: Χιου Τζάκμαν, Πάτρικ Στιούαρτ, Φάμκε Γιάνσεν, Χάλι Μπέρι, Ιαν ΜακΚέλεν
Η εικόνα, που θυμίζει γενική επιστράτευση των αιθουσών στην επιχείρηση «Κώδικας Da Vinci», παραμένει πάνω κάτω η ίδια και αυτή την εβδομάδα. Η συντριπτική πλειοψηφία των αιθουσών συνεχίζει να προβάλλει τον «Κώδικα» συντηρώντας την ελπίδα των αιθουσαρχών να ανακάμψουν μετά τον εισπρακτικό εφιάλτη του χειμώνα. Ομως, το προεξοφλούμενο ως μπλοκμπάστερ της χρονιάς δεν σημείωσε το ρεκόρ που περίμεναν. 240.000 χιλιάδες εισιτήρια σε 234 αίθουσες πανελλαδικά (130.000 σε 136 αίθουσες στην πρωτεύουσα) δεν ήταν ό,τι καλύτερο.
Η νέα κινηματογραφική εβδομάδα είναι πάμπτωχη σε πρεμιέρες και δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Οι δυο πρεμιέρες που προστίθενται στον κατάλογο εκπροσωπούν δύο διαφορετικούς κινηματογραφικούς κόσμους. Το «Χιλιόμετρο μηδέν» του Κούρδου Χινέρ Σαλέεμ, που απευθύνεται κυρίως στο σινεφίλ κοινό, είναι μια «μικρή» ταινία, καλοφτιαγμένη, αλλά απογοητευτικά σχηματική και απλοϊκή ως προς τον τρόπο που πραγματεύεται το κουρδικό ζήτημα στο Ιράκ. Το «Χ-Μen: η τελική αναμέτρηση» έρχεται από την πρώτη γραμμή παραγωγής του Χόλιγουντ και προσδοκά την θετική ανταπόκριση των φίλων του γνωστού κόμικ, αλλά και όλων όσοι πέρασαν καλά με τις δύο προηγούμενες ταινίες της σειράς «Χ-Μen».
Χιλιόμετρο Μηδέν
Πριν από δύο χρόνια, ο Χινέρ Σαλέεμ άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με την εξαιρετική γλυκόπικρη κομεντί «Vodka lemon». Σήμερα, στο «Χιλιόμετρο μηδέν», μια ταινία γυρισμένη στα βουνά του ιρακινού Κουρδιστάν, είναι λιτός και ακριβής σε ό,τι αφορά τη γεωμετρία των συνθέσεών του και αφηγείται την «οδύσσεια» του Ακο, ενός Κούρδου που υφίσταται τα πάνδεινα από το καθεστώς του Σαντάμ Χουσεΐν λόγω της καταγωγής του. Ο Σαλέεμ ξεκινάει από την ηθογραφία για να κλιμακώσει μιαν ιλαροτραγική ιστορία σε ένα σκηνικό που παραπέμπει, άλλοτε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης και άλλοτε σε απέραντο νεκροταφείο.
Ο πόλεμος Ιράκ – Ιράν είναι στην τελευταία φάση του όταν ο Ακο παίρνει το χαρτί της επιστράτευσης. Η λογική τον σπρώχνει στη φυγή στο εξωτερικό. Υπερισχύει, όμως, η επιθυμία της γυναίκας του που δεν θέλει να εγκαταλείψει στην τύχη του τον κλινήρη, λόγω γεροντικής άνοιας, πατέρα της. Ο Ακο, ο οποίος κατατάσσεται στον στρατό του Σαντάμ και μεταφέρεται στο μέτωπο, μοιάζει με πρωταγωνιστή σε σκηνή παραλόγου. Η περιπέτειά του θα πάρει συμβολικές διαστάσεις, όταν θα διαταχθεί να παραδώσει τη σορό ενός άτυχου στρατιώτη στους οικείους του. Η ιστορία αρχίζει το 1988 και τελειώνει τις μέρες της κατάληψης της Βαγδάτης από τους Αμερικανούς με τον Ακο, που βρίσκεται ήδη στο Παρίσι, να γιορτάζει την ελευθερία του Κουρδιστάν.
«Χ-Μen»
Το δεύτερο σίκουελ του δημοφιλούς κόμικ αναφέρεται στον εμφύλιο πόλεμο που ξεσπάει ανάμεσα στους μεταλλαγμένους, όταν μια ομάδα τους επαναστατεί εναντίον όσων ομοίων τους θέλουν να συνυπάρξουν ειρηνικά με τους κανονικούς ανθρώπους.
Τα εφέ είναι εντυπωσιακά (ιδιαίτερα στη σκηνή όπου μετακινείται η γέφυρα του Σαν Φρανσίσκο) και η ατμόσφαιρα κάποιες στιγμές θυμίζει παλαιομοδίτικες ταινίες καταστροφής.